Voelen van baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manoes, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi,
    Ik maak me even weer ongerust...
    Ik ben morgen precies 18 weken zwanger van ons eerste kindje, en dacht de afgelopen dagen de baby een beetje te voelen. Ik weet het niet zeker, voelde wel soms een klein spiertrillinkje. Misschien was het de baby, misschien gewoon echt een spiertrillinkje. Gisteren voelde ik het echt een paar keer op een dag. Maar vandaag.....helemaal niks! Ik leg mn handen op mn buik, duw er een beetje in, praat tegen de baby, maar voel echt werkelijk waar niks, nul komma nul. Maak me nu gelijk zorgen. Zou de baby nog wel leven?? Kan het ook nergens mee checken, heb thuis geen doppler o.i.d. hoe kan het dat je de baby ineens niet meer voelt, hoeft toch niet meteen te betekenen dat hij niet meer leeft?

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee joh de baby heeft nog zoveel ruimte dat je hem nog niet elke dag hoeft te voelen.
    Ik heb hem ook voor het eerst bij 18 weken gevoeld, ook een soort spiertrillinkje, zoals jij het beschrijft. Eerst twijfelde ik of het de baby was maar de dagen erna voelde ik het steeds vaker en toen wist ik het zeker dat het de baby was.

Ik ben nu 21 weken maar voel nog steeds niet elke dag de baby hoor. De schiopjes worden wel duidelijker mssr nog steeds heeft de kleine zoveel ruimte dat je hem nog niet elke dag hoef te voelen.

Ik moet zeggen dst ik volgens mij vorige week nog een topic heb gestart omdat ik me ook ongerust maakte hoor. Ik begrijp je dus heel goed maar nergens voor nodig.

3. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij hoor je het kindje op dat termijn ook nog niet elke dag te voelen dus ik denk dat je je niet zo ongerust moet maken. Succes!

4. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Geen zorgen! Ik voelde vanaf week 25 pas dagelijks de kleine. .
    Normaal hoef je pas vanaf week 28 ongeveer dagelijks de kleine te voelen. ..

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ok. Dus het kan dat je hem niet voelt omdat hij nog heel veel vruchtwater heeft? Vind het zo apart, want als hij iedere dag beweegt dan moet je toch wel iets ervan voelen. Maar misschien inderdaad door de hoeveelheid vruchtwater, wisselt dat dan ook per dag?
    Shally, ik heb je topic niet gelezen, ik zal hem eens terugzoeken.
    Dus jullie hebben ook wel eems een dag dat je hem helemaal niet voelt? Dus ook geen klein plopje, helemaal niks?

6. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Shally ik heb je topic gevonden! Is idd precies dezelfde vraag, en alle antwoorden staan daar ook. Thanx!:)

7. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zorgen, pas vanaf 28weken moet je je baby elke dag voelen!
    Je kleintje heeft nog zoveel ruimte in je buik nu dat het elke kan op kan en je dat dus niet voelt omdat er nog veel ruimte tussen alles zit..

Ook hier wat info ; Babytjes.nl :: Over Zwangerschap en baby

Begrijp wel je angst, zelf ook gehad hoor!

8. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    En als ik op mijn buik druk, voel ik soms een hard bobbelig plekje. Kan dit iets van de baby zijn? Bijv voetje of iets. Als ik er op druk beweegt het niet weg, of zullen dit gewoon mn darmen zijn die ik voel?

9. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp de ongerustheid maar je moet je kindje pas vanaf ongeveer 28 weken elke dag voelen.
    Hier bijna 20 weken en het geeft wel enige zekerheid aangezien ik hem elke dag voel, maar dat hoeft zeker nog niet!

10. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Zoals mijn voorgangsters al aangeven: geen zorgen. Ik heb mijn kindje vandaag ook nog niet gevoeld en dat hoeft ook nog niet dagelijks.

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Soms kun je inderdaad en klein bobbeltje voelen. Dit kan vanalles zijn. Hoofd/rug/billen/knie/voet.

Hier voelde ik de kleine pas echt bij 20 weken. Achteraf wel eerder wat gevoeld, maar nooit duidelijk genoeg dat een lampje ging branden.

Hier ligt ze altijd hetzelfde, beweegt niet veel, spartelt veel. Dus voelde wel dagelijks de bewegingen omdat ze altijd op dezelfde plek te voelen zijn.

12. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen zorgen inderdaad! Vanaf 28 weken moet je het kindje elke dag voelen. Dus lekker genieten en geen zorgen maken.

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Klopt, in het begin voelde ik hem ook niet elke dag. En nu zit er nog steeds geen regelmaat in hoor. Ze zeggen dat baby's vaak 's avonds, als jij op bed actief wordt maar dat is de mijn maar een enkele keer.

Het ligt er okk maar aan hoe de baby ligt.

14. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    wees gerust inderdaad net zoals velen al aangeven, er komt een moment dat je het te pas en te onpas voelt schoppen/bewegen, af en toe denk ik wel eens kan het ook wat minder... maar het is wel een hele geruststelling als je regelmatig de bewegingen voelt.

Ik had ze dagelijks vanaf zon 22 weken, (tweede baby)

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik had rond die tijd nog niet eens iets gevoeld en dat was volgens de vk ook niet zorgwekkend.
    Met 22.5 voelde ik voor het eerst pas iets.
    Zoals vele zeggen vanaf 28 weken moet je de baby dagelijks meerdere keren voelen bewegen.

Deel Deze Pagina