Goedemorgen, Ik ben vorige week voor een groei echo geweest ivm zwangerschapssuiker. Alleen ging ik met een hele andere boodschap naar huis. Namelijk dat ons kindje erg klein is, qua gewicht, het buikje boven gemiddeld en het hoofdje iets kleiner als gemiddeld. Ook zagen ze dat de bovenbeentjes extreem kort zijn. Met de 20 weken echo is dit alles niet gezien en ook geen andere afwijkingen. Dit alles heeft hun doen vermoeden dat de kans bestaat dat ons kindje down syndroom heeft. Ik krijg aanstaande vrijdag een GUO. Maar nu zat ik even op de echo foto te kijken en zie ik het volgende staan: 14.0 cm / 2.0 / 35Hz ( 14 cm lang en 2 kilo zwaar? Dat zou niet gek zijn voor mijn termijn denk ik.) MI 0,9 TIB 0,2 GN -1 C6/M10 P4/E2 (groeicurve P4?) Klein hoofdje had mijn dochter ook, dus daar kijk ik niet van op. Zij was alleen 4240 en 54 cm lang bij de geboorte. Kunt u hier wijs uit komen? Alvast bedankt! Groetjes van maaike
Hoi Maaike, dit zijn allemaal (ingewikkelde) instellingen van het echoapparaat... Op de foto's staan meestal niet het soort meetgegevens die jij dacht te ontwaren. Wat vervelend dat je met dit nieuws naar huis bent gestuurd inderdaad. Ik hoop dat het meevalt bij de GUO, ik duim voor je. groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je reactie. Was er al een beetje "bang" voor dat je er niks mee kan hihihi . Nog een nachtje slapen en dan weten we hopelijk meer. Groetjes van maaike