Dag Dames, Mede dank zij jullie eerdere adviezen geef ik Tom inmiddels al weer 3 maanden de borst en mijn geduld wordt nu langzaam beloond. Vorige week is hij van 10 naar 8 (en een enkele dag zelfs 7 voedingen over gegaan... wel pas bij 13 weken Hoewel ik nu een ritme zie ontstaan zou ik het toch een beetje willen sturen zodat ik wat meer slaap, hij komt nog 2x per nacht en dat is erg pittig met mijn werk. Zijn tijden zijn nu (ongeveer): 01.30 05.00 (07.00) 9.30 13.00 16.30 18.30 (22.00) De voeding van 7.00 geef ik net voor ik naar mijn werk ga en meestal drinkt hij (al slapend) om 22.00 net voor ik ga slapen deze zijn dus op mijn verzoek Op KDV en pappa-dagen (sinds vorige week) drinkt hij zo'n 120 ml per fles (gekolfd) hij groeit verder prima is al 66 cm en 6320g (wel maar 370g aangekomen sinds 1 maand) Verder heb ik ook een kolf vraagje ik kan maar 2x kolven op mijn werk ongeveer om 10.00 en 14.00, maar vandaag had ik niet voldoende voor morgen (gelukkig nog het e.e.a. in de vriezer!) Nu wil het niet echt toeschieten en daarvoor haal ik al neusspray, maar dat heeft ws geen invloed op de hoeveelheid. Vorige week was het geen probleem toen had ik zelfs aardig wat stuwing en nu voelde het erg leeg en koste het erg veel tijd... Hoe zorg ik dat mijn productie wel goed op gang blijft? (ik kolf beide borsten met een Avent IQ automaat) Alvast bedankt voor de tips! Groeten, Mariss
hoi, ik weet niet of je vraag nog steeds staat, maar zal toch even antwoorden. een ritme bewust verschuiven wordt vaak lastig. veel laten kindjes zien dat wanneer je aan die avond/nachtvoedingen komt ze juist vaker komen, of heel weinig drinken om dan alsnog zelf een keer extra in de nacht te komen. ik vind overigens 7 voedingen met 13 weken helemaal niets te veel. eet of drink jij maar 5 of 6 keer per dag dan? waarschijnlijk niet. maar we verwachten wel dat kindjes het allemaal volgens de boekjes doen die wij geschreven hebben! kijk gewoon of het goed gaat met hem en of hij tevreden is, dat is veel belangrijker! voor wat betreft het kolven: je kunt natuurlijk de melk die je nodig hebt in meerdere kolfbeurten bij elkaar sprokkelen. je kunt ook proberen om thuis nog eens na te kolven voor je naar je werk gaat bijvoorbeeld, of kolf eens kort twee keer op elkaar (met een uur tussentijd) ook kun je volgens schema gaan kolven: 7-5-3 minuten. geef het dan een paar dagen de tijd om aan te zetten. succes verder, geniet van je mannetje! heidi margit