Dringende vraag over zwanger worden!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vrouw, 9 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouw

vrouw Nieuw lid

9 aug 2006
    1
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik heb een vraag over zwanger te worden.
    Ik ben vanaf okt.2003 t/m febr.2006 10x geopereerd i.v.m een toenmalige ongeval met ernstig onderbeenletsel. Hebben zoveel operaties een negatief effect op zwanger worden en/of zijn?????
    Ik ben sinds begin mei gestopt met de pil en ongeveer anderhalve week geleden bleek dat ik zwanger was.. Na controle bij de gynaecoloog (bij puur toeval trouwens) bleek dat er niks van een beginnende zwangerschap te zien is. Na 3x een controle te hebben gehad van mijn HCG waarde in mijn bloed blijkt deze af te nemen. Morgen word ik ook gecurreteerd om achterblijvend weefsel weg te laten halen, omdat ik nu al meer dan 10 dagen aan het menstrueren ben zeg maar.
    Kan deze hele vroege miskraam een gevolg zijn van de vele operaties? Graag zou ik willen weten welke gevolgen zoveel operaties kunnen hebben op een zwangerschap. Ik ben trouwens bij de meeste operaties onder algehele narcose geweest...

Ik hoop snel een antwoord op mijn vragen te krijgen.

Groetjes,
    vrouw...[/color]
    [/b]

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

we weten niet wat de invloed is van operaties op zwanger worden/zwanger zijn. Wel adviseren we dat als je eenmaal zwanger bent, dat je dan liever niet meer onder algehele narcose gaat. Maar daar zijn wel weer uitzonderingen op, soms is het gewoon belangrijk dat je wordt geopereerd.
    Als je in mei gestopt bent met de pil dan ben je heel snel zwanger geraakt en heet je zelfs superfertiel (supervuchtbaar). Dus die operaties hebben bij jou geen invloed op zwanger worden. Of de miskraam komt van de operaties zullen we nooit weten. De kans dat je überhaupt een miskraam krijgt is 15%, dus best hoog. Ik denk ook niet dat het van de operaties komt, die kans is vrij klein, omdat het zo vroeg is misgegaan. Maar wat ik al zei, dat zullen we nooit zeker weten.
    Sterkte met de curettage en hopelijk ben je snel weer zwanger.

Mirjam

Deel Deze Pagina