Wanneer overstappen Nenatal 1 naar standaard?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Baukje1985, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hoi dames,

Hier kreeg ik van de kinderarts het advies om over te stappen naar 'gewone' kunstvoeding zodra de kleine 3000 tot 3500 gram is. Echter lees ik overal op internet dat ze adviseren door te gaan tot 6 maanden gecorrigeerde leeftijd. Hoe ging dat bij jullie? En naar welke voeding zijn jullie overgestapt?

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hoi heb je het gekregen ivm de groei ?

Hier wouden ze het ook geven omdat hij langzaam groeide bewuzt niet gedaan in zh was het niet ter sprake gekomen omdat hij netjes zijn lijn volgde dus met ontslag ook geen recept

het cb zeurde er wel om zelfs toen hij iets over 3kilo was nog omdat in die voeding veel vetten en andere voedingsstoffen in zitten waardoor ze sneller groeien

zover ik weet geven ze het tot 3 kilo en niet afgaand op hoe oud gecorrigeerd of niet

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Idd gekregen ivm groeiachterstand. Kleine man was maae 1265 gram bij de geboorte. Hij was extreem dysmatuur maar ook nog eens prematuur. Hij is nu qua zwangerschapsduur 39+2 en weegt nu 2390 gram. Nog steeds niet zwaar :)

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Echt een ukkie dus!

Wel ruim kilo aangekomen (y)

Kan me herrineren dat me zoontje met 2390 na huis mocht hij woog 2170
    Hij was goed op gewicht alleen 42 cm ook ukkie dus nu met 6.5 maand 5.5 kilo en 60cm

Ze moeten zowieso de 3 kilo halen liefst erboven
    Wanneer weer afspraak met ka of cb

5. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hier ook begonnen met nenatal. Was een machtiging van een half jaar. Hij kreeg eerst BV dus hij kreeg het pas met 14 wk oud (gecorrigeerd was hij toen 6 weken). Hij was ook al zo'n 3,5 kilo toen. Maar door de BV kreeg hij ook BMF anders groeide hij nauwelijks. Vandaar de reden om te beginnen met nenatal en van daaruit te zien tot wanneer het nodig was. Helaas groeide hij op nenatal nog zo langzaam (gemiddeld 50 gr per week) dat hij na 2 maanden is overgegaan op infatrini. Inmiddels is hij 9 maanden en krijgt hij dat nog. Daarmee heeft hij wel een enorme inhaalspurt gemaakt. Hij zit nu in de normale curve op de -1 lijn en volgt die nu ook.

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
  7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Teun krijgt Hero prematuur 1. Hij groeit goed, bijna een kilo per maand, en weegt nu bijna zes kilo. Wij moeten in ieder geval doorgaan met deze voeding totdat hij een half jaar gecorrigeerd. Dan moeten we ook weer bij de kinderarts komen dus dan horen we wel of we verder gaan met deze voeding of over mogen op standaard. Ik denk dat hij dan standaard 2 gaat krijgen omdat hij de -1 lijn heeft bereikt en dat was het 'doel' van de kinderarts aan het eind van zijn eerste jaar.

8. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Wij hebben nenatal 1 mee naar huis gekregen Norah woog toen 2130gram. De kinderarts vertelde er gelijk bij dat als de bus leeg was we over mochten stappen naar standaard. Wij komen ook niet op het cb hebben ook Top in het ziekenhuis.

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Top is het cb in ziekenhuis?

10. megacarls

megacarls Niet meer actief

Top-programna heb ik nooit van gehoord. Ik kom wel bij cb maar merk dat ze het fijn vinden om hem te zien en te leren kennen maar dat ze me weinig adviseren. Waarschijnlijk vanwege de controle bij de kinderarts. Dat zit nu voor de eerste keer 2 mnd tussen ipv 1 mnd. Maar wel met een telefonische afspraak tussendoor.

@baukje, ze hebben een ontlastingsonderzoek gedaan om uit te vinden waarom hij extra kcal nodig heeft om goed te groeien. Daar kwamen verhoogde ontstekingswaarden uit wat kan wijzen op koemelkeiwitallergie. Maar omdat hij al van bv naar nenatal (nou ja, net als elisabethbas prematuur 1 van hero) naar infatrini naar infatrini peptisorb was gegaan wilde ze niet meteen nog een keer van voeding wisselen om naar neocate te gaan. Hij groeide wel heel hard op die voeding. Even uit mijn hoofd geloof ik dat hij een keer 800 gram in 3 weken heeft gedaan. Toen zijn we gaan minderen met die melk en gaan aanlengen met water. Sindsdien volgt hij keurig zijn lijntje.

11. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Top programma is er speciaal voor prematuur/dysmatuur kindjes met mensen die daar ook echt verstand van hebben. Zo gaan wij om de 4/5 weken langs en zien dan een cb wijkverpleegkundige of cb arts. De andere keer zie je de kinderarts. Om de zoveel tijd ook fysio en een logopedist al krijgen wij ongeveer 1 keer per maand ook nog fysio aan huis. Aan het eind van de top ochtend worden alle kindjed die geweest zijn door het hele team besproken.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heel mooi! Dat is in het Atrium in Heerlen volgens mij daar is wel over gesproken tijdens de terugkomavond van de VOC.

Hier heeft ze nooit nenatal gehad omdat koemelk niet mocht uit voorzorg. Dus ook geen bmf want ook daar zit koemelk in.

Dus hier niks extra's. .
    En ze groeit goed en kinderarts heeft het nog nooit gehad over extra calorieën.

Juist is zij tegen dat geven van zoveel extra omdat uit recent onderzoek is gebleken dat prematuren die snel naar de normale curve groeiden er al snel bovenuit kwamen en op basisschool leeftijd kampen mrt overgewicht.

Ik blijf maar niet snappen waarom baby's die eigenlijk helemaal nog niet op de wereld hadden moeten zijn zo nodig gelijk moeten liggen met een à terme baby.

Wie dat weet zeg het me maar!
    Echt niet.

De mijne is qua lengte en gewicht een perfecte 10 maander.
    Dat is wat ze ook zou zijn als ze gewoon was gekomen wanneer dat de bedoeling was...

Ze zit op de -3 van de normale curve, eet en drinkt als een bootwerker.
    Ben getopt met wegen want ik zie het zo wel.

Maar ts jouw mannetje kan denk ik wel de nenatal gebruiken dus voor hem wel een goed idee ook voor zijn darmen.

13. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn zoon kreeg het tot ong 3kilo (weet het niet meer exact) dus een maand of twee.

Bij mijn dochter wordt er al maanden lang gepraat over verrijkende voeding omdat ze dysmatuur was, nooit inhaalgroei heeft laten zien en nog altijd niet naar wens van de kinderarts groeit. Tot nu toe echter nooit concrete stappen gemaakt.

Deel Deze Pagina