Opgezwollen voeten en enkels...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gilmoora, May 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Hai iedereen,

Wordt er echt helemaal gek van! Had er nog geen last van gehad, maar met dit warme weer, zwellen mijn voeten en enkels echt verschrikkelijk op!
    Vandaag is dan wat minder warm en toen ik opstond vanochtend dacht ik nog, ow dat valt wel mee... Maar sinds een uurtje ofzo... helemaal opgezwollen! Alsof iemand met een fietspomp mijn voeten en enkels opgeblazen heeft! En dan hangen er van die zielige teentjes aan zeg maar... 8)
    Ze voelen ook heel zwaar als ik loop, terwijl ik lekker heel de dag thuis heb zitten niksen, dus heb me ook absoluut niet druk gemaakt. Maar mn voeten bonken gewoon alsof ik heel de hele dag gelopen heb.

Iemand nog tips om dit te verminderen of tegen te gaan?

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ik lees mee heb er zelf ook last van !
    doet pijn en me huid is helemaal gespannen..
    ik neem wel eens een wissel badje maar da help ook nie ..

3. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Zoetermeer
    Ja, ik heb net ook even mn voeten in een teiltje gehouden met lekker koud water.... het koelt wel af :) ... maar helpt niets tegen het zwellen.
    Zelfs mijn teenslippers zitten krap! :rolleyes:

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ik loop de meeste tijd van de da gop me blote voeten en als ik de hond ga uit laten doe ik me man zn slippers aan die zijn wa groter!
    en verder kan ik niks aan ja me pantoffels.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ja, met je voeten omhoog gaan zitten. Is het enige wat een beetje helpt!

6. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Hier nog een, mijn enkels zijn zo dik dat ik niet eens meer enkels heb..... Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit nog eens zou zeggen, maar gelukkig gaat de temperatuur naar beneden.

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    helpt bij mij niet ! :(

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Het duurt echt wel een minuut of 20 voor het gaat slinken, helpt het dan nog niet, bulldog?

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    nee als ik heel de nacht heb geslapen dan zijn ze zelfs nog dik
    dan is het wle iets minder maar weg is het niet..
    achja nog eventjes zullen we maar zeggen.
    heb heel me zwangerschap nergens last van gehad als dit dan het enigste is tis alleen vervelend dat ik geen schoenen of slippers aan kan.

10. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Had ik ook last van toen ik zwanger was (was gelukkig ook het enige waar ik last van had tijdens de zwangerschap) veel kun je er niet aandoen. Is het warme weer.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Vervelend zeg! :thumbdown:

12. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Zoetermeer
    We zijn dus gewoon "gedoemd" met dikke voeten en enkels? 8) Lekker zeg.....
    Had ook wel gehoord dat venkelthee zou helpen.. dat is vochtafdragend.. maar heb het alleen niet in huis... hihi. Handig.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Pfff ik heb zo met jullie te doen, ik had het ook, de laatste paar maanden van mijn zwangerschap kon ik niet eens meer mijn slippers aan omdat alles zo dik/opgezwollen was.

Hier een paar tipjes die voor mij weinig gedaan hebben maar misschien jullie wel helpen":
    * Voeteneind van het bed omhoog
    * Zoveel mogelijk overdag voeten omhoog
    * Veel komkommer, bleekselderij eten en water drinken
    * warme/koude douches zodat de bloedsomloop wordt bevorderd
    * in een voetenbad met veel zout

Succes meiden!

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik heb alleen mijn rechtervoet dik...kan toch geen vocht zijn?

15. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ook last van maar inderdaad hier gaan de pootjes omhoog en proberen meer rust te houden hoe lastig dit ook is..
    Merk de volgende ochtend wel vershil..
    Maar hier hangen geen zielige teentjes erbij die doen gewoon mee hahaha

Ik ga denk ik ook maar eens komkommer en bleekselderij inslaan dat moet inderdaad wel helpen ja!
    En ook geen voedsel eten wat juist voor vocht vasthouden zorgt, zoals druiven!
    Volgens mij heb je ook nog soorten thee inderdaad voor het vocht..

De temp. gaat inderdaad omlaag, ik vind het wel jammer maar inderdaad beter voor het vocht..Ben benieuwd of ik nog in mijn schoenen pas heb ze namelijk al die tijd nog niet aan gehad :oops: ow jeeee :oops:

16. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Oh, dan is er tussen ons wat misgegaan. Mijn linkervoet is een stuk dikker!

Naast de bovenstaande tips (waarvan bij mij vooral het met de voeten omhoog zitten en met de voeten hoger slapen helpen), helpt het bij mij ook met de benen gestrekt naar voor te gaan zitten (of liggen) en dan een paar minuten met de voeten rondjes naar links te draaien en daarna een paar minuten rondjes naar rechts en vervolgens ook nog de voeten met de tenen naar me toe te trekken en de tenen dan weer van me af te bewegen, ook een paar minuten. Dan pomp je het vocht als het ware weer vanuit je voeten naar je lichaam.

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    bedankt voor de tip want het trekt alleen een beetje weg als ik 's avonds op de bank ga liggen met de benen omhoog en dan is het na ongeveer een half uurtje wel wat minder dik....

18. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Zoetermeer
    Lang leve de regen!

Heb eindelijk vandaag mijn eigen voeten terug! :D

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik nog niet....moet vanavond weer met de pootjes omhoog

20. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb hier ook heel veel last van gehad, en dan niet alleen de voeten, mijn hele benen waren vrij dik. Ik ging een paar keer per dag op bed met de voeten omhoog en een kussen eronder. Voorafgaand een ijskoud voeten bad met badzout van Zarqa.

Daarna insmeren en masseren met verkoelende voetencremes en gels (Etos of de Tuinen), dat hielp wel en verder niet met je benen onder de dekens. Die voeten waren ook zooooo warm. Alles hielp tijdelijk helaas en ik dacht meteen na de bevalling: dat zal wel weg zijn morgen. Nou mooi niet. Het heeft nog zeker een maand geduurd voordat alle vocht weg was en nu zie ik nog de gesprongen adertjes rond mijn enkels. Balen.

Succes dames..ooit gaat het over.

Marijn

Share This Page