Hallo allemaal even een vraagje ik heb afgelopen vrijdag bloed laten prikken en ik kreeg vandaag de uitslag.... Als je niet zwanger bent is het 0 en als je zwanger bent is het -1 nu zei de assistente dat mijne tegen -1 aanstond en dat ik dus over 2 weken nogmaals bloed moet laten prikken... wat betekend dit dan dat hij tegen -1 aanstaat ? maakt mij lichaam dan wel HCG aan ?? ben ik beginnend zwanger ? of maak je ook HCG aan als je ongesteld moet worden ? moet nu nog 2 weken in onzekerheid zitten.... dus hopelijk kunnen jullie me antwoord geven op mijn vraag groetjes Kimmie
Je maakt alleen hcg aan als je zwanger bent. Het lijkt mij dat je nog niet genoeg aanmaakt om -1 te zijn en dat ze daarom nog een keer willen kijken over 2 weken. Anders bel je morgen toch nog eventjes wat het nou precies betekent?
Ja kan wel, maar de assistente had moeite met uitleggen, vandaar dat ik dacht dat iemand van jullie het misschien uit kon leggen haha anders nog maar 2 weken in onzekerheid zitten
-1???? Dat is geen maat voor Hcg. Tussen de 0 en 5 IU/L is niet zwanger, daarboven is zwanger. Twee weken wachten? Dan kun je beter een urine-test gaan halen bij kruitvat (die zijn erg gevoelig) en over een week zelf testen, dan heb je je uitslag eerder... Enne, Hcg maak je echt alleen maar aan als je zwanger bent...
Ja maar de zwangerschapstesten blijven negatief, vandaar dat ik naar de dokter ben geweest voor bloedprikken... ik heb geen idee... dat zei de doktersassistente... ??
Heej Kim, Ik las het al op kp, Chantal hier . Wat vervelend meid, je had in juni al ongesteld moeten zijn he?! Ik heb ook een keer laten prikken omdat ik heel veel gedoe had rondom de pil, ik had toen 2 en was niet zwanger. Maar -1 heb ik ook nog nooit van gehoord. Kan je niet nog een keer bellen of de arts je belt, want het is wel een beetje een rare uitslag.....
Ik zou nog eens bellen en vragen of de huisarts zelf je even terug belt. Die assistente snapt het niet helemaal, geloof ik....
O en mocht de waarde van HCG echt twijfelachtig zijn, dan hoef je echt geen twee weken te gaan zitten wachten tot je opnieuw kunt prikken hoor, dan kun je gewoon een paar dagen later nog eens prikken en dan zou op dat moment je HCG ongeveer verdubbelt moeten zijn, (HCG verdubbelt zich bij zwangerschap doorgaans elke 2-3 dagen).
Nou heb de huisarts gebeld... en had hem zelf aan de lijn, dus niet de ass.. volgens hem ben ik niet zwanger en hoeft de bloedtest opnieuw over 2 weken ook niet... kwam die ook weer even klagen over mijn overgewicht,... wat k*t , gister word mijn hoop gegeven met zo'n verhaal... en nu.... pfff ik kan wel janken
Kim, wat naar zeg! Echt een hork dat mens, zeg dan niks als je het niet begrijpt! Bah... En overgewicht, hebben ze daarop bloedgeprikt dan?! Nee, dus waar heeeeeft hij het over, tss... Als jij straks zwanger bent laat je ze lekker een poepie ruiken! Sterkte meis
ben gewoon het meest verdrietig / boos om het feit dat mij gister "hoop" werd gegeven, en dat ik miss beginnend zwanger zou zijn, en nu van de huisarts zelf hoor dat ik niet zwanger ben en als ik het wil weten moet ik over 2 weken ofzo maar een test halen bij kruidvat ofzo, nou dat kwam zo als een klap.. pffff dank je wel meis