Hoi wanneer maken jullie precies alles gereed voor de komst van de baby? Daarmee bedoel ik bedje opmaken, box aankleden enz. Ik heb gister de box al neer gezet met een boxkleed erin, muziek mobiel eraan en het wippertje staat erin. Nu heb ik ook het bedje al klaar gemaakt. Maja ik ben net 30 weken.
ik ben vandaag precies 37 weken en sinds gister is de babykamer klaar en staat de box er. Wilde het niet te vroeg doen, anders kun je over een x aantal weken weer alles.opnieuw wassen omdat het er al te lang staat en er toch stof e.d. In trekt.
Alles waarvan ik een schoon tweede item van had was met 30 weken ook al klaar. Het kan ook fijn zijn om af en toe te oefenen met het babybedje. En een box met kleedje ziet er ook wat fijner uit ^^ Het huis er klaar voor maken hielp voor mijn gevoel ook met mezelf er klaar voor maken.
hier is het kamertje van no. 2 wel af, maar alle lakentjes die in het bedje liggen e.d. moet ik nog wassen (ben nu 34 weken) ga ik pas in week 36/37 doen, want wat hiervoor ook al wordt gezegd, het is niet echt lekker als je kindje onder een stoffig lakentje komt te liggen. verder de box staat ook nog niet, komt ook na 36 weken wel. Moet zeggen dat ik bij de eerste alles ook veel eerder klaar had staan, omdat het dan allemaal nieuw is, en je er veel meer mee bezig bent, nu loopt er al een rond en denk ik af en toe, oja misschien moet ik even wat dingen voor de baby gaan klaarzetten/opzoeken/wassen etc.
Ik ben nu 38 weken maar hier staat het wiegje nog niet en de box is ook nog niet omhoog. Wil dat wel deze week gaan doen. Verder staat de ziekenhuistas wel klaar voor mezelf en de baby. De andere dingen zijn snel genoeg klaar als we thuis zijn. Alles is al wel schoon en gewassen. Bij een tweede wordt je toch makkelijker.
Met 34 weken alles gewassen op de dekentjes en hydrofielen na. Met 35 weken dekentjes en hydrofielen gewassen het bedje opgemaakt en de hemel neergezet. De box krijgen we pas na de geboorte De vluchttas ben ik vanaf week 35 ook gaan inpakken. Nog niet alles zit erin maar er ligt een blaadje bovenop met wat er nog in moet zodat dat zo gepakt kan worden.
bij de eerste met een week of 38. Nu ben ik bijna 36 weken en zijn de kleertjes gewassen, de luiers liggen klaar, en zijn nieuwe hydrofielen, alle oude kleertjes zijn al uitgezocht voor komend jaar. alleen de box mag nog en m'n bed moet nog omhoog, maar dat doen we denk ik dit weekend. Ik vind het niks om zo'n lomp ding als een box lang van tevoren in de woonkamer te hebben staan eerlijk gezegd. Bij de vorige ook geen box gehad, die lag gewoon lekker op de vloer. Maar ja, twee kinderen in de gaten houden zal wel niet altijd gaan lukken. Ben ook nog bezig met het boxkleed dus sowieso zou die nog niet opgetuigd en wel klaarstaan.
De box staat al maar ja, wij gebruiken hem nog voor de oudste Ik heb met de eerste alles in mijn verlof klaargezet, dus pas na 36 weken. Daarvoor moet je kleintje toch in het ziekenhuis blijven en heeft het niet veel zin om een bedje op te maken.
Heb het bedje pas op laten maken toen we met hem thuiskwamen (daarvoor al wel geoefend), wel stonden de spullen met 37 wk allemaal op hun plek en had ik zo goed als alles in huis (achteraf alleen nog een thermometer voor mezelf moeten laten halen en bodylotion voor de kleine die bleef vervellen als een slangetje haha). De box kregen pas later (cadeau) en dat was toch ook een niet verstelbare diepe dus die hebben we pas later in elkaar gezet. Kleed gaat er elke dag opnieuw in en uit ivm huisdieren dus hebben we nooit echt klaargelegd.
Oke jee als ik dit zo lees ben ik heeeel vroeg! Ik vind het gewoon fijn om alles al zo klaar te hebben staan en aan het idee te wennen dat we straks weer zn klein moppie in huis erbij hebben. Daarbij dacht ik ook van straks word alles zwaarder en vermoeider om alles nog te gaan doen. Ik ben meer de klusser in huis dan mijn man zeg maar en geef ook niet graag iets uit handen. Ik was uiteraard wel alles van te voren een keer.
Het kamertje stond er al enige tijd. Ben met 33 weken begonnen met wassen, bedje heb ik niet opgemaakt dat ligt nu allemaal fris en schoon in de kast i.p.v stof te vangen. Ziekenhuis tas staat al paar weken klaar geloof week 35 want tsja, je weet het maar nooit he
Ik had bij de eerste het merendeel met 28 weken al klaar, de box met 34. Daarna in week 37 en 38 alles wat stof had gevangen nog een keertje fris gewassen en opnieuw gedaan. Nu bij de tweede ben ik bijna 30 weken en heb nog niks klaar. Zou het wel het liefste gisteren al klaar hebben en het dan nog een keertje wassen op 38 weken. Maar ik schat zo in dat ik dit keer zo rond de 38 weken pas overal aan toe kom. Wel eind week 36 vluchtkoffertje en kleertjes wassen. Bedje opmaken pas tijdens de weeën denk ik. De babykamer is nu nog altijd rommelhok...
Pfoe. Veel gekregen en op verschillende momenten klaargezet dus. Meubels stonden met 20 weken al klaar (actieve schoonouders). Box kwam met 22 weken. Wandelwagen hebben we rond 26 weken overgekocht van een collega. Maxicosi en badje en ander wat groter spul ook rond die termijn gehaald. Met 30 weken heb ik alles uitgewassen (2e hands). Met 34 weken heb ik de hydrofielen gekocht en andere friemeldingetjes die we nodig hebben en nog te kort kwamen Volgende week of deze week, gaat al het nieuwe nog eens in de was. Deze week ga ik het beddengoed omtoveren van een lap stof tot lakentjes en dekbedovertrekken. Vluchtkoffer staat in zoverre klaar. Rompertje, luiers voor de kleine, schoon ondergoed en pyjama voor mij. komt ook van de week wel ergens een keertje.
Bij de eerste weet ik het echt niet meer. Volgens mij na de kerst, dus met een week of 32. Boom eruit, box erin. Bedje ook rond die tijd. En dan lekker opgedekt en iedere dag genieten van wat komen gaat. Nu komt over een week of 3-4 de stuker voor de babykamer, wordt die daarna geschilderd en komt in week 39 (dus over 5 weken) de babykamer. Dan ben ik 30 weken. Dus dan gaat die in elkaar. Die zal dus ook rond de 30 weken staan en dan langzaam aangekleed worden. De box komt zo laat mogelijk, denk ik. Tenminste, met een week of 36-37. Zodat onze dochter kan wennen aan de box en het een dingetje is dat het niet lang meer duurt voor de baby komt, maar dat we ook na/tijdens de bevalling/weeën niet meer bezig hoeven te zijn met de box ed. Wassen doe ik iedere keer als ik iets koop en de kleine maatjes zullen vast nog eens gaan tijdens het verlof. De grotere maatjes (lees 62 en groter) zijn straks gewassen en worden nogmaals gewassen tegen de tijd dat de kleine man ze aan kan.
ik ga van de week een begin maken.. wiegje moet nog van zolder van alles moet nog uitgewassen hier en daar nog wat aangeschaft. mijn eigen bed doe ik pas omhoog als ik zeker weet dat ik niet in het ziekenhuis zal bevallen dat hangt er nu nog een beetje om
Babykamer klaar al maar zit alleen matras in plastic in) Kleertjes net gewassen idem dekens, hydro etc.. Wieg/box gaan pas klaar staan als ik naar zh ga voor keizersnede weekend ervoor. Babybadje vlak ook voor via mp vinden anders staat het in de weg.
Bij de eerste deed ik het ook allemaal vrij vlug maar nu bij de tweede pas rond 37 weken. Het bed opmaken heb ik pas gedaan de dag dat ik thuiskwam met de baby. Schone frisse lakentjes toch lekkerder en het is zo gedaan in 2 minuutjes.
Ik ben met 34 weken nog verhuisd, dus vlak daarna de meubels laten leveren. Wel op tijd alles besteld. Ik zou wel zorgen dat je genoeg kleertjes in de juiste maat gewassen hebt klaarliggen.