Ongerust

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Superblijemama, Apr 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Superblijemama

Oct 26, 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Afgelopen vrijdag moest ik voor mijn werk naar een rioolwaterzuivering. Achteloos ben ik een stukje meegelopen over de zuivering, niet wetende dat dit slecht zou kunnen zijn. Ik realiseerde me dit pas toen de medewerker daar vertelde dat kinderen ziek kunnen worden na een rondleiding. Ik heb er niet lang buiten gelopen (hooguit half uurtje), heb geen direct contact gehad met bevuild water of daar direct boven gehangen en heb voornamelijk buiten rondgelopen (dus wel langs de bakken met vuil water). Na 1,5 uur weer terug op kantoor en mijn handen gewassen. Achteraf las ik op internet dat waterschappen zwangeren afraden een bezoek te brengen aan een zuivering ivm eventuele vrijkomende bacteriën (inademen, aanraken) die schadelijk kunnen zijn voor ongeborene. Ik maak me nu zorgen omdat ik wellicht toch waternevel of dampen heb ingeademd (het stonk er behoorlijk). Ben wel ingeënt met DTP vaccin aantal jaren geleden, maar geen idee welke bacteriën het om zou kunnen gaan. Moet ik me ernstig zorgen maken? Was afgelopen vrijdag 9 weken zwanger.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Superblijemama,

persoonlijk zou ik er ook niet direct bij stil staan dat je niet een rondleiding kunt krijgen daar hoor. Ik durf het je dan ook niet precies te zeggen eigenlijk. Ik denk zelf dat het wel meevalt, maar je zou het bedrijf eens kunnen bellen welke bacteriën etc. ze precies bedoelen. Dan kun je specifiek zoeken naar een antwoord.

Groetjes Brigitte

3. Superblijemama

Oct 26, 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Brigitte,

Ik voelde me al dom dat ik er niet bij stil had gestaan. Ik heb inmiddels contact gehad met het Waterschap en gevaar zit 'm in toxoplasmose doordat evt uitwerpselen van jonge katten in de grond en dus in het oppervlaktewater terecht kunnen komen. Dit is alleen overdraagbaar door spatten of druppen vuil water direct in de mond of op de lippen of door aanraking met de handen (en vervolgens bv eten met ongewassen handen) en niet door evt. waternevel of dampen. Hier was gelukkig bij mij geen sprake van, dus ze hebben mijn ongerustheid weggenomen.

Dank je voor je berichtje en fijne avond

Share This Page