Hallo dames, Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en kreeg gisteravond ineens hele pijnlijke krampen / steken in mn baarmoeder. Het was overduidelijk mijn baarmoeder. Geen bloedverlies. Ik heb al vaak een miskraam gehad en weet dus hoe dat voelt, echter word het bij een miskraam erger en op een gegeven moment bijna ondragelijk. Ik dacht, oh nee, het gaat mis! Ben direct op bed gaan liggen en vreemdgenoeg ging het toen meteen over. Nu, de volgende ochtend, is het ook niet meer terug gekomen. Ik ben zo ontzettend bang dat er iets mis is en dat dit een slecht voorteken is. Zijn er dames die dit herkennen? Is het normaal dat je een minuut of 5 hele pijnlijke steken in je baarmoeder krijgt?
Dat heb ik ook gehad rond de 6e week! Had onregelmatig verdeeld over de dag steeds heel erge krampen in en rond mn baarmoeder. Ik was echt in paniek en dacht zeker te weten dat het fout zou gaan. Toch gingen ze ook steeds weer weg en had ik ook geen bloedverlies. Wel heb ik de verloskundige toen even gebeld maar die zei dat ze niets kon zeggen, behalve dat het waarschijnlijk groeipijnen waren... Dus als ik jou was zou ik daar gewoon vanuit gaan, hoe verontrustend het soms ook voelt!
@Sunshine Super bedankt voor je snelle bericht, het stelt me wel ietsjes gerust. Heb jij al een echo gehad?
Das fijn om te horen. Ja, ik heb vorige week mijn eerste echo gehad. Sindsdien voel ik me beter, nu ik gezien heb dat alles goed is, maar voor die tijd was het voor mij echt afzien. Ik ben eigenlijk elke dag bang geweest dat het fout ging en kon dat echt niet goed loslaten. Die krampen maakten dat natuurlijk alleen maar erger. Ik heb nu trouwens nog steeds wel af en toe steken en een trekkend gevoel rond mijn baarmoeder, maar dat zijn dus echt groeipijnen. Zolang de krampen niet aanhouden en niet steeds heviger worden en je geen bloed verliest kun je er echt vanuit gaan dat het door het oprekken van de baarmoeder komt. Meer kun je op dit moment ook niet doen... wanneer krijg jij je eerste echo?
Ik heb rond de 6e week ook enorme krampaanvallen gehad! Had ook een beetje helderrood bloedverlies en daarna een paar dagen bruinverlies.. Na 4 dagen bruinverlies heb ik mijn VK gebeld en die had een echo voor me geregeld, het hartje klopte en ondertussen ben ik ruim 17 weken zwanger. Wat is dat schrikken he die krampen! Mijn VK zei dat het innesteling en groeikrampen kunnen zijn en daarbij was bij mij wss een adertje geknapt. Als je je erge zorgen maakt en je hebt weer kramp, leg dat dat gewoon voor aan je VK.. Ook omdat je een geschiedenis hebt qua miskramen. Volgens mij laten ze dan ook sneller een echo maken voor de zekerheid
Oh dit is nog geruststellender, wetende dat jij al een echo gehad hebt en dat deze goed was!!! Echt fijn om te horen! Ik krijg mijn eerste echo met 8 weken, wilde deze extra echo eigenlijk niet, maar ben nu toch blij dat deze afspraak er staat, want ik maak me echt veel zorgen en hopelijk wordt dit dan ietsjes minder. Over een ruime 2 weken krijg ik dus m'n eerste echo. Pfff, het duurt zo lang nog....
Super fijn deze geruststellende berichten! Dank! Ach een echo bij 8 weken is al vrij vroeg denk ik, eerder wil ik hem ook niet, lees zoveel paniek verhalen van hele vroege echo's waarbij nog niets te zien is, dan ga je je vervolgens daar weer zorgen over maken... Ik trek het nog wel, die 2 weekjes...
Ja klopt, erg herkenbaar Ik had mijn echo dus vorige week, ik was toen tussen de 7 en 8 weken zij ze. Van te voren was ik ook heel bang dat er niets te zien was, of dat het hartje niet klopte o.i.d. Maar de echo kon gewoon uitwendig en meteen kwam er een heel mooi kloppend hartje in beeld Maar ja, ondanks onze positieve verhalen blijft het super spannend!
Mijn vriendin had ook de meeste last van krampen met 6 weken, nu bijna 9 weken en de echo ook al gehad. Hartje klopt dus niks aan de hand! Er gebeurd zoveel in je lichaam dat pijn niet altijd slecht is
Hartelijk dank iedereen voor deze positieve berichten, ik ben eigenlijk al weer helemaal gerust gesteld, in ieder geval over die steken van gisteravond, hartstikke bedankt!! En Sunshine: wat geweldig dat je met zo'n korte duur zwangerschap al een hartje zag met een uitwendige echo!! Super hoor!