Hallo, ik ben niet zwanger en ook nog niet bezig. We hebben namelijk 10 maanden geleden een prachtige en gezonde dochter op de wereld gezet. Maar ik zit toch eigenlijk met een vraag in mijn hoofd en misschien kunnen jullie deze voor mij beatwoorden. Voor mijn zwangerschap werd ik netjes om de 28 dagen ongesteld. Nu mijn dochtertje is geboren is het steeds tussen de 30 en 35 dagen. Stel ik word zwanger hoe moet je dan nu rekenen. Gewoon net als met een cyclus van 28 dagen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie of toch anders. Klinkt misschien vreemd omdat we nog geen tweede kindje willen nu maar het is wel een vraag die in mijn hoofd blijft rondspoken. Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes meisje2000
HOi meisje 2000. Je blijft gewoon tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie door je langere cycles kan je eisprong ook een paar dagen later zijn dan bij 28 dagen en met het berekenen van de uitgerekende datum tel je 2 tot 7 dagen bij. Dat is afhankelijk van de lengte van je cycles maar op eht moment dat je zwanger word weet je niet hoeveel dagen je cycles precies is. Daarom houden we in eerste instantie 28 dagen aan en kijken we met de echo hoe groot het vruchtje is. Imke