Hoi dames, Vandaag te horen gekregen dat ik ga starten met prolutan injecties vanaf 16 weken. Morgen moet ik een afspraak maken met het ziekenhuis. Ik vind dit nogal spannend en ben op zoek naar ervaringen en hoe de zwangerschap is verlopen. Heeft het jullie zwangerschap verlengt? Ik hoor graag van jullie.
Ik denk dat je Proluton bedoeld? Deze heb ik 2 zwangerschappen gebruikt ivm extreme vroeggeboorte van mijn 1e kind. De zwangerschappen uitgedragen tot 38 en 38.4. De eerste x dat ik het gebruikte heb ik evengoed wel een onrustige zwangerschap gehad. De 2e keer niet. Als in controle had in het ZH werd daar de injectie gegeven en de weken dat ik daar niet was werd de injectie bij de huisarts gegeven. Ik kreeg ampullen mee naar huis.
Bedankt voor je reactie ik bedoel inderdaad prolutan. Ik heb begrepen dat mijn verloskundige elke week tijdens inloopspreekuur de injecties gaat geven. Ik ben blij te lezen dat het dus wel de zwangerschappen kan verlengen. Heb je veel last van gehad van de injecties? Nu had ik niet extreem vroeggeboortes 35+0 en 35+5 maar willen ze daar nu proberen op deze manier op in te spelen. Ze Zegt het kan verder geen kwaad en als Het iets te verlengen is zou dat mooi zijn. Ik had namelijk wel al rond 20/22 weken harde buiken. Ook krijg ik naast de injecties geregeld baarmoederhals metingen om te kijken hoe dat gaat.