Hallo verloskundige, Vandaag onze eerst echo gehad en gelukkig een mooi kloppend hartje gezien, een vitale zwangerschap. Echter dacht ik dat ik 11 weken was maar de echo kwam uit op 9 weken en 3 dagen een groot verschil dacht ik. Ik heb 5 mnd geleden een miskraam gehad en mijn cyclus is daardoor nooit regelmatig geweest. De verloskundige vond het niet verontrustend het hartje klopt dus de kans dat het misgaat is nog erg klein zei zij. Zij vertelde ons dat soms na een bevruchting de groei even stil ligt en achteraf snap ik dat niet helemaal? Ook lag het kindje nog erg ver naar achter en mag ik over drie weken nogmaals een echo laten maken om de definitieve duur vast te stellen. Komt jullie dit bekend voor? Bedankt voor jullie reactie.
hoi, als je een onregelmatige cyclus hebt gehad weet je niet wanneer de eisprong precies heeft plaatsgevonden. Daardoor kun je minder ver zwanger zijn dan je dacht. als je een kloppend hartje hebt gezien en verder was alles ok, dan kun je ervan uitgaan dat het waarschijnlijk goed gaat, die kans is zeker het grootst. Over 3 weken zul je dr groei zien en dan heb je nog een meting, dan weet je helemaal zeker wat de uitgerekende datum zal zijn. Als het eitje eenmaal is bevrucht volgt de celdeling, die gaat altijd even vlot. Het kan wel zo zijn dat tussen eisprong en bevruchting ene paar dagen zit. Goede zwangerschap gewenst! Mirjam