Zindelijkheid op het kdv

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DeniseG1986, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Na al die zindelijkheidstopics hier ook maar begonnen. Dametje is op een enkel ongelukje na overdag helemaal zindelijk, alleen naar bed krijgt ze nog een luier om. Ik moet haar er hier wel eens aan helpen herinneren dat ze op het potje of op de wc moet. Ze giltnook niet dat ze moet plassen ofzo, staat een beetje te dralen met haar handen in haar kruis.....

Maar alles leuk en aardig, we hebben nu vakantie us thuis is daar goed mee om te gaan:(.....vanaf volgende week gaat ze weer naar het KDV, hoe doen we dan dan?

Zal ik haar 's morgens een luier om doen, ben zo bang dat je dan terugvalt, of kan ik van de leidsters verwachten dat ze haar goed in de gaten houden.

2. adi

adi Niet meer actief

OP de meeste kinderdagverblijven werken ze heel goed mee met zindelijkheidstreiningen. Hier ging dat iig heel goed, en ze kregen van mij 3 kinderen die tegelijk bezig waren met zindelijkheid.

Vertel gewoon hoe het thuis gaat en waar ze op moeten letten, en geef een stappel reserve kleren mee.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als het al zo goed gaat, dan zou ik zeker de luier aflaten.
    Op het KDV zullen ze dat vast wel goed begeleiden. Ik zou het wel even van te voren bespreken.

Knap hoor van je dochtertje, zo vroeg al!

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik zou geen luier aan doen... dan zal ze sneller een terugval krijgen omdat ze het niet zo goed voelt als ze plast.. snap je?
    je zou evt bij de hema oefenbroekjes kunnen kopen, die houden een klein plasje tegen. en dan eerst een gewone onderbroek en dan het oefenbroekje zodat ze het zelf voelt als ze plast zeg maar...

en een stapel onderbroeken, broeken en sokken meegeven.
    en evt handige broeken/rokjes aandoen die ze zelf uit kan doen zodat ze zelf kan gaan plassen.

neem aan dat het kinderdagverblijf hier wel vaker mee te handelen heeft dus ze zullen er wel raad mee weten toch...

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik werk zelf op een KDV en geef wel altijd de tip, gelijk bij binnenkomst op het KDV even laten plassen als ze net bezig zijn met zindelijk worden. De haal en breng momenten kunnen soms best druk zijn, en niet alle kindjes durven dan te zeggen dat ze moeten plassen is mijn ervaring, en het zou zonde zijn als het gelijk mis gaat. (kindjes durven het dan niet altijd te zeggen omdat er andere ouders zijn)

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Zeker de sokken niet vergeten! Die worden toch vaak vergeten hihi..

7. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sommige kdv hebben een plasprotocol en de regel

3x nat op een 1 dag is weer een luier om.

Zou ik niet zo blij mee zijn want dat schept verwarring voor het kind.

Hopelijk werkt het kdv goed mee. En ongelukjes horen erbij. Dit is zelfs nog bij kleuters die naar school gaan. Daar wordt er ook niet moeilijk over gedaan.

8. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Die sokken idd haha, nu ook regelmatig natte sokken.
    Ze heeft meestal iets van een legging of joggingsbroekje aan, dus dat is idd makkelijk voor haar.

Bij binnenkomst laten plassen is idd een hele goede tip, zal ik niet vergeten te doen haha.

Bedankt voor de tips meiden!

9. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij zijn tussen kerst en oud en nieuw begonnen. Zoontje snapte het meteen. Donderdag eerste dag kdv. Zonder luier om meegenomen. Wel die dag een jogging broek aangeven. Extra onderbroeken en joggingbroeken meegegeven. Maar het was helemaal goed gegaan. Ze vragen geregeld of hij moet. Telkens zei hij nee. Twee keer hebben ze hem meegenomen en deed hij flinke plas. Ook na het slaapje was hij daar droog. Poepen had hij niet gedaan, maar ze hadden ook niet het idee dat hij moest. Ze houden hem dus wel in de gaten. Hij wilde alleen niet op de grote wc, dus lekker op het potje.

10. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Op het kinderdagverblijf hadden ze niet genoeg tijd om mijn dochter te begeleiden. Ze was thuis zindelijk en op het KDV had ze een luier om. Dit heeft als effect dat ze nu weer constant een luier om heeft. Heel erg jammer. Dus dring goed aan.

11. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Daar ben ik dus ook een beetje bang voor Wondertje!

Er is sinds een klacht van mijn kant een hoop verandert in positieve zim dus ik hoop dat ze er gewoon de tijd voor nemen, het zijn allemaal kindjes van 2/3 jaar op de groep...moet goedkomen

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Kinderdagverblijf is een opvang en moet dus gewoon met je dochter op tijd naar de wc gaan.

Vertel dat ze geen luier aan heeft.

Geen tijd et cetera... is wat mij betreft geen argument. Is dat echt zo dan zijn ze geen goede opvang.

Deel Deze Pagina