groei van het kindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Eulalia, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Hallo,

Ik heb vandaag een pretecho gehad en daar hebben ze ook het kindje opgemeten.
    Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de meting correct is verlopen aangezien de echoscopiste in het verleden ook medische echo`s maakt.

nu kwam mijn uitgerekende datum op 26-7 volgens meting, dit is 06-08.
    ter verduidelijking heb ik even een fotootje gemaakt van de meting zodat u de gegevens heeft. vandaag precies 28 weken en 1 dag zwanger.

Nieuwsgierig als ik ben heb ik hier een P waarde bij gezocht, tot mijn verbazing/schrik kwam ik uit op P97,7. (het is mijn eerste kindje en een meisje)

link: http://www.perinatreg.nl/uploads/167/75/Geboortegewichtcurven_Dochters_Primiparae.pdf

moet ik hier nu verder wat mee en ligt het echt in de lijn der verwachting dat dit kindje met 40 weken 4200 g zal zijn?
    Ik ben in staat de verloskundige op te bellen en linea recta een groeiecho aan te vragen.
    mag/kan ik dit doen aan de hand van deze pretecho meting?
    ik ben zelf overigens 8 kilo aangekomen gedurende de zwangerschap en in week 26 heb ik bloedglucose laten bepalen, nuchter was dit 4,3 en na het suikerdrankje en 2 uur wachten 7,6 prima in orde dus.
    bij de 20 weken echo was mijn uitgerekende datum volgens meting nog precies gelijk aan mijn eigenlijke uitgerekende datum.

heeft het zin om extra op mijn eten te letten? over het algemeen eet ik al vrij gezond.

Bijgevoegde bestanden:

• echo2.jpg
      echo2.jpg
      Bestandsgrootte:
      23 KB
      Weergaven:
      17
  2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    hOI,

Het betekent dat jouw kindje gemiddeld groter is dan de rest. Dit hangt ook af van je eigen lengte. Als je suikers goed waren hoef je je geen zorgen te maken dat het komt door zwangerschapsdiabetes. Dat is dus fijn. Als het vruchtwater verder ook normaal is, doe je niet heel veel met deze gegevens. Sommige verloskundigen willen later nog een keer een groei meting om te kijken of het kindje door groeit in zijn eigen curve. Geef deze uitslagen dus wel even aan haar. Echo's zijn ook niet alles zeggend en even betrouwbaar. Uiteindelijk moet je bij de bevalling gewoon kijken hoe het gaat verlopen.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina