2 dagen terug gezet op vroege echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lilmomo, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    He meiden,

Dacht dat ik me wel zekerder zou voelen na mijn echo.
    Gisteren een echo gehad op 6 weken en 5 dagen.
    De precies datum weet ik van bevruchting omdat ik icsi heb gehad.
    Maar nu meette de verloskundige 6 weken en 3 dagen.
    Ze zei dat het vaker voor kwam en dat het goed ging want het hartje klopte prima.
    En ze liet mijn uitgerekende datum staan op 14 november.
    Pff en nu zit ik bang en onzeker thuis straks is het toch mis omdat het 2 dagen achterloopt......

Wie heeft dit nog meer gehad?

Groetjes lilmomo

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dit kan heel goed hoor.
    Je kunt een late innesteling hebben gehad.
    Daarnaast is het meten bij deze temijn een kwestie van tiende-mm. Dus net een ieniemienie beetje verkeerd gemeten scheelt zo een dag.

Niet teveel zorgen maken, en wachten tot de termijnecho, daar kunnen ze pas goed je termijn vast stellen.

Sterkte met wachten :)

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Door IUI wist ik ook precies hoe ver ik was, maar de eerste weken liep het vruchtje steeds 3 tot 1x zelfs 5 dagen achter in groei! Maar, uiteindelijk met de termijnecho drie dagen naar voren gezet:D

Maak je geen zorgen hoor!

Groetjes Patricia

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Op deze termijn zijn er allerlei meetonzekerheden mogelijk. Vandaar dat de termijnecho ook tussen de 10 en 12 weken is, omdat ze dan pas echt een goede meting kunnen maken.

En zelfs dan is het nog steeds mensenwerk. Ik had een echo met 10 weken bij de verloskundige, en 1,5 week later de combinatietest bij een diagnostisch centrum. Er zat 4 dagen(!!) verschil in de termijnberekening, terwijl beide echo's vielen in de periode dat ze een termijn goed zouden moeten kunnen bepalen.

Uiteindelijk is die van de verloskundige aangehouden, enkel omdat dit de eerste meting was. Dus ik zou zeggen: geen enkele reden voor paniek. ;)

5. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou me niet al te druk maken 😉
    Bij die eerste echo is het nog zo inimini dat een goede juiste meting nog heel moeilijk is en 1mm maakt al veel verschil
    Ik ben bij de eerste echo dag vooruit gezet en bij de 2e 3 dagen terug
    En nu blijkt dat mijn eerste datum gewoon kan blijven staan
    (Zwanger via iui) pas bij de echo's bij 12 weken kunnen ze wat nauwkeuriger meten!!
    Geniet ervan en een fijne zwangerschap gewenst

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Niks aan de hand.

Bij mijn eerste echo werd er 6.6 gemeten , 5 dagen later weer echo 7.2 wat dus eigenlijk 7.4 moest zijn.
    Uiteindelijk bij de verloskundige weer gemeten bij 9 weken en werd een week vooruit gezet. Termijn echo zelfde meting als 2 weken daarvoor. En nu morgen 19 weken zwanger!

Het is nog zo klein , elke mm kan een dag verschillen.
    Maak je maar niet zo druk komt echt goed !!

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Geen zorgen maken. Ik ben in totaal 13 dagen terug gezet in 2 termijnecho's. Ze meten het kindje in die periode en aan de afmeting hangt een aantal weken+dagen zwangerschap. Het kan best zijn dat je bij een volgende echo weer naar voren wordt gezet omdat je kindje dan een groeispurt doorgemaakt heeft. Bij onze laatste echo bij 13 weken was ik weer 4 dagen langer zwanger. Na de termijn echo passen ze je uitgerekende datum niet meer aan mits alle echo's erna steeds aangeven dat je langer zwanger bent.
    Geen zorgen om maken dus. De 1e weken schommelt dat steeds heen en weer. Komt helemaal goed!

8. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op een natuurlijke manier zwanger geworden maar ook met de eerste echo terug gezet en wel 1,5 week! Wat in mijn hoofd niet klopte omdat ik bij had gehouden wanneer de bevruchting plaats had kunnen vinden. De verloskundige legde uit dat het inderdaad soms een tijdje kan duren voor het bevruchte eitje is ingenesteld. Bij mij heeft het wat langer "gezweefd" als bij anderen. Klonk wel logisch.

Bij de 2e echo (8 weken) is het termijn weer aangepast en zelfs bij de 12 weken echo verschoof het weer 2 dagen.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste echo hier (ik was 6w5d volgens eigen berekening, en wist ook erg nauwkeurig mijn eisprong) werd ook gezegd dat ik korter zwanger was; zo'n 5 dagen.
    Met 10w5d de termijnecho; ik werd een week vóóruit gezet!

10. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Zoals al eerder gezegd, het is een kwestie van millimeters, zou me niet te druk maken (al snap ik je gevoel hoor!)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons zoontje was een cryo dus we wisten ook alles nauwkeurig. Eerste echo met 6,2 weken werd ie naar 5,2 gezet maar wel hartactie en dat kon eigenlijk niet met 5 weken. Echo erna alweer gelijk getrokken.
    En deze keer precies hetzelfde. Dus om die2 dagen hoe fax. Je je niet druk te maken!

12. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    2 dagen dat is bijna niks!!!! Millimeter werk...1 millimeter kan zo een dag of twee langer/korter zijn...

Niet te druk maken!!

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik was vorige week 1 dag korter zwanger dan gedacht, deze week weer 1 dag verder. Echt, het is te klein om goed te meten!

14. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    En je kindje komt toch wanneer hij/zij wil.. die trekt zich echt niks aan van 2 dagen langer of korter zwanger ;)

15. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik werd bij mijn eerste echo op 7 weken precies gezet, terwijl ik bij mijn termijnecho 2 weken later 2 dagen vooruit ben gezet.
    Het is inderdaad nog zo klein en echt een kwestie van mm, waardoor het meten aan het begin van de zwangerschap nog zo moeilijk is. Pas bij je termijnecho kunnen ze met zekerheid een juiste zwangerschapsduur uitrekenen.
    Dus proberen inderdaad niet druk om te maken, het hartje klopt en dat is het belangrijkst!

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Dit dus!!;)
    Het zijn maar 2 dagen hoor!!
    Zelf nu tijdens mijn echo's ga ik van voor en weet naar achteren,kan best!

17. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Met de termijn echo ben ik 5 dagen terug gezet (wel natuurlijk zwanger geworden).
    Vorige week met 18 weken een echo gehad, en het kindje was kwa meten precies 18 weken. Dus het zal toch wel kloppen.

Met mn dochter ben ik 3 dagen terug gezet, maar 5 dagen vond ik wel erg veel. Maar tot nu toe gaat alles voorspoedig gelukkig.

18. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Zoals velen boven mij, bij 7 weken en een beetje was het ook precies 7 en een beetje, en toen bij 12 opeens 5 dagen vooruit gezet.
    Het zijn inderdaad maar milimeters en ze moeten maar net die lijn recht zetten met hun muis. Ietsje naar boven of beneden en het scheelt een dag.

19. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Met 7 weken had ik mijn eerste echo en kwam 2 dagen minder kort voor de ene en een dag voor de andere uit. De gyn gaf zelf aan dat ze gewoon 7 weken aan hielden (dmv OI zwanger dus wist precies wanneer de bevruchting was), en dat ze bij zo'n vroege echo een marge van 2 dagen hadden. Geen zorgen maken dus!

20. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Maak je niet ongerust. Je bent nog zo kort zwanger en het is echt millimeterwerk. Was het een verloskundige van het ziekenhuis? Ik heb IVF gehad en mijn uitgerekende datum is nooit vervroegd of verlaat, puur en alleen omdat de datum van bevruchting vast ligt. Eerste twee echo's heb ik in het ziekenhuis gehad en daarna overgedragen aan een verloskundige praktijk naar keuze.

Wacht je gewoon de volgende echo af, die zal rondom 8-9 weken zijn? Het blijft in het begin afwachten hoe snel de kleine groeit, wie weet groeit hij aankomende dag wel extra, wie zal het zeggen!

Succes!

Deel Deze Pagina