groei van de baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Schilderijtje, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

mischien krijgen jullie deze vraag best veel.

Ik eet enorm veel en heb enorm veel honger. ( mede doordat ik een stresseter ben ) nu heb ik wel een slank postuur.
    maar ik bouw wel denk ik een flink buggertje vet op voor de baby.
    ik eet namelijk teveel chips en teveel snoep!

is het zo dat alles wat ik teveel opsla in mijn lichaam dat de baby daar mee mee snoept?
    ik hoor weleens dat de baby het hoognodige pakt. maar kan het ook wat extra eten doordat er zoveel buffer is opgebouwt?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sprankelkind,

je kindje kan wel degelijk meeliften op jou grotere suiker/vet inname. Om het voor jezelf én je baby tijdens en na de zwangerschap makkelijker te maken is het handig om het toch al een beetje af te bouwen/te minderen. Je kind pakt wat ie minimaal nodig heeft, een echt maximum zit er niet op helaas. Wil niet zeggen dat je niet wat meer mag eten als je zwanger bent, maar houdt het toch wel een beetje binnen de perken.

Groetjes Brigitte

3. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

bedankt voor je antwoord.

ik ben deze week inderdaad goed gaan letten op wat ik eet.ik ben deze week op controle geweest bij de verloskundige en het kindje was met 25,3 nog iets onder gemiddelde. en van de week met 29,3 aan de grote kant. een behoorlijke groeispurt gemaakt in een paar weken tijd.
    ik heb dan ook echt door alle stress en hectiek behoorlijk veel gegeten.
    ik noemde het zelf emoties wegeten.maar nu ik hoorde dat de kleine zo enorm was gegroeid heb ik er toch wel een schuldgevoel aan overgehouden:( ik hoop dat ik het gewicht van de kleine weer wat terug kan brengen naar het gemiddelde. ( of is dat nu niet meer mogelijk?)
    ik ontbijt nu met 2 beschuitjes met pindakaas en een kop thee. als tussendoortje een eigengemaakte gezond cakeje ( met allemaal gezonde ingredienten zoals havermoutmeel,appel,shiazaadjes,onbewekte noten etc)
    als middag eten heb ik nu wit brood vervangen voor bruin. en het beleg ipv hagelslag bijv kaas, smeerkaas,of vleesbeleg, ei. of ik neem salade bij de boterham.
    en drink daarbij iets van melk of optimel.
    dan smiddags als tussendoortje weer een gezond cakeje of ander koekje met een glas warme melk. of verdunde amaaklimonade. en probeer nu savonds met avond eten meer groente te eten en minder vette dingen zoals friet pizza etc en de pastas te vermijden vanwege de vele koolhydraten. savonds weer een mok warme melk en een koekje. en dan late rop de avond bijv een stuk komkommer of cracker.
    ik denk dat ik het zo een aardig stukje beter doe met eetpatroon;)
    slikte wel al tarwekiemolie en zangerschapsvitamines gelukkig vanaf begin zwangerschap. dus heeft de kleine nog wel iets van vitamientjes binnengekregen.
    behoorlijk drastisch veranderd. ik hoop dat ik het vol kan houden.
    zou me toch behoorlijk schuldig voelen als het kindje enorm groot geboren word en erg hongerig zal zijn door mijn eetpatroon.

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik vind dat je het met dit dagmenu hartstikke goed doet! Ik hoop dat het je lukt op dit vol te houden! Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina