Hoi verloskundigen, Heel graag hoor ik jullie mening. Bij mijn 20 weken echo was eigenlijk alles goed werd er gezegd hartactie was mooi en het hart zag er goed uit geen waterhoofd o.i.d ruggetje dicht schedeltje dicht middenrif en blaas zagen er goed uit. Klonk eigenlijk heel positief. Wij vonden de echoscopiste wel een beetje nors en ongeïnteresseerd maar zolang wij hoorden dat alles goed was waren we allang blij. Alleen op het einde begon ze ineens over de groei van ons meisje dat ze toch wel heel erg klein was. Ik zet hieronder de afmetingen. We krijgen 24 april een guo en ik maak me toch wel echt zorgen. Kunnen jullie mij misschien wat ervaringen geven o.i.d ben zo bang dat er iets mis is. BPD 44 MM HC 163.5 MM AC 139.6 MM FL 29.3 MM CEREB 19.3 MM CM 4.57 MM VP 6.67 MM AC/BPD/FL/HC gewicht 279 gram age 19 w 1 dag (staat erachter) FL/BPD 67 procent FL/AC 21 procent FL/HC 18 procent HC/AC 1.17 Hopelijk kunnen jullie me hierover wat vertellen. Bedankt alvast Groetjes, Kim
Goedenavond Kim, kan je aangeven hoever je precies zwanger was bij de de 20 wkecho? Dan kan ik beter wat zeggen over de groei. Alvast bedankt! Groetjes Monique
Goedenavond, als ik de maten van jouw kindje bekijk, zit ze nu met bijna alle maten op of net boven de onderste groeilijn. Belangrijk is te onderzoeken of het kindje genetisch klein is of dat er een andere reden is. Dit wordt bij de guo gedaan. Dit onderzoek is net wat uitgebreider dan de 20 wekenecho. Belangrijk is om de groei goed in de gaten te houden. Belangrijk is dat het kindje wel blijft groeien op haar groeilijn. Succes de 24e en ik hoop voor jullie op een goede uitslag. Groetjes Monique