Dames, ik heb 2 vraagjes: 1. Gemiddeld moet ik er 's nachts 3x uit om te plassen. Meestal word ik dan wakker omdat ik dan kramp in mijn buik heb. Een erge druk van binnen net boven het schaambot. Het doet flink pijn en soms kan ik bijna niet rechtop lopen hierdoor. Na het plassen is de pijn direct weg, alsof de baarmoeder dan weer de ruimte heeft. Waar komt deze pijn door, is dit bandenpijn? 2. Als ik plas (overdag en 's nachts) kan ik niet meer met een flinke "straal" plassen. Ook als ik wat meer kracht zet, blijft het een straaltje. Is dit normaal? P.S. Ik heb vorige week mijn urine laten testen en had géén blaasontsteking. Bedankt voor het lezen, groetjes, Annalise
Hoi Annalise, wat je beschrijft hoort er inderdaad bij als het geen ontsteking is. Je blaas kan minder urine bevatten doordat hij in de verdrukking ligt van de baarmoeder. Als hij gevuld is duwt hij wel de rest aan de kant en dit kan de baarmoeder en omliggende organen flink irriteren en zodra je je blaas leegt is dat over. En het straaltje kan inderdaad minder hard woren als je minder inhoud hebt. Groetjes Brigitte