Elke zwangerschap is anders?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Isabel Olivia, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ik ben benieuwd wie van jullie bij de tweede (of derde, etc.) zwangerschap andere symptomen had dan bij de eerste. Was dit echt zo verschillend?

Ben benieuwd of de symptomen meestal overeenkomen!

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Bij mij wel toevallig.

Bij de jongens was ik niet misselijk, geen bekken/rugpijn, overdreven nesteldrang van het begin tot eind, volle bos haar en stralend gezicht.

Bij mijn dochter en nu bij deze zwangerschap, misselijk, compleet futloos, futloos haar (veel haaruitval) en vermoeid gezicht. En later in de zwangerschap veel bekken/rugpijn. Bij deze zwangerschap is het nog afwachten of ik erge klachten in mijn bekken/rug ga krijgen. Maar tot nu toe lijkt deze zwangerschap op die van mijn dochter.

3. Maia

Maia Niet meer actief

in het begin was het wel een klein beetje hetzelfde, moeheid bij beiden enorm, steekjes in buik enzovoorts. Maar bij mijn eerste had ik rond week 6 echt enorme steken, hier niet, bij mijn eerste ben ik t/m week 14 flink misselijk geweest met spugen, nu tot week 10 ongeveer en nauwelijks gespuugd, bij mijn eerste had ik al snel last van mijn buik/bekken en nu niet, hoewel m'n buik nu groter is dan toen enzovoorts.

dus ja, ik ervaar wel 2 verschillende zwangerschappen.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bij de eerste had ik extreem veel last van mijn tepels.....heel even misselijk geweest en een pre-eclamspie gehad.

Bij de tweede totaal geen last van tepels in het begin....stuk misselijker, gespuugd...maar voor de rest niet zoveel verschil eigenlijk.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja, ik ervaar mijn 2e zwangerschap ook anders dan de eerste. Nu heb ik iets meer klachten dan bij de 1ste, maar geen ernstige zaken. En bij m'n eerste hield ik ontzettend veel vocht vast, is nu gelukkig niet zo. Maar m'n eerste schopte ook veel, maar nooit tegen m'n ribben....doet deze wel en hard ook :D. In deze zwangerschap was ik ook de eerste weken iets misselijk, tijdens de eerste absoluut niet. En het zijn beide jongens, dus die fabel (misselijk is een meisje) gaat hier ook niet op :p

6. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Deze zwangerschap is hetzelfde als bij de eerste. Veel misselijk met periodes dat ik moet spugen, eerste weken erg moe, na 20wk weer meer energie, geen pukkeltje mooie dikke bos.
    Eerste is een jongetje, afwachten of we nu een meisje of jongetje krijgen al zegt ons gevoel weer een jongen.

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wel herkeningspunten maar sommige dingen ook geheel anders...

Bij 1,2,3 gelijk pijnlijke borsten... En weeïg gevoel in maag...
    Bij tweede sneller overgeven....

Bij nummer vier tot negen weken geen symptoom...

Bij alle vier bekken problemen.....
    Bij twee en vier vochtvasthouden..(terwijl drie juist zomerkind is). Meer voorween....

Mijn vierde zwangerschap leek qua verloop veel op nummer vier en is toch allebei ander geslacht....

Mijn buik was bij nummer vier lang niet zichtbaar... Bij nummer twee overdreven snel.... En de uiteindelijk kleinste buik was het grootste kind (nummer drie)...

Dus alles kan overeenkomen, maar ook net ff anders zijn...

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier (tot nu toe) compleet verschillende zwangerschappen.

De eerste zwangerschap was ik in het eerste trimester erg misselijk (werd er 's nachts zelfs wakker van en moest dan overgeven), had een hele mooie gave huid, had veel last van mijn borsten, ik was opvliegend en reageerde vaak ontzettend fel. Echt een hormonenbom :D

Deze tweede zwangerschap eigenlijk niet misselijk geweest, mijn huid is minder mooi (vooral op de rug veel puistjes), veel minder last van mijn borsten en in plaats van felheid en opvliegendheid reageer ik nu veel emotioneler :p alhoewel dat laatste gelukkig alweer wat bijtrekt :D

9. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    #9 biby, 8 jul 2012
    Laatst bewerkt: 8 jul 2012
    Hier ook best veel verandering...
    Bij de eerste was ik niet zoveel misselijk als nu.
    Wel veel moe!
    Bij de eerste was mijn huid mooi,had een volle bos haar en glimlachte de hele dag!
    Nu ziet mijn huid er niet zo mooi uit! (al zeg ik het zelf)
    Heb rode vlekken op mijn wangen en wallen onder mijn ogen...
    Heel futloos haar en omdat ik er zo moe uit zie voel ik me ook futloos bah!
    Ben nu 10+4 weken en weten natuurlijk nog niet of het een jongen of meisje is/word maar de eerste werd een gezonde jongen!! Ben benieuwd!!!!!

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hier compleet verschillend, behalve het overgeven.
    Bij mijn dochter veranderde mijn borsten helemaal niet en bij deze zwangerschap heb ik al vanaf week 12 dik 2 maten groter, ze zijn werkelijk gigantisch.
    Deze keer ook minder heftige buikpijn gehad dan bij mijn dochter in het begin.
    Iedereen vind me er heel mooi uitzien en ik zie zelf ook dat ik er top uitzie, was bij mijn dochter helemaal niet het geval.
    Bij mijn dochter was ik super lief en rustig, nu kan ik heel vurig zijn en geirriteerd.
    Bij mijn dochter hield ik van zoet en nu heb ik niks met snoep.

Zo kan ik nog wel even doorgaan ;).
    Het geslacht weten we pas over 4 weekjes.

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik ben zwanger van een 2e..
    Bij mijn 1e heb ik NERGENS last van gehad..Tijdens zwangerschap 2x overgegeven (maakte me te druk)

Maar ben nu al anderhalf week misselijk.. ( 5 week zwanger )

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij zowel 1 als 2 meteen pijnlijke en grotere borsten (echt een paar dagen na vermoedelijke eisprong al) en beide keren vroeg erg misselijk. Beide keren ook tot dezelfde tijd aangehouden, maar bij de tweede bekkenklachten gekregen.. Nu bij de 3e geen grotere borsten, geen pijnlijke, bijna niet misselijk geweest en tot nu toe ook geen bekkenpijn. Heel vreemd zo haha. Grappen al dat het deze keer haast wel een jongetje moet zijn aangezien het echt totaal anders is.

13. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Misschien is het dan wel een jongentje...

Dan moet dat bij mij ook zo zijn hahahahaha

Ben benieuwd!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Kimmuh heeft echt niks te zeggen hoor .....

15. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik reageerde op abri. :)

Ik ga zelf nergens van uit. We zien het pas over 15 weken

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oh hahahahahha

17. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste 2 zwangerschappen was heerlijk tot aan een week of 32/34.. niet misselijk geweest helemaal geen kwaaltjes... vanaf 32/34 weken voorweeen pfffffffffffffffff hopeloos ook bewogen de dames heeeeeeel veel vanaf 14a 15 weken...

deze zwangerschap? misselijk!!! moe, ruim 16 weken nu maar heb hem (ja een jongen) nog niet echt gevoeld! teminste voel af en toe wel iets maar ja weet het nie.. zooooooooooooo anders deze zwangerschap..

18. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Wat leuk om te lezen, al die verschillen :) Bedankt voor de reacties allemaal!

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    1e zwangerschap, niks aan de hand. Wel vanaf week 20 veel harde buiken, maar verder geen kwaaltjes...

2e zwangerschap, vanaf week 5 tot week 14 elke dag misselijk geweest. Tot week 17 ene dag wel, andere dag niet misselijk. Wel elke dag weeïg gevoel in de maag. Nu ook wel last van soms harde buiken, maar lang niet zoveel als wat ik toen bij de 1e had. Bij deze zwangerschap ook meer moe en meer last van pukkeltjes in het gezicht. Had ik bij de 1e ook totaal niet!

Dus 2 totaal verschillende zwangerschappen en over het geslacht? Alle 2 jongetjes :)

Dus wel of geen verschillende zwangerschap wilt niks zeggen over het geslacht!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar eigenlijk he als je even logisch nadenkt ook:D waarom zou je lichaam anders reageren puur gebaseert op een geslacht:D is toch ook onzin hahahahah gewoon een kwestie van toeval

Deel Deze Pagina