ik zit er zoooo doorheen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moedertje1983, Sep 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moedertje1983

Jan 6, 2008
    70
    0
    0
    hallo,

hier even m'n hart luchten...
    misschien herkenn meerdere moeders dit wel. Maar ik zit er doorheen. ik ben gewoon totaal oververmoeid.

we hebben een geweldige zoon van iets meer dan een jaar oud. hij doet het fantastisch dus daar ligt het niet aan. Maar ik kom nergens aan toe. ik weet niet hoe ik m'n afspraken moet plannen. ik kom om in het huishouden. ik functioneer gewoon niet goed meer.
    het is me allemaal teveel. de afgelopen maanden hebben we het heel erg druk gehad. de vakantie was een teleurstelling omdat we een slecht accomodatie hadden en dus een week eerder naar huis zijn vertrokken. en ik heb gewoon nog steeds geen rust gehad.
    ook mis ik mezelf, heb het idee dat ik niets meer voor mezelf heb.

ik zou graag willen weten hoe andere moeders dit doen? hoe regelen jullie de boel thuis? m'n man wil alles wel doen en me overal mee helpen hoor. maar uit mijn handen komt gewoon niets.
    hoe ontspannen jullie je? en wanneer doe je het huishouden. want ik ben echt kapot hoor als die kleine op bed ligt.

echt diep respect voor moeders die het allemaal rond breien en dan ook nog vaak met meerdere kids.

nou ff m'n hart gelucht... alle tips zijn welkom..

liefs rian

2. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Heeeeel herkenbaar.
    Ik heb dat bij vlagen nog steeds, maar het ergste moment was toen Joleijn rond de 8 maanden was. Toen heb ik er zo ver doorheen gezeten dat ik ziek thuis bleef van mijn werk...

Ik wist niet meer hoe het moest... Huishouden, 4 dagen werken, administratie, vrienden bezoeken en weet ik veel... het leek allemaal veel en veel te veel...

Heb toen 3 weken thuisgezeten en zoveel mogelijk rust gehouden, maar voelde me daar ook weer niet lekker bij. Toch maar doorgegaan en nu gaat het een stuk beter gelukkig.
    Uiteindelijk heb ik zelf de knoop doorgehakt en tijd voor mezelf genomen in de avonden... Mijn man let dan op Joleijn en ik ga sporten. Om de dag hardlopen of naar de sportschool. Nu ik eenmaal aan dat ritme gewend ben, vind ik het heerlijk. Echt even tijd voor mezelf. Lekker even weg, beetje mijn frustraties kwijt, me in het zweet werken. Ik ná het sporten voel ik me dan fysiek wel moe, maar erg voldaan.

Het is bij iedereen anders natuurlijk... even zoeken wat je graag doet en waar je echt mee kunt ontspannen. Voo rmij was dat gewoon even weg van huis en het gevoel hebben dat je goed bezig bent... sporten dus.

Misschien is dat voor jou iets totaal anders natuurlijk...

Wat doe je graag ?

Ik denk dat het vaak komt doordat moeders van zichzelf vinden dat ze alles maar moeten kunnen... en vooral dat ze alles moeten aankunnen en ook zonder hulp liefst...
    Dat gaat nou eenmaal niet.

Ik ken iemand, alleenstaande moeder met 2 kinderen, nou voor de buitenwereld lijkt het misschien alsof ze het allemaal gewoon maar doet... In werkelijkheid slikt ze inmiddels antidepressiva en heeft het zwaar te verduren.
    Maarja ze weet ook wel dat ze moet zijn voor haar kinderen en dat ze niet veel hulp kan krijgen... Echt lood- en loodzwaar dus.

Wordt soms door de buitenwereld te makkelijk tegenaan gekeken... Vooral in Nederland hoor. Moeders die werken: heel normaal. 3 maanden verlof en hup ! meteen weer aan het werk. Moet toch kunnen...
    Nou niet dus ! Het is gewoon superzwaar !
    In Zweden snappen ze dat beter... Daar krijg je 1 tot anderhalf jaar zwangerschapsverlof. Kijk ... dan heb je tenminste tijd om te wennen aan je gezin en je kindje...

Sterkte meis !!
    We voelen allemaal met je mee hoor !!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik denk dat het belangrijk is dat je af en toe een time out neemt. Even tijd voor je zelf. Eventjes lekker in bad (als je dat hebt) met een boekje erbij of lekker een dagje shoppen met vriendinnen. In ieder geval iets wat je heel leuk vindt om te doen. Daar moet altijd tijd voor zijn of voor vrijgemaakt worden. Na een dagje voor je zelf kun je vaak er weer flink tegen aan.
    Probeer dat regelmatig te doen (regelmaat wat voor jou acceptabel is). Huishouden kan soms ook even wachten. Misschien wil je alles te perfect doen, maar op een gegeven moment wordt het te veel.

Hier hoe ik het in ieder geval doe.

Mijn zoontje gaat ca. 2 x per maand bij mijn ouders logeren. Mijn man en ik gaan dan gezellig uit eten en wat drinken. Dit doe ik ook met vriendinnen. Ik heb in ieder geval een paar dagen per maand een hele dag voor mijzelf. Daar put ik veel energie uit.
    Daarnaast probeer ik 's avonds te ontspannen door te sporten of gewoon lekker luieren in bad met een tijdschrift. Als hij tussen de middag slaapt probeer ik zo vaak mogelijk ook te ontspannen. Vaak doe ik ook dan een dutje (op 2 dagen per week dat ik thuis ben). Huishouden doe ik tussen de bedrijven door en probeer ik de boel door de dag heen ook netjes te houden zodat ik niet ineens veel moet doen.

Probeer te ontspannen en niet steeds bedenken wat je allemaal MOET doen, want dan wordt het rijtje wel erg lang en raakt je hoofd overvol wat erg vermoeiend kan werken.
    Het is kwestie van balans vinden.

4. brit76

brit76 Actief lid

Apr 29, 2009
    379
    7
    18
    Jezelf verliezen in het moederschap is heel herkenbaar.

Mij helpt om bewust tijd vrij te maken voor mijzelf, elke dag. Ik werk vier dagen per week. 's Avonds kom ik thuis en dan is het even spitsuur. Honden uitlaten, eten koken, eten, omkleden dochter voor de nacht, papfles en dan hup naar bed. Dat is rond 19.00 / 19.30. Vaak slaapt ze snel; ik kan altijd de Pfaffs :D kijken. Tijdens het naar bed brengen ruimt mijn vriend de eetboel op.
    Vanaf dus 19.30 uur maak ik tijd voor mijzelf. Lekker knutselen, naaien handwerken tv kijken lezen etc. En dan tank ik echt bij. En rond 22.30 uur naar bed. En tja dan begint de dag weer om 06.00 uur.

In het weekend probeer ik zaterdags het huishouden te doen, mijn vriend doet de weekboodschappen. Zatermiddag en zondag gaan we leuke dingen doen; wandelen, vrienden/familie bezoeken etc.
    Ik wil ook dan tijd voor mijzelf hebben dus ik spreek niet op beide dag wat af. Het is dus ook keuzes maken.

Wat doe jij 's avonds als je zoon slaapt? En in het weekend?

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o jeetje wat naar voor je meid...

Ik heb daar helemaal geen last van... geen idee waarom.
    Mijn man doet wel heel veel in het huishouden. En ik ben ook niet iemand die me heel druk maakt om het huishouden.
    Verder heb ik meestal wel tijd zat. Mijn dochter slaapt 2 uur s middags dus dan kan ik even stofzuigen en dweilen. S avonds ligt ze er om 8 uur in dus dan ga ik meestal even lekker computeren als mijn man s avonds werkt.
    Als ik even wil shoppen of weg wil dan stop ik mijn dochter in de wandelwagen en ga weg.
    Ik werk ook 3 dagen in de week, wat ik lekker vind want dan ben ik even geen moeder.
    Misschien moet je je dagindeling eens opschrijven zodat we mee kunnen kijken? Ik heb het gevoel dat het vooral komt omdat je teveel wilt...

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Ja en de man ook het, niet te vergeten ;)
    Stukken beter geregeld.

Sterkte meiden.
    Ik heb het 't eerste jaar ook lood en lood zwaar gehad Pfffff.
    Chronische vermoeidheid. Op een gegeven moment ga je je eigen lijn trekken en komt het stukje bij beetje goed.
    Neem idd tijd voor jezelf.

Voor mij komt het er nu nog een keer aan.
    Nog heel even, dan een jaartje moe moe moe en dan...
    Nu wel de laatste (kidje) en klaar en dus kan ik volgend jaar mijn eigen hobby weer gaan uitvoeren .... scubadiving YEAH.
    Ook dat zal mij ontspanning geven.

7. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

Dec 1, 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 ciaransmummy, Sep 1, 2010
    Last edited: Sep 1, 2010
    ik zit er regelmatig doorheen hoor... hij mag dan wel een jaar zijn.. maar kan nog niks niet kruipen niet zitten ..hij moet vaak ge-entertained worden..ik kom soms niet eens aan het huishouden doen...
    ik werk nu 2.5dag (zit in de revalidatie) en ondanks het ook heel vermoeiend vind.. vind ik het heerlijk om niet thuis te zijn..

op het kdv gaat het ook totaal niet hij vind het alles behalve leuk..dus de 2 middagen die ik voor mezelf geplanned had worden nu opgeslokt.. en ik had er echt naar uitgekeken...

het enige wat ik je kan aanraden is 3wk geen visite /bezoekjes.savonds of in het weekend...lekker vroeg naar bed & rust :). kijk of de kleine bij opa en oma mag slapen (mocht dat niet lukken misschien 2 daagjes achter elkaar overdag)..
    ga lekker zwemmen, een massage gewoon ff vetroeteld worden..
    ik doe dit eens per maand (oma neemt hem dan 1 dag extra ..dan ga ik met een vriendin iets leuks doen of lekker zelf iets ondernemen..
    dit helpt mij echt.. ook al is het maar 1 dagje

sterkte ermee.. maar je iet het je bent niet alleen.. en laat je niet gek maken door sommige moeders die vinden dat je niet moet zeuren,,,

8. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Heel herkenbaar hoor.

Ik heb het hier ook gehad en af en toe nog steeds hoor.

Ik ben dan wel 1 van de mutsjes die niet stofzuigt terwijl de kleine slaapt.
    Ik deed en doe het nu zo.
    Mijn zoontje is bijna 1.5 jaar oud en als hij wakker is ( hij heeft nog 1 slaapje van 12.30-14.30 uur) dan doe ik mijn boeltje. Stoffen stofzuigen. En als hij slaapt dan doe ik meestal de afwas en aardappels schillen.

Ik was voordat hij geboren was altijd precies hoor. Bijna iedere dag stofzuigen etc etc. Maar ik heb nu zoiets van oooo het komt wel hoor. Als ik het 2 keer in de week doe dan is het al veel.
    En idd. Effe de tijd voor jezelf nemen. Geen afspraakjes. als je kleintje savonds op bed ligt, kijk nog een paar programma's en ga dan ook lekker naar bed.
    Ik lig er meestal voor 10 uur savonds al in. Want ik ben ook gewoon gebroken na een dag.
    S'avonds spreek ik zelden iets af. De avond is echt voor mij en voor mijn partner.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Heeeel herkenbaar, ik kom er nu net een beetje uit. En nu willen we een 2e :D

Maar tis heel belangrijk om tijd voor jezelf te hebben, spreek met je man gewoon 2 of 3 avonden af dat jij gewoon echt helemaal niks hoeft te doen. Dat heeft mij veel geholpen. En het huishouden, laat het los! Komt wel weer als je er tijd voor hebt. Hier was het 2 maanden niet zo opgeruimd (maar wel schoon), en toen ging het ineens toch weer.

Sterkte hoor, tis zwaar, maar het wordt makkelijker!

10. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik heb ooit gehoord dat je eigenlijk bent als een soort reservoir. Sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren en dan raakt je reservoir leeg (vaak zijn dat namelijk dingen die je minder leuk vindt). Als je er niet voor zorgt dat je reservoir weer gevult wordt (door leuke, ontspannende dingen te doen), raakt je reservoir langzaam maar zeker gewoon echt leeg.

Dus ik ben het helemaal eens met wat de anderen zeggen, neem tijd voor jezelf en laat de boel de boel maar een keer. Al is het 's avonds alleen maar even een blokje om. Probeer iets te vinden wat jou vult.

11. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ook herkenbaar voor mij toen ik net moeder was van mijn eerste dochter... ik zag door de bomen het bos niet meer en was doodmoe als mn dochter op bed lag savonds.. het huis leek wel ontploft, en moest alles nog doen...

ik heb er in de loop der jaren een behoorlijke ommezwaai in gemaakt en een structuur gecreerd die goed werkt...

heb nu 2 dochters van 1 en 2 jaar oud... best druk dus overdag en sinds kort zijn de middagdutjes ook voor bij... ik doe het huishouden smiddags even (tenminste toen ze nog sliepen) dan stofzuig ik even, doe de afwas, de was en zorg dat alles schoon gesopt is... en dan savonds als ze op bed liggen dweil ik alles en ruim de boel weer op. heb nu dus elke avond rond 20.30 alles netjes aan de kant en de wasmanden leeg en alles weer gevouwen in de kasten.. het kost me wel veel dicipline, maar dan heb je er ook wat voor terug. want als ik chaos in mn huis heb heb ik het ook in mn hoofd...

misschien ook iets voor jou om het op deze manier te doen?

12. moedertje1983

Jan 6, 2008
    70
    0
    0
    wow...
    wat een reactie's. dat doet me echt goed. zit ondertussen flink te huilen achter de pc. de spijker op z'n kop geslagen.. oftewel dit had ik even nodig.
    ik weet gewoon niet wat ontspannen is. ik wil altijd alles netjes hebben. heel erg vervelend. want het breekt me nu op.
    dit is me al eens eerder overkomen toen ik nog geen kind had. daar had ik goed van geleerd,. dacht ik. maar nu moet ik het weer opnieuw leren.
    ik moet echt leren om de taken te verdelen. ik vind m'n werk echt super leuk. en vind het ook heerlijk om even geen moeder te zijn. in de avond uren heb ik de laptop en de tv. maar eigenlijk onstpan ik me dan niet. want ik ben constant aan het surfen op internet. nieuwe info op doen.. m'n hoofd zit vol met allerlei nutteloze zaken.
    ik moet gewoon meer de laptop uitlaten..
    het huishouden doe ik ook altijd ergens tussendoor. maar op dit moment lukt het gewoon niet. terwijl m'n moeder dan binnenkomt en even de stofzuiger er door haalt. dan denk ik? waarom heb ik dat nou niet bedacht? maar ik ben zo moe dat ik niet eens meer kan bedenken wanneer ik wat moet doen. behalve dan onze zoon verzorgen. want hem komt niets te kort.

mijn man en ik zijn vorige week vrijdag samen naar de sauna geweest. en vanavond ben ik in bad geweest. (helaas hebben we er zelf geen bad) en lig nu ondertussen kapot op bed. flink verkouden en warm en koud. maar morgen weer gewoon werken he...

fijn dat het zo herken baar is voor jullie. je wil als moeder gewoon perfect zijn. en dat lukt niet. ik moet nog veel leren..hahaha

thanx allemaal en weltrusten. ik kan er weer even tegen :)

rian

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ik herken het,heb het ook gehad. het zijn vaak dipjes.
    wat bij mij helpt is gezond eten (bruin brood,weinig suiker),optijd naar bed,niet roken,en BEWEGEN!! ga gewoon eens ook al heb je totaal geen energie een half uurtje lopen. (wandelen)
    om de avond. dan maak jeje hoofd leeg en het is goed voor je conditie!

echt ik moest mezelf echt van de bank af schoppen want ik had er geen fut voor maar nu heb ik veel meer energie!

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik sluit me helemaal aan bij mamamadelon.

Ik heb ook nergens fut in. Als je mijn berg strijk ziet. Nou daar wordt je echt onpasselijk van. Ik kom er gewoonweg niet aan toe. Te druk in mijn hoofd en bezig met nutteloze dingen, en druk maken om dingen waarvan een ander denkt. Jeetje zeg.
    Maar kom op. Het eet advies van mamamadelon is ook goed. Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar het schiet er hier ook vaak bij in.

Maar kom op he. Goed uitrusten en lekker weer een frisse nieuwe dag morgen.

15. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    hee rian!

Heeeeeel herkenbaar!! Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande berichtjes dat je af en toe echt even lekker moet genieten (en dan ook echt even de knop omzetten he? ;)), maar wat ik er nog aan toe wil voegen is deze tip:
    Maak voor jezelf een ritme en maak gebruik van 'gewoontes', dat helpt mij zo onwijs! ik doe dingen nu veel meer 'even snel' in plaats van dat ik er als een berg tegenop zie en er dan na een week pas aan begin. Dat was namelijk voor veel stress in mijn hoofd :D.

Ik dacht ook altijd maar: hoe doen die moeders dat toch? (dan zie ik bijvoorbeeld mijn buurvrouw om kwart over acht opgemaakt en aangkleed rustig de kinderen naar school brengen) maar stress zie je niet aan de buitenkant :D hihi.

Nou sterkte!!

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn dochter is nog wat jonger maar ik herken het wel. Ik krijg m'n huishouden ook niet rond terwijl ik het graag netjes wil hebben. hebben hier een hond en vind dat ik dan wel elke dag moet stofzuigen en dweilen. Maar ik kom eigenlijk dagelijks niet verder dan een wasmachine aanzetten, stofzuigen, dweilen, doekje er door, afwas en de wc. Maar ja dan moet je nog was opvouwen, strijken, hebben nog een bovenverdieping... in m'n vrije dagen probeer ik dan het hele huis gedaan te krijgen maar extra dingen als de tuin, ramen zemen... wanneer ik dat moet doen... geen idee.
    Werk hier 2x8 dagen per maand (8 dagen achter elkaar) en dan tussendoor zo'n dag of 5 vrij. Dan heb ik ook wel eens wat afspraken, boodschappen moeten gedaan worden enz.
    Vanaf volgende week ga ik maar eens sporten, even 2 avonden voor mezelf.
    Ik denk dat ik m'n huishouden ook wat gestructureerder moet doen. Want heb ook wel eens geen zin of blijf weer te lang achter de pc plakken (zoals nu, zou afwassen en om half 9 op bed wegens slaapgebrek, dus moet nog even heel snel).
    Maar goed, ik ga nu eerst m'n ding maar eens doen en slapen. Ben nu lekker 10 dagen vrij, dus tijd genoeg om m'n huishouden op orde te brengen ;)

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb dit vooral het eerste jaar erg gehad. Nadat ik nieuw werk heb en er een aantal veranderingen hebben plaats gevonden gaat het goed, mag ik gelukkig zeggen.

Maar wat wij doen is het huishouden echt samen. In het weekend doe ik eigenlijk het meest omdat papa zich dan even met milan kan bezig houden en andersom.
    En soms als milan s'avonds op bed ligt doen we samen nog even een klusje zoals de badkamer. Dan gaat het gewoon vel sneller, en ik zie het me als Milan wakker is gewoon niet doen.

Daarnaast heb ik er ook aan toegegeven dat het zo is. Het perfectioniste in me een beetje loslaten.

En Milan gaat sinds een paar maanden een extra ochtend naar het KDV. Die ochtend ben ik op mijn werk beschikbaar om in te vallen, maar de meeste maandag ochtenden heb ik vrij.
    En die ochtend is heerlijk. Soms poets ik, en soms doe ik echt heeeleeemaal niks!!

Maar ga op zoek naar dingen die het voor jou wat makkelijker maken en blijf niet aanmodderen!
    Ik ben van mening dat een goede moeder zichzelf ook goed moet voelen. Succes!

18. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    al doe je maar even snel een doekje over je meubels en even snel een stofzuigertje over je vloer. Dan heb je het toch een beetje snel gedaan (met de franse slag) maar het is wel weer zo goed als aan kant.

Komt helemaal goed meid.....

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat kan helpen om da perfectionisme een beetje los te laten voor je huishouden: een schema maken, waarop je in gaat vullen wat je elke dag doet/moet doen (met daarin ook je ontspanningstijd ingedeeld!!!!). En vol is vol. Dan kun je dus niet meer doen dan op het schema past.
    Dat helpt om overzicht te krijgen, geeft je een stuk houvast, (als je moe bent, is het lastig om te bedenken wat er gebeuren moet, terwijl als het ergens staat of een vaste gewoonte is, het gewoon even snel gebeurt ;)).
    En het helpt je om prioriteiten te stellen: wat moet echt en wat kan ook wel een tandje minder?
    Ik ruim overdag nauwelijks op: als Thirza speelt of wanneer ze uit bed komt, ligt er binnen 5 minuten namelijk weer zooi door de hele kamer. Ik zak liever even op de bank of achter de pc als ze op bed ligt, of ik ga aan het taarten maken, (uit de hand gelopen hobby ;)).

Verder neem ik af en toe een week vrij van mijn werk en in die week gaat Thirza gewoon haar twee dagen naar de gastouder. Die dagen heb ik voor mezelf dan: eentje gebruik ik dan vaak om met een vriendin wat leuks te gaan doen, (de enige mogelijkheid voor mij om met vriendinnen een hele dag weg te gaan), de andere hang ik vaak lekker thuis rond, doe wat klusjes waar ik normaal niet aan toe kom, hang een tijd in bad met een boek enz.

Als ik je berichten zo lees, is je probleem ook helemaal niet dat het te druk is met een kind, maar dat je het zelf te druk maakt, (hebben een boel vrouwen last van ;)). Succes met dingen schrappen uit je to-do-lijstjes :D

20. adi

adi Niet meer actief

Maar waarom moeten jullie dan elke dag het hele huishouden doen? Hier komt de poetsvrouw 1x per week alles afstoffen en goed poetsen. En tussendoor doe ik alleen 1x de badkamer en af en toe stofzuigen. En er ligt echt nergens stof hier of zo.

Maar TS, misschien moet je voor jezelf een keer op papier zetten wat je precies doet op een dag. Gewoon om structuur te krijgen in je dag, en om voor jezelf na te gaan of je het nou echt zo enorm druk hebt, of dat je het druk in je hoofd maakt.

Ik heb hier 3 dreumesen van 13 maanden, en iedereen valt achterover als die dat hoort, maar ik heb het schijnbaar minder druk dan de meeste mensen om me heen. Maar eigenlijk ben ik gewoon opgehouden met me druk maken over onbelangrijke dingen. Als ik thuis ben met de kinderen MOET het volgende gedaan worden: kinderen verzorgen, alle maaltijden verzorgen, de zooi in de woonkamer opruimen, de keuken schoonhouden. Als er tijd is en het is mooi weer ga ik wandelen met de kinderen, anders niet. Ze slapen nooit tegelijk dus heb nooit even tijd om de was te gaan doen of zo. De was zet ik 's avonds aan. Vouwen, strijken enz doe ik als er tijd is, soms maar 1x per week. De wereld vergaat niet als die blijft liggen.

En overdag heb ik buiten de maaltijden genoeg tijd om zelf even op de bank te zitten met de laptop en een kopje thee. Kindjes van 13 maanden hoeven toch niet constant vermaakt te worden, die kunnen best zelf een half uurtje vooruit.

Oh, misschien is het gewoon het beste om er niet te veel bij stil te staan. Als wij hier bedenken hoe weinig we eigenlijk slapen en hoe hectisch ons avondeten verloopt zouden we ook depressief worden. Het is gewoon blijven ademen en doorgaan. Tussendoor genieten en wachten op de tijd dat ze 6-7 jaar zijn :)

Share This Page