Groeiachterstand baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Chrissie1990, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ze mist een klein stukje op chromosoom 17. Is erg zeldzaam en heeft dus ook geen naam verder
     
  2. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Even een update. We zijn voor het eerst naar de gyneacoloog geweest voor de groeiecho. Kleine meid heeft groei ingehaald. Ze is nog steeds klein maar gyn maakt zich er niet echt druk om. Ben helemaal blij.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  3. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat fijn dat ze groei heeft ingehaald!

    Bij mij was de oudste dame ook bij de 20 weken echo te klein en dan met name haar hoofd. Haar benen waren altijd gemiddeld. Vervolgens vele echo's en was het de ene keer haar buik en dan haar hoofd, soms allebei en 1 keer was alles binnen de curves. Verder waren alle waardes prima. Ontzettend zenuwslopend en werd er ook gesproken over eerder halen. Uiteindelijk vanaf mijn verlof trok ze bij en ben ik met 40+6 ingeleid omdat ze haar niet nog langer wilde laten zitten. Zij is geboren met 3115 gram en 51 cm. Niks aan de hand dus!

    De 2e dame opluchting alom bij de 20 weken echo want daar was zij in orde... Tot de 28 weken bij dwarsliggen een echo kwam... 4 weken achterstand, verminderd vruchtwater... Navelstreng was wel altijd goed in doorloop. Dus 2x per week echo en ctg. Ook weer doemscenario's over eerder halen... Met 31 weken moest ik stoppen met werken en rustig aan doen. Vruchtwater wisselde steeds, ctg was meestal goed. Er is toch besloten met 38 weken haar te halen omdat de groei achterstand niet verbeterde. Ze bleef onderaan en vaak ook echt onder de curve. Bij 38+5 ben ik ingeleid en met 38+6 is ze geboren met 2433 gram en 48 cm. Mijn placenta bleek 2/3e van wat hij hoorde te zijn en je zag aan haar blauwe handen en voeten dat ze echt krap had gezeten. De placenta is opgestuurd maar de oorzaak onduidelijk. Ze vermoeden suiker, terwijl mijn bloeddruk en waardes altijd goed waren. We hoefden maar 1 nachtje in het ziekenhuis te blijven en dochterlief doet het erg goed. Ze is wel langzamer in veel dingen dan onze oudste, maar zij is juist een hele snelle in ontwikkeling. De jongste blijft nu wel onderaan de curve of soms er onder maar ze heeft nergens last van. Alles op zijn tijd bij haar.
     

Deel Deze Pagina