Ik heb ooit eens gelezen dat als je zwanger ben een blaasontsteking anders voelt. Is dit zo????? Vanmiddag kon ik bijna niet meer lopen van de pijn. Mijn buik was keihard. Toen ben ik even gaan zitten en toen is het rustig aan weg gegaan. Later kwam het weer en ging weer weg. Nu heb ik het weer. Erg vervelend. Misschien wel te druk geweest de laatste dagen. Likt wel of mijn nesteldrang nu begint. (beetje vroeg geloof ik) blijf alles opruimen. Maar nog wel zonder drang en irritaies hoor. Maak me er een beetje zorgen om. heb zowieso de angst erbij gekregen dat er iets fout gaat nu ik al zover in de zw ben. Gek he!!! liefs natas
Natas, Jouw klachten klinken meer als harde buiken...misschien dat je jouw vk eens moet bellen? Harde buiken geven normaal aan dat je te druk bezig bent en misschien wat rustiger aan moet gaan doen...
Nee hoor hoeft niet, harde buiken zijn ook om te oefenen. de zogenaamde Braxton Hickx contracties. Als het niet te vaak voorkomt en niet te pijnlijk is niets om je zorgen over te maken. Ze kunnen wat ongemakkelijk aanvoelen maar als het daarbij blijft dan is er niets aan de hand.
vergeet er eigenlijk bij te zetten dat ik ook ondanks ik veel drink troebele urine heb. (haha je vergeet nog wel eens wat he haha). Ik heb hirvoor wel last van harde buiken gehad maar die deden geen zeer. Dus zou het kunnen dat dat ineens veranderd?????
Ja hoor ik heb ook wel eens van de pijn niet meer naar huis kunnen fietsen, moest toen wel onmiddelijk rust nemen maar dat was meteen weer over. Het kan van alles zijn, indaling kan ook flink pijnlijk zijn soms. Laat je urine wel even checken voor de zekerheid want dan kun je blaasontsteking iig uitsluiten. Voor zover ik weet is een blaasontsteking tijdens je zwangerschap of erg pijnlijk of je voelt er niets van. Sporadische harde buiken zijn er geen indicatie van. Maar wel even laten controleren als je twijfelt, want je zult maar net een uitzondering zijn. Troebele urine hoeft niet te komen van een blaasontsteking ik heb dat ook wel eens gehad tijdens mn zwangerschappen, heeft denk ik andere oorzaken want ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad.
Kan het niet te maken hebben met het indalen van het kindje???? Daar kun je ook nogal een last van hebben en mijn persoonlijke ervaring is dat ik daar harde buiken bij kreeg die pijnlijker waren dan de gewone harde buiken voor het indalen. Veel sterkte ermee en als je het niet vertrouwd gewoon vk bellen Liefs Angela.
blaasontsteking voel je echt niks van... je merkt het pas als je bloed in je urine heb en rugpijn... want dan heb je een Nierbekken ontsteking...
Dat is dus niet waar! Blaasontsteking kan je wel degelijk voelen alleen zal het tijdens je zwangerschap anders aanvoelen. Harde buiken kunnen dan ook veroorzaakt worden door een blaasontsteking!! Dus meid, voor de zekerheid gewoon je urine laten controleren..
Ik weet natuurlijk niet of het op jouw situatie van toepassing is maar mijn vk heeft mij wel gezegd alert te zijn op een blaasontsteking omdat dit tijdens een zwangerschap 'anders' voelt, of dat je er niets van voelt. Als je tweifelt zou ik idd een urine testje laten doen, is zo gebeurd en dan weet je het tenminste zeker!! Suc6 en hoop dat de pijn snel minder wordt!
Hoi Natascha 25, Ik heb op het moment een blaasontsteking en heb er antibiotica voor gekregen. Ik kreeg steeds meer steken en krampen heel laag in mijn buik en die werden steeds erger. Ik moest van mijn verloskundige laten controleren op blaasontsteking want als je die hebt en je behandeld hem niet dan kan je vroege weeen krijgen en dat is ook niet de bedoeling. Indalingsweeen kunnen het volgens mij niet zijn want daar ben je volgens mij nog iets te kort zwanger voor, volgens mij komen die pas rond de 36 weken zwangerschap voor. Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad dus ik weet niet of het anders aanvoelt maar ik ben blij dat ik toch aan de medicijnen ben. Ik hoef nu minder vaak te plassen en heb veel minder pijn en krampen in mijn buik. Ik zou je toch willen aanraden om je urine te laten controleren. Dan weet je het in ieder geval zeker of dat het is. Groetjes en sterkte ermee, Doortje D.
Nee hoor, bij een eerste zwangerschap kan het kindje al indalen met 32 weken ! Vaak je urine laten controleren als je twijfelt ... een nierbekkenontsteking kan het gevolg zijn van een verwaarloosde blaadontsteking en daar ben je nog niet vanaf ! Groetjes, Nikki F
Dit klopt idd Nikki, bij mij was de oudste ook rond 32 weken al in aant dalen, de jongte zelfs al rond 29 weken. Maar het beste kun je gewoon even een plasje wegbrengen naar de ha of contact opnemen met je vk, zij kunnen je of iets bevestigen of uitsluiten en eventueel verder kijken wat het anders zou kunnen zijn Liefs Angela