Hoe vaak moet je een baby voelen per dag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missyb, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

De een zegt als het maar 10 bewegingen zijn( schopjes&draaing etc.)
    en de ander zegt 10x per dag op verschillende momenten.

wat is het nou?
    want volgens mij voel ik dat nooit 10 xper dag op verschillende momenten.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens mij moet je de kleine 10x per dag (tussen 9 en 21 uur) voelen. Dus de hik telt niet als 10x maar als 1x.

Ja zelf voel ik mijn kleine 24/7 dus echt de hele dag, als je de kleine niet 10x in 12 uur voelt moet je contact met je VK of gyn opnemen hoor, beter 10x te veel dan 1x te weinig.

3. Niet meer actief

Ja ik kom hier dan ook nog maar een keer ... ik vind het raar hoor, iedereenk omt met een ander verhaal.

Ik zelf voel de kleine regelmatig maar toch geen 10 x op een dag.... ik voel hem wel 4 a 5 x per dag zeg maar dan maar wel flink met circa 50 schoppen erbij ofzo... en ik ga toch niet elke dag met de VK bellen omdat ik de kleine niet voel 10 x op een dag.... want volgens mijn is dat ook niet nodig.

dan maak je je zelf alleen maar gek mee ben ik bang.. of zie ik het nu verkeerd?

4. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Volgens mij VK bedoelen ze dat je het 10 keer moet voelen en als dat 10 keer achter elkaar is, dan is dat prima. Dus als jij het 4/5 keer per dag met 50 schopjes tegelijk voelt, voel je het heeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak!

Maar ja dat is misschien versie 100 van alle richtlijnen.

Groetjes Cindy

5. missyb

missyb Niet meer actief

ik heb dat al sinds 34 weken man dat ik de baby wat minder voel maar wel meer 10 bewegingen en schopjes.

maar begin me nu wel een beetje zorgen te maken als ik dit zo lees.

6. missyb

missyb Niet meer actief

Ja k weet ook niet hoe dat aan het einde is want dit is bij sinds 34 zo daarvoor was het ook drukker.
    marja dat heeft mischien met weinig ruimte te maken.
    want het hartje is altijd goed.

7. Niet meer actief

neeeeeeee niet doen... je voelt je kleine gewoon goed... laat je niet gek maken. Dit is nou jammer... je voelt je kleine beeb echt geen zorgen maken hoor... en anders bel je je vk wel even morgen.. wil ik ook wel even voor je doen hoor... wacht ik zet deze topic ook wel even bij de VK neer hier op het forum ok, even kijken wat zij zegt

8. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Babylover, die 10 bewegingen zijn dan toch prima? Dat is het minimum, dus volgens mij zit je goed. Als het aanzienlijk minder is dan anders, zou ik de verloskundige bellen. (al doe ik dat zelf ook niet zo snel).

Succes meid en je niet te veel zorgen maken, is ook niet goed he?

Fijne avond.

Groetjes Cindy

9. missyb

missyb Niet meer actief

ik heb dit als sinds 34weken en de vk heeft hier weinig over gezegt en het hartje is altijd nog goed geweest.
    dinsdag moet ik naar de gynacoloog dus dan krijgen we waarschijlijk een echo dus ben benieuwd.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als je het echt niet vertrouwd altijd bellen, maar volgens mij is het ook per VK verschillend, de ene stuurt je onmiddelijk naar het ziekenhuis en de ander kijkt het nog even aan. Toen ik mijn kleine op een dag niet op tien verschillende momenten gevoeld had werd ik voor een CTG naar het ZH gestuurd, heb daar 1,5 uur aan de scan gelegen, waren toen wel tevreden, maar was geen happy baby, volgende dag terug geweest en was het gelukkig wel goed.

11. Niet meer actief

dat is dan ook eigenlijk schrikken toch als je gelijk aan de CTG wordt gelegd.... dat zou ik ook inderdaad niet tof vinden. Maar wat bedoelen ze met een geen happy baby eigenlijk?

12. missyb

missyb Niet meer actief

Ja dat lijkt me ook best schrikken.
    ik ben ook niet zo'n een die snel de vk belt.
    maar ik heb dit ook al heel lang en hij zij dat het door de ruimte kwam.
    maar wat ik dus wou weten is dat het 10x verschillend per dag is of 10x bewegingen.
    als het het laatste is dan zit het bij mij wel goed.

13. missyb

missyb Niet meer actief

Ja dat lijkt me ook best schrikken.
    ik ben ook niet zo'n een die snel de vk belt.
    maar ik heb dit ook al heel lang en hij zij dat het door de ruimte kwam.
    maar wat ik dus wou weten is dat het 10x verschillend per dag is of 10x bewegingen.
    als het het laatste is dan zit het bij mij wel goed.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh, dat het wel goed was met haar, maar dat ze zich niet helemaal happy voelde. Ik was ook net ziek geweest dus misschien dat het daar mee te maken had. Ja het was wel even schrikken, want ik ging alleen voor controle en ineens moest ik naar het ziekenhuis.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou mijn kleine reageerde ook niet meer op prikkels die haar normaal wel deden reageren, zoals op mijn zij liggen of bij de fysio en zo, dat zal ook wel meegewogen hebben.

16. missyb

missyb Niet meer actief

mischien dat ze een beetje vermoeid was.

17. Niet meer actief

aha ok, een vriendin van mijn zus had het ook, maar bij haar bleek de kleine ook een achterstand te hebben met de groei van circa 3 weken.. wat wij wel erg veel vonden.... maar de kleine is geboren precies op tijd.... en believe me ook de groei achterstand klopte niet helemaal. Want ze was een lekkere dikkerdje.... ;)

Het is altijd bij iedereen anders... jammer eigenlijk he.. als iedereen nu dezelfde kwaaltjes heeft etc hahaha dan is het een stuk gemakkelijker he.....

18. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoe verder je vorderd in de zwangerschap hoe krapper je beebje het krijgt dus word het geen harde schoppen meer, maar verschuivingen meestal wat je voelt.
    Zelf op den duur voel je die haast niet meer omdat je er aan gewend raakt.

Mijn vk zegt dat je minstens 10 x op een dag je kindje moet voelen.
    Maar dat hoeven geen harde porren zijn, maar kunnen ook dus fijne bewegingen zijn die je meestal met je hand voelt.
    Meestal word het kindje ook pas actief als je er even bij gaat liggen.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, ik zou willen dat ze eens zou stoppen met hard trappen. De schopjes doen me echt nog pijn hoor. :p

20. Niet meer actief

ja dat vind ik ook ;) maar ja het hoort er allemaal bij niet waar. Mijn vriend vind het wel lache om te zien... af en toe geef ik hem ook maar een por van dit is wat ik voel hahahaha

Deel Deze Pagina