Hallo, Vorige week had ik officieel mijn 1e termijnecho. Alles leek goed, alleen was er een groeiachterstand van 9 dagen tov de eigenlijke termijn. Op zich nog geen drama, maar men wilde deze week toch een groeiecho doen. Nu bleek dat de achterstand nog meer was opgelopen en dat er ook vocht achter de nek leek te zitten. Volgens de gynaecoloog een grote kans op een chromosomale afwijking. Dan schrik je toch wel behoorlijk! Volgende week moet ik dus voor een vlokkentest om zekerheid te krijgen. Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Hier geen ervaring of tips, wil je alleen heel veel sterkte wensen. Het zal allemaal wel heel erg onzeker voor je zijn nu.
jeetje zeg! ik heb dit nooit meegemaakt (gelukkig) maar ik wens julie veel sterkte en hoop dat het allemaal toch nog goed is
Dank je wel allemaal. Het is ook zo'n spannende situatie en van al dat wachten wordt je ook gek op een gegeven moment......
Hoi Kyrab, wij hadden met onze 20wkn echo (3 wkn geleden) een groeiachterstand en nog eens weinig vruchtwater. We zitten nu in de medische molen om dezelfde redenen. We hebben net een punctie gehad en wachten op de uitslag. Ik weet precies wat je doormaakt en voel met je mee. Heel veel sterkte. Het komt vast allemaal goed!
Hoi Fabulous, Jeetje bij 20 weken zoiets horen lijkt me ook verschrikkelijk! Hoe was de punctie, viel het een beetje mee? Wanneer krijg je de uitslag? Iedereen in het ziekenhuis (gynaecoloog, verloskundige, etc) was zo pessimistisch over de mogelijke uitslag dat ik nog wel proberen te hopen op een goed einde maar ik voel me de hele tijd zo verdrietig. Ik ben toch wel erg bang dat het allemaal mis is.....
Bij ons waren de mensen ook vrij pessimistich (of kwamen voor ons gevoel zo over). Als ik er objectief naar probeer te kijken en ook met de info die ik zelf op internet heb vergaard was ikzelf wel wat optimistischer. Het klopte gewoon niet en het kon gewoon niet. Maar toch, die ene iniminie kleine kans dat er toch iets mis kan zijn...dat is genoeg om je helemaal gek te laten maken. Wij hebben sinds 19 januari echt in een hel geleefd. Net tussen dit bericht en mijn vorige bericht heb ik antwoord van de gyn op de punctie gekregen. Ons kleintje heeft geen aanwijzingen voor een chromosoonafwijking (in ons geval was dit 13 of 18)! Het verlossende woord is er gelukkig uit en in ons geval positief! Wat betreft punctie: Ik vond het géén leuke ervaring. Dit kwam onder meer, omdat ik het eigenlijk ook niet wilde (want ik wist dat ik mijn kindje hoe dan ook zou houden). Echt pijnlijk is het niet en je moet de dag zelf goed rust houden. Meer kan ik je er niet over zeggen, omdat het een hele persoonlijke ervaring is en voor iedereen anders uit kan pakken. Nogmaals héél héél veel sterkte!
Wat fijn dat het allemaal goed is! Dan kan je weer gaan genieten! Waarom duurde het zo lang vanaf je echo tot aan de uitslag? Ik hoop dat het bij ook goed afloopt....
he meid, wat klote idd allemaal, wil je gewoon heel veel sterkte wensen en laat je weten hoe het verder allemaal verloopt. liefs miesje