Groeiachterstand en de gevolgen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mijnimeel, Oct 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Heeft iemand te maken gehad met een groeiachterstand?

Vandaag bij de gyn geweest voor een echo.
    Op de echo bleek dat het vruchtje een groeiachterstand heeft. Ik zou nu 6 weken moeten zijn en op de foto (qua metingen) kwam ze uit op 5 weken en 3 dagen! Dat betekent dat het een achterstand heeft of zelfs is gestopt met groeien. Als dat laatste het geval is, dan wordt het een miskraam. Ik moet over een week voor een nieuwe echo en hoor dan het hoe en wat! Normaal met 6 weken zie je een stukje placenta, en dat zag je bij mij niet. Dat kan nog komen i.vm. groeiachterstand) (optie 1), het is nu niet te zien (optie 2) of het komt niet (optie 3) en dan wordt het een miskraam. K*T gewoon! Kan niets doen in de tussentijd behalve afwachten! SHIT

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Kan het niet gewoon zijn dat de bevruchting later is geweest omdat er maar een verschil is van 4 dagen?

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Idd dat was bij mij het geval. De bevruchting was later dan gedacht en daarom had ik ook een groeiachterstand. Nu groeit ie als kool trouwens ;)

Dus geen paniek en wacht de volgende echo maar eerst af :)

Succes!

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik hoop het maar! Jullie kunnen je zeker wel indenken dat ik in rats zit!

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Dat geloof ik graag hopelijk schiet de week een beetje voor je op zodat je snel uit deze onzekerheid bent

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@mijnimeel kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Jammer dat je aan het hartje nog niet kunt zien of het leeft. Die groeiachterstand zou ik me geen zorgen over maken, ook die van mij loopt achter. En mijn verloskundige zei dat echo en werkelijkheid met + of - 1 week kan verschillen. Dus ik hoop volgende keer een kloppende hartje voor jullie.

Zo was het bij mij:
    Echo met 6 weken en 5 dagen: ze dachten 6 weken.
    Echo met 10 weken en 5 dagen: dachten ze 10 weken en 2 dagen.

7. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Oh shit, ik kan me echt voorstellen dat je zwaar gestresst bent!
    Nog geen paniek, er is nog niks ernstigs aan de hand he!
    Is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, sterkte ermee.

Groetjes, Anakin.

8. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Ik kan mij heel goed voorstellen dat je heel erg in je rats zit. Houd vertrouwen! Ik ga voor je duimen dat het goed komt!

liefs,
    Cleo

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dat is balen meid, maar ja eerlijk gezegd denk ik dan toch dat de bevruchting wat later is geweest, 1 voorbeeld, kijk naar angela die zat laatst ook in de rats en ook haar werd verteld dat het waarschijnlijk een mk zou worden omdat de grootte niet klopte en ik heb toen ook tegen ninetje gezegd dat het heel goed zou kunnen dat ze een late eisprong heeft gehad of een late bevruchting waardoor natuurlijk ook het verschil in weken anders is (ook heel logisch) en dat ik hier op het forum wel vaker heb gelezen dat men te horen kreeg een mk te krijgen (te snel te simpel vindt ik nog steeds) en terwijl later uit 2e of soms zelfs 3e echo bleek dat de kleine het gewoon goed deed...

en dat puur omdat men nog steeds uitgaat van de 1e dag van de laatste menstruatie maar men niet altijd rekening houd met het feit dat iemand een vroege of een late eisprong kan hebben... :(

al snap ik dat je je zorgen maakt maar denk dat het heus wel goedkomt meis, heel veel succes in ieder geval..

liefs smoekie

10. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    pff mijnimeel, dat wordt een lange week..... Ik ga hard voor je duimen...

Karin

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik houd zeker vertrouwen hoewel het moeilijk is!

12. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Die van mij bleek met 8 weken een groeiachterstand te hebben van 8 dagen, mijn gyn. vertelde me dat het heel vaak voorkomt omdat het bij zo'n prille echo erg moeilijk meten is, het vruchtje kan nl. wat in elkaar gedoken zit en een mm is al een dag ofzo, dus je hebt heel snel een verschil. Mijn gyn. gaf aan dat ik me daar niet druk over hoefde te maken, ik kreeg na 3 weken weer een echo en het verschil was toen 5 dagen. Omdat het verschil minder dan een week is veranderen ze de datum niet, het kan zelfs zo zijn dat de baby straks weer op schema ligt. Maar ik weet dat je je toch er druk om gaat maken, was er trouwens hartactiviteit te zien want dat haalde ik niet uit je verhaaltje.

13. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nee was geen hartactiviteit te zien. Dat komt pas in de 5de week rond de 4de dag. Ik zat dus op de derde dag. Ben al een dag aan het huilen gewoon. Ziek gemeld van mijn werk, even mijn zinnen verzetten.

14. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Jee dat is zeker een lange week vol spanning. Laten we hopen dat het net als judith 75 is!

15. mieke

mieke Bekend lid

he nou das echt niet leuk
    maar er is nog hoop
    ik snap dat het erg moeilijk is ik zou me net zo voelen als jij
    ik zal heel hard voor je duimen

veel liefs mieke

16. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Bedankt allemaal!

17. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    kusss
    van mij..

18. droppie

droppie Actief lid

Sep 1, 2006
    209
    0
    0
    MOEDER
    hoi mijnimeel

heel veel sterkte lieverd het komt wel goed hoor

19. kristel

kristel Niet meer actief

Gaf de gynocoloog zelf aan dat er een groeiachterstand is? Zo niet dan lijkt het er gewoon op dat je iets minder ver was dan je dacht. Bij mij bleek bij 10 weken (ten minste dacht ik) dat ik nog geen 9 weken zwanger was. Dit komt vaak voor. Dan is het geen groeiachterstand.

20. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Hier hetzelfde. Ik dacht bijna 13 weken zwanger te zijn, volgens m'n vk was het net 11 weken.

Share This Page