groeiachterstand..ik ben zo bang..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bahar23, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh dames, mijn zus is ook zwanger. Maar zij is al 7 maanden, ze kreeg deze week te horen dat haar kindje te klein is, namelijk 1800 gr. Is dat heel erg? Ze word morgen opgenomen.

2. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Hoeveel weken is ze? Onze 1e is met 31.4 weken geboren en woog 1650 gram, wat voor die termijn een goed gewicht was.

Sterkte!

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh sorry, ze is al 8 maanden.. Weet niet precies hoeveel weken :oops:
    Ze is ongeveer 7 april uitgerekend.

4. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Dan is ze dus 36 weken, ja dan is 1800 gram inderdaad niet veel...
    (Mijn 2e is geboren met 34 weken en woog 2100 gram).

5. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    hallo dames,

ik ben nu 35 weken en ons kleine meisje woog maandag ongeveer 1750 gram. ook erg klein dus!

Maar hou vooral in gedachten dat baby's van 1 kilo ook hele goede kansen hebben dus alles daarboven kan ook goed komen!

Ik voel helemaal mee met jullie bezorgdheid en angst maar probeer vooral voor de gezondheid van je kindje vertrouwen te houden en niet in paniek te raken, daar groeien babies namelijk helemaal niet goed van.

6. bahar23, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

gelukkig zit alles goed!

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ze moet 2 x in de week naar het ziekenhuis en gaan haar in de gaten houden. Alle onderzoeken waren goed, baby krijgt goed alle voeding binnen.. ze hebben gezegd dat ze gewoon kleine kinderen krijgt. Haar eerste was 2900.

8. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ja, dat zeiden ze bij mij ook. Letterlijk: "jij broedt schijnbaar geen grote kinderen".

Mijn eerste was 2300 gram bij ruim 38 weken. Dus dat is ook niet veel. Alleen hadden ze dat van te voren niet gezien en was het even schrikken bij de geboorte.

Zo te zien houden ze haar goed in de gaten, dus het zal allemaal wel goed komen.

9. moesje jolanda

moesje jolanda Actief lid

8 nov 2008
    100
    0
    0
    mama van 2 zoontjes zwanger van de 3de
    beverwijk
    ik zit op dit moment in het zelfde schuitje als jij
    alleen weet ik wel dat mijn meisje idd TE klein en TE licht is,moet nu iedere dag voor een ctg en iedere week een groei echo zoals er gezegt word sta ik nu met 1 been in het ziekenhuis en de rest nog even buiten...

maar druk maken die ik me niet ik voel der nog goed schoppen en mijn jongens waren ook erg klein..
    en mag gewoon iedere week even mijn meisje zien....

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ze kijken een week later om te zien of de metingen gelijk lopen. soms is er ineens een groeispurt. maar als de lijn niet gelijk loopt maar afbuigt naar beneden gaan ze je beter in de gaten houden.

ik had het ook en moest steeds terug. kreeg ook ctg, en advies om niet meer te werken.
    wanneer het zorgwekkend is hadden ze je gelijk verder onderzocht, en had je waarschijnlijk plat gemoeten of moeten blijven.
    vaak zeggen ze wat ze zien, en denken er verder niet bij na dat je je thuis erg zorgen gaat maken omdat ze verder niet uitleggen.

sterkte, en het gaat vast goed komen

mijn dochter was overigens 3 kilo bij de geboorte met 38 weken

11. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik kom net bij de gyn vandaan. Mijn groeiachterstand was opgelopen van 2 weken naar 3 weken en 1 dag. Ik moet nu vrijdag voor een CTG komen en maandag weer terug op controle.
    Als ik de baby niet meer goed voel bewegen moet ik meteen aan de bel trekken.

Voor nu dacht de gyn dat de baby nog beter af was in mijn buik (voldoende vruchtwater, goede doorstroming in de navelstreng, beweeglijk). Maar ze zei er wel bij dat ze er wel over dacht om me volgende week in te gaan leiden.

Ik ben me echt rot geschrokken, zeker omdat het de vorige keer juist de goede kant op leek te gaan. En die opmerking dat ik meten moet bellen als ik de kleine minder voel bewegen...

12. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    oh das wel ff schrikken dan..ik ben zojuist bij de vk geweest ze zei niet zo veel, meting was 32cm van me buik maar ze zei er niks over was goed volgens haar..ik vind dat ze gewoon er zo makkelijk over doen..het enige wat ze vertelde was gwn wanneer ik moest bellen en of ik vragen had over de bevalling..ik vind het ziekenhuis hier in terneuzen sowieso al niks..als ik zeg dat ik me er zorgen om maak zeggen ze dat het goed zit terwijl me buik 32cm is ipv 36/37 kan toch nie..

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Nou hier ook hoor, alleen moest ik bij 31 weken op de echo, omdat de vk d8 dat mano te klein was, op de echo bleek hij zelfs 2 weken voor te liggen op groei en ook hier bleef de vk volhouden dat hij een 6 ponder werd hooguit 7 pond misschien, nou hier ook bevallen van een 8 ponder :D

14. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Dat was bij mijn oudste ook! ze zeiden dat ze een 6 ponder zou worden, nog een dag voor de bevalling een groei echo gehad met dezelfde uitslag..
    ze was mooi 8 pond! :D

Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed is/komt!

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    mijn meisje is geboren met 38wk5dagen en was 1880 gram. ook te klein dus! moest ook elke week voor een groei-echo naar het ziekenhuis. de laatste echo had ik te weinig vruchtwater dus toen hebben ze besloten om dr te halen!

nu zo'n 7 weken later, weegt ze bijna 3500 gram, en ze doet het geweldig! :D

16. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    ik kom net terug uit het ziekenhuis waar ik een CTG moest laten maken. Die zag er gelukkig goed uit. Maandag moet ik er weer een laten maken en moet ik weer voor controle naar de gyn. Als ik tussendoor de beeb minder voel bewegen (of niet), moet ik meteen bellen om een CTG te laten maken.

De gyn zei vandaag dat de kans groot is dat ze volgende week gaan inleiden (ik ben dan 37 weken). Dit omdat zo'n klein kindje een groot risico heeft in de buik te overlijden. Echt een geruststelling weer...

Ik ben al bijna 2 weken aan het rommelen dus eigenlijk hoop ik dat de bevalling maar gewoon spontaan doorzet, ben ik een heel stuk onzekerheid kwijt....

17. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Nou, inmiddels gaat het hier helemaal niet goed. Ik lig nu in het ziekenhuis en krijg iedere dag een paar CTG's en ik heb net een groeiecho gehad. de baby is nauwelijks gegroeid.
    Nu is gebleken dat mijn antiD antistoffen gigantisch zijn gestegen. Morgen krijg ik daar de volledige uitslag van.
    Afhankelijk van die uitslag gaan ze of me meteen inleiden of aan het eind van de week. Ik ben woensdag 37 weken, maar de baby heeft een buikomvang van 32-33 weken, wat neerkomt op ongeveer 4 pond...

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Meid veel sterkte! Ze houden je nu goed in de gaten, dat is vast een fijne gedachte.

19. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb ook heel wat groei echo's gehad.
    Beeb in mijn buik groeide ook niet best en doordat ik zelf veel zuurstoftekort heb gehad tijdens de zwangerschap en veel medicijnen heb moeten gebruiken was de placenta met 31 weken flink aan het verkalken waardoor beeb minder voedingsstoffen en zuurstof kreeg.
    Toen er nog een zwangerschapsvergifting bovenop kwam was het feest compleet.
    Met de echo voor de (ingeleide) bevalling was te zien dat Tess 43 cm was en 1980 gram.
    Uiteindelijk was ze bij de geboorte 46 cm en 5,5 pond.(de echo had het dus niet helemaal goed ;) )
    Ondertussen is ze 7 maand en weegt ze 6800 gram.

20. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dat zegt de gyn. al vrij snel hoor, hoeft helemaal niet te betekenen dat je je baby minder gaat voelen ;)
    Tess bewoog met 36 weken ineens veel minder (ze zeiden me toen dat het kwam door verminderd zuurstof en voedingsstof toevoer) maar al ruim voor die tijd zei de gyn. me meermaals dat ik meteen moest bellen als ik minder beweging voelde.

In het ziekenhuis liggen is absoluut niet leuk maar het is toch fijn dat jij en beeb nu goed in de gaten worden gehouden.
    Ik ben zelf tijdens de zwangerschap 5 keer (langdurig) opgenomen geweest en een tijdje in de thuismonitoring gezeten. (en dik 5 maand volledige bedrust) dus ik weet een beetje hoe je je voelt.
    Sterkte en ik hoop dat je je baby snel in je armen kunt sluiten en dat het genieten dan kan beginnen.

Deel Deze Pagina