Voorraadje kolven maar dan krijgt kleine niet genoeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nathalie6, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Wij willen binnenkort eens een dagje weg. Daarom ben ik een voorraadje aan het kolven. Ook wil ik graag een voorraadje op bouwen voor als ik aan het werk ga en Benthe naar de gastmoeder gaat.

Het kolven gaat redelijk, de opbrengst is volgens mij wel een stuk minder dan dat mijn dochter drinkt maar wel al meer dan in het eerste begin. Het probleem is nu dat de dagen dat ik wat melk afkolf om in te vriezen mijn dochter schijnbaar niet genoeg blijkt te krijgen.

Nu komt ze al erg onregelmatig over de dag. De ene keer zit er krap 2 uur tussen het begin van de laatste voeding en de tijd dat ze weer komt. Een andere keer zit er 4 uur tussen. Echter vooraf is niet te zeggen wanneer welke pauze er tussen zit.

Vanmorgen wat afgekolfd echter 's middags kwam ze na 1,5 uur al weer en daarna weer na 1,5 uur en daarna na 3 kwartier na het einde van de laatste voeding (terwijl ze toen al drie kwartier aan de borst had gelegen). Met als gevolg dat ik de gekolfde melk maar heb gegeven en nu is ze rustig. Het probleem is nu alleen dat ik zo geen voorraad voor een volgende dag of weekend op kan bouwen.

Wat kan ik doen? De hele dag doet ze alleen maar hazeslaapjes en zodra ze wakker is, huilt ze.

Overigens na een voeding de rest afkolven werkt niet want dan komt er niets meer uit.

Groetjes,
    Natalie

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    lijkt een beetje op regelen. probeer het extra kolven bijvoorbeeld in de ochtend te doen nadat je haar gevoed hebt, ontbijtje, krantje en dan na 3 kwartier even kolven. in de ochtend heb je vaak meer melk.

je kunt kleine hoeveelheden bij elkaar sprokkelen. om je productie te verhogen, kun je wisselvoeden: iedere keer dat ze pauze neemt aan de andere borst. hierdoor verhoog je je impuls om meer melk aan te maken simpel aan de borst.

succes,
    heidi margit

Deel Deze Pagina