groei van je buik ?!?!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mamapriscilla, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamapriscilla

    mamapriscilla Actief lid

    2 mei 2009
    336
    0
    16
    Ik.hoor veel mensen met ja bij de 2e zwangerschap groeit je buik een stuk sneller

    is dit nou een feit of fabel ..

    ben benieuwd naar jullie ervaring
     
  2. Emlilo

    Emlilo Bekend lid

    27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de tweede begon hij vanaf 4 weken te groeien, op 8 weken niet meer te verbergen!
    Heb ondertussen al 2 zwangerschappen daarna gehad (jammer genoeg geƫindigd in miskraam en BBZ) en daarbij begon mijn buik te groeien 1 week voor NOD :$:)
     
  3. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Voor mij geld dat ook.
    bij de eerste kocht ik met ongeveer 10weken positiekleding, met de 2de droeg ik dat al met 8weken en nu ben ik 6weken en ik heb al best een buik. Ik ben nog niet breder geworden dus pas mn lage broeken nog net. Hoge broeken zit al niet lekker meer, net als een riem.
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij de eerste zwschap heb ik pas bij 20 weken positiekleding gekocht,
    En nu heb ik al bepaalde broeken die niet meer lekker zitten. Maar het komt zo vroeg doordat je darmen een ander plekje gaan zoeken. Het is nog niet door je baarmoeder die zit nog verstopt achter het schaambeen.
     
  5. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maar ook je baarmoeder groeit harder. Het is alsof je hele lichaam denkt: 'Ojaaaa, dit kennen we nog!' en dan spontaan meteen in zwanger-stand gaat. Hier bij de tweede inderdaad veel sneller positiekleding, maar bij de derde valt het me nu nog mee. Nu bijna 12 weken en pas sinds deze week positiekleding aan! Maar het ligt ook aan je normale kleding, misschien was die nu niet zo strak/laag als toen.
     
  6. jongemama1993

    jongemama1993 Fanatiek lid

    5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik denk dat het zeker waar is. Je lichaam weet het nog van de eerste zwangerschap. Je baarmoeder rekt ook veel sneller uit.

    Bij mijn eerste zwangerschap moest ik +- 26 weken positie kleding aan. Deze keer toch echt met +-8 weken!!!!!!.
     
  7. MamaIII

    MamaIII Bekend lid

    29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Bij de eerste had ik met 20 weken een mini buikje. Bij de 2e en 3e ging het sneller. Bij mijn 4e zw.schap (mk) gebeurde er niks, ook geen kwaaltjes, bij mijn 5e zw.schap (vorig jaar, abortus) groeide ik belachelijk snel. Mijn baarmoeder lag met 6 weken al helemaal boven mijn schaambeen, ook was ik erg goed in de kilo's eraan eten. Ik kwam 7 a 8 kg aan in 3 weken.

    Dit keer met morgen 6 weken, een mini bolling bij mijn onderbuik (normaal echt plat) en borsten die groeien als kool. Verder 1 kg afgevallen nu. Ik hoop dat ik dit keer niet te hard groei.
     
  8. Anna25

    Anna25 Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hier klopt het wel!
    Kon t deze zwangerschap met 10 weken al echt niet meer verbergen.
    Nu 18 weken en mijn buik is echt groter als met 18 weken bij mijn zoontje.
     
  9. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Verschilt per vrouw :)
     
  10. Hommel82

    Hommel82 Niet meer actief

    pfff ik zit momenteel op het wachtbankje, maar ik heb een enorme buik.. het is gewoon niet normaal.. volgende week NOD. Maar het is mijn 3e zw na een MA op 4 aug. Verder merk ik nog helemaal niks, dus ik denk steeds dat het verbeelding is. Maar ik kom net van het toilet op het werk waar een grote spiegel hang en mijn buik puilt gewoon enorm uit..
     
  11. Sparky

    Sparky Niet meer actief

    Hier klopte het ook. 1e moest ik met 10 weken positiekleding aan, 2e met 6 weken en nu (nog 4 mk ertussen) moest ik echt met 4 weken al positiekleding aan want kreeg mijn broeken niet meer dicht. Buik is nu ook gewoon echt mega mega opgezet.
     
  12. Ameeni

    Ameeni Lid

    5 okt 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 5 weken en krijg mijn broeken ook moeilijker dicht. Dit is overigens mijn 3e zwangerschap. Gr Ameeni
     
  13. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij klopt het ook. Vorige keer met 12 weken echo nog niks via de buitenkant te zien. Dit keer met 9 weken kon het al via de buitenkant. Ik groei beduidend sneller.
     

Deel Deze Pagina