Groeiachterstand met 20 wkn icm weinig vruchtwater

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Fabulous, Feb 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wizzy82

Wizzy82 Lid

Feb 23, 2009
    9
    0
    0
    Bediende
    10/3 hebben we een groei echo en ineens ook de 20 weken echo! Wat zal dat weer geven!

2. Fabulous

Fabulous Lid

Jun 23, 2008
    32
    0
    0
    Account Manager
    Haarlem
    Ik moet 11/3 weer...blijft spannend he iedere keer?

3. Wizzy82

Wizzy82 Lid

Feb 23, 2009
    9
    0
    0
    Bediende
    Afspraak om 16u uiteindelijk konden we binnen tegen 17:15, helemaal op van de zenuwen natuurlijk.
    Ons pruts is gegroeid maar niet genoeg. Pruts zit met alles onder de onderste lijn dus niet zo goed!
    Afwachten en opvolgen om te zien of er in stijgende lijn gegroeid word!
    Meer kunnen ze niet doen, we hebben nu momenteel 50% kans dat het in orde komt.
    Pas tegen dat ik een week of 26 weken ben, (tegen levensvatbaarheid aan) zullen ze spreken van kansen op vlak van overleving.
    Ze denken nog aan een stofwisselings ziekte, deze kunnen ze onmogelijk testen daar er zo’n 800 bestaan. Dus wat er ook gebeurd het zal bang afwachten blijven, altijd diezelfde zever tot op het laatste.
    Pruts zal waarschijnlijk ook al in juni gehaald worden als pruts tenminste mee groeit, anders zal het sneller afgelopen zijn.
    Baby ligt ook stuit, deze zal ook uitwijzen op een keizersnede, dat zal het beste zijn daar pruts zowiezo klein zal zijn tegen de geboorte, couveuse is dan ook zeker een must!
    Meer kunnen we dus ook niet zeggen
    Pruts is gegroeid maar te weinig, woog +- 200gr, zit +- 3 weken achter in groei en nog steeds weinig vruchtwater!
    De dokters hun uitleg: we voelen het aan onze klompen dat er iets is maar vinden niet wat!
    Nieren zijn ok, dat kon ook nog duiden op het weinige vruchtwater maar ook dat zag er goed uit! Alles zag er goed uit, alleen alles te klein!

4. Wizzy82

Wizzy82 Lid

Feb 23, 2009
    9
    0
    0
    Bediende
    Fabulous: heb jij nieuws?

Ik heb net iemand gesproken en ze is ook 20wkn zwanger en haar kleintje woog 240gr en het onze 234gr ,dat is nu toch geen zee van verschil?

Liefs

5. Wizzy82

Wizzy82 Lid

Feb 23, 2009
    9
    0
    0
    Bediende
    En dit vond ik op de site van K&G:

Op het einde van je 4de maand: 16cm, 150gr
    Op het einde van je 5de maand: 25cm, 300gr
    Op het einde van je 6de maand: 30cm, 900gr

Ze gaan tot: het einde van je 9de maand. Dat pas ik volgende regel toe:
    Einde 9de maand = 40w
    Einde 8de maand = 36w
    Einde 7de maand = 32w
    Einde 6de maand = 24w
    Einde 5de maand = 20w
    Einde 4de maand = 16w

Dan is ons kindje met haar 234gr toch niet extreem?

Share This Page