Mijn zoon van 3,5 heeft altijd goed geslapen. Maar sinds 2 maanden is het echt drama en het word steeds erger. Ondertussen lopen wij al op onze tenen omdat ik het niet meer zo trek. Het begon dat ie steeds vroeger wakker werd. Maar nu wil die savonds niet meer gaan slapen in zijn eigen bed. Nu ga ik er maar bijzitten tot hij in slaap valt maar midden in de nacht word ie helemaal overstuur wakker en kan die niet meer slapen. Terug leggen is een drama en hij maakt zijn zus wakker en als die wakker is krijg je haar niet meer in slaap. Nu kruipt ie steeds bij ons in bed in ik ben vaak te moe om te vechten met hem. Maar ik ben zo bang dat we hem nooit meer in zijn eigen bed krijgen. wie heeft er ervaring mee? ging het over
Kun je een matras naast zn bedje neerleggen en een van jullie dan daarop slaapt. Of ene dag jij en dan je partner? Dan ben je er wel maar kan hij in zn eigen bedje blijven. Is er missch iets waar hij ineens bang van geworden is of heeft hij nachtmerries dat hij daarom niet wil slapen en in paniek wakker wordt? Kan hij zelf aangeven waarom hij niet alleen wil slapen? Onze zoon heeft een maandje terug ook een periode gehad dat hij niet alleen kon inslapn en 's nachts ineens wakker werd en bij mij kwam liggen. Ik heb gewoon toegegeven en nu is er niks meer aan de hand en slaapt zonder problemen in en slaapt ook gewoon weer door.
hij zegt dat er krokodillen zitten en dat de politie komt als hij alleen slaapt. Mijn man en ik hebben het maar opgegeven en geen zin in drama iedere avond hij slaapt nu in bed bij ons meestal gaat ie aan het voeteneind liggen haha. ik leg hem wel in zijn bed en dan ga ik er bij zitten tot ie slaapt
en als je een ritueel maakt elke avond dat je de krokodillen en politie wegjaagt.. dat kan heel goed helpen.
Je kan idd een ritueel doen dat je de krokodillen wegjaagt. Wij zijn niet voor het idee om onze kinderen bang te maken voor de politie. Of te dreigen met de politie omdat wij van mening zijn dat als er iets met onze kinderen gebeurt (verloren lopen of zo) dat ze dan naar de politie worden gebracht en dat ze daar niet bang moeten zijn want de politie helpt hen mama en papa te zoeken. Mss kan je daar rond werken en zo de politie de krokodillen laten wegjagen want de politie die helpt ons.
En gewoon duidelijk zeggen/uitleggen dat hij in zijn eigen bed moet slapen, dat hij er hoe dan ook niet uit mag? En dan moet je dat natuurlijk ook niet doen. Kijk, heel vervelend dat hij 's avonds niet in slaap komt zonder jou en dat hij 's nachts wakker wordt, maar je geeft zelf het verkeerde signaal af door ten eerste al bij hem te blijven zitten als hij moet slapen en ten tweede hem uit bed te halen als hij wakker wordt 's nachts. Ik vind het niet heel gek dat het slapen een probleem is!
Nou ik heb nog een kindje die graag wil slapen. Geloof me ik heb echt alles al geprobeerd hoor. Sorry dat ik het nu een beetje opgegeven heb. Komt vast wel weer goed.
Jij hebt zeker makkelijke slapers, Skye? Mommy1983, hier nog geen succesverhaal. Zoon durft ook niet zelf in slaap te vallen en kruipt ook regelmatig 's nachts bij ons. Het gaat wel steeds beter. En als ze 14 zijn willen ze echt niet meer bij je liggen hoor . Al hoop ik het al wel veel eerder opgelost te hebben .
O gelukkig ben ik niet de enigste. Hij zal gewoon de warmte van ons nodig hebben ofzo. Ik heb geen zin meer in dramas hoor dan maar zo. Ik heb alles al geprobeerd...
Zo denk ik er ook precies over! Na ruim 1,5 jaar drama's is iedereen op deze manier een stuk relaxter en uitgeruster. En we maken wel stappen. Eerst sliep hij alleen maar in ons bed, daarna in een ledikant naast ons bed en nu slaapt hij ook soms onderin het stapelbed van zus.
Bang zijn kan echt heel vervelend zijn. Ik zou veel blijven praten over het wegjagen van de krokodillen enzo en verder accepteren wanneer hij aan je voeteneind ligt. Ik zou ook niet alleen willen zijn wanneer ik echt bang ben. Gaat echt vanzelf wel over als je er niet teveel problemen omheen maakt (doe je niet hoor ) ..
Angst is lastig. Ik heb haar geleerd om de enge beesten/dingen weg te jagen mbv een filmpje wat ze destijds heel leuk vond. Dora met de eenhoorn unicorn. Bij gevaar gaat hij hard stampen, zodat ze in een soort magische bal komen, die ze beschermd. Dus toen heb ik dr gezegd dat ze hard moest stampen, net als unicorn. Eerst samen en daarna deed ze t ook alleen. Zo kreeg ze er hopelijk ook een beetje zelfvertrouwen door. Verder merk ik bij mijn dochter dat ze ook snel een gewoonte maakt en het dus alleen maar erger wordt. Daarvoor gebruik ik altijd een beloningsmethode. Heb m al heel vaak gepost Ze heeft een digitale wekker op dr kamer. Toen ze 3 was, plakte ik de laatste 2 cijfers af. De afspraak is dat ze van 20-8 op dr kamer blijft (wekker stond een half uur voor). Tenzij er écht iets aan de hand is. Als ze zich aan de afspraak houdt, mag ze de volgende morgen een kruisje zetten op een kalender (10 vakjes). Bij 10 kruisjes krijgt ze een cadeautje.
mommy, onze zoon is ongeveer even oud en heeft de zelfde fantasie. elke avond zegt hij dat hij bang is want er zitten spoken, of er komt een krokodil, of een monster in de kast (film monsters en co). hij is er niet van overstuur maar roept ons wel een keertje terug om gerust gesteld te worden. hier maken we hem duidelijk dat papa en mama in de kamer er naast zijn en over hem zullen waken, want papa is de sterkste dus geen krokodil of monster die in de buurt durft te komen want papa eet hem dan op! en spoken smaken naar snoepjes, dus een spook kan hij zelf op eten. ik denk dat jou zoon nu ook in een fase zit waarbij hij "enge" dingen leert en er moeite mee heeft om dat te verwerken en zich veilig te voelen zonder iemand dicht bij zich. ik denk echt dat het een periode is en hij vanzelf weer in zn eigen bed gaat slapen zolang je hem niet structureel in jullie bed toe laat. eerst eigen bed en bij angst pas bij jullie oid. succes! en idd niet te veel tegen vechten maar wel over praten. bang zijn mag (ik heb ook vaak nacht terrors en kruipt dan heerlijk tegen mn grote sterke man aan, anders kan ik ook niet meer slapen) hebben jullie niet toevallig een kat of een hond die bij hem wil slapen? in mn jeugd verjoeg onze kat de spoken voor mij, en een hond is al helemaal ideaal.
Oja, ze heeft ook zelf een knuffelkrokodil momenteel en die heeft een tijd buiten haar kamer gelegen en ligt nu voor haar bed. Dat is een lieve krokodil en die jaagt de enge beesten weg