Grootste nachtmerrie, wat een schok!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mammie1982, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Moet even mijn verhaal kwijt. Zit nog te trillen.
    Ik verloor al een aantal dagen wat vocht en vertrouwde het niet helemaal. Mijn man vond dat ik de verloskundige moest bellen, dus dat heb ik gedaan.
    Ze kwan vanmiddag langs om het eea na te kijken, om te zien of het geen vruchtwater was.
    Maar als eerste ging ze het hartje luisteren. De afgelopen weken al 4x bij de VK het hartje geluisterd, dus ik zei nog, dat zit wel goed. Nou NIET DUS! Geen hartje te vinden met de doptone. De VK wilde dat ik meteen mee ging naar de praktijk. Daar aangekomen een andere doptone geprobeerd. WEER GEEN HARTJE TE VINDEN! Ik raakte in paniek en begon heel hard te huilen.
    Vroeg of hij dood was. Ze maakte een echo en ik mocht niet mee kijken. Tot mijn grote opluchting lag hij daar vrolijk te bewegen en het hartje klopt goed!!!!!! Ze zij dat zij geen verstand heeft van echo's en dat ze niet veel erop kan zien, maar hij lag goed te bewegen en het hartje was duidelijk zichtbaar.

Nu is mijn vraag, vinden jullie het ook raar dat het wel op de echo te zien is, maar niet met de doptone? Normaal heeft ze hem in 1 x!

Heb aanstaande vrijdag de 20 weken echo, maar ben zo bang dat er iets mis is, en dat het hartje niet hard genoeg klopt om het met de doptone te horen! Maar hij bewoog wel! Wie heeft dit nog meer meegemaakt?

Zo das eruit! En dat op 1 januari

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee maar wel je wel even heel erg veel sterkte wensen met deze grote schrik!
    ik hoop dat alles gewoon goed komt aangezien op de echo wel het hartje te zien was!

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb het niet meegemaakt, maar kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, zeg! Getsie! Troost je met het feit dat de kleine goed beweegt! Als het hartje niet sterkt genoeg zou zijn, lijkt me dat de beweging ook (veel) minder zou zijn...?

Het kan overigens volgens mij wel zo zijn dat je kleintje dusdanig lag dat het hartje vanaf de voorkant zeg maar gewoon moeilijk te vinden is.

Probeer je niet teveel zorgen te maken! En alvast veel plezier en succes gewenst voor aanstaande vrijdag! :)

4. meike1

meike1 Actief lid

27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook een keer meegemaakt! Bij mij kon de vk het hartje met 18 weken ook niet vinden, en dat na drie lange keren proberen. Met spoed doorgestuurd voor een echo, en ja hoor...hij bewoog gewoon lekker rond.

Nu scheen het zo te zijn dat de placenta ervoor lag, waardoor een hartje moeilijk te vinden is. Het hartje zit dan te ver weg. Ik maakte me niet echt zorgen, moet ik zeggen. Ik voelde wel dat het goed zat en voelde de kleine ook bewegen.

Bij de echo vroeg ik ook nog, of de hartactiviteit wel sterk genoeg is. Volgens de echoscopiste hoefde ik mij hier helemaal geen zorgen om te maken. Als het klopt zit het wel goed, hoor!

Maak je geen zorgen, meid!

5. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hmm, kan het niet zo zijn dat hij/zij te bewegelijk was, waardoor ze het hartje niet kon vinden? Dat ie zeg maar verstoppertje speelt?

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb het ook meerdere malen gehad, maar dan was het een co=assistent die moest oefenen en niets kon vinden. En dan soms vonden ze een een harttoon, was die gewoon van mij! Met 19 weken gaan ze de hele baarmoeder nog door, en soms is het hartje gewoon moeilijk te vinden. Heel erg dat je zo geschrokken bent, maar probeer je geen week lang zorgen te maken tot de echo, dit gebeurt wel vaken hoor!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.484
    113
    Hier met Kinley ook gehad, je schrikt je de pleuris en dan blijkt dat ze zo bewegelijk was dat ze gewoon met de doptone niet te volgen was.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook meerdere keren gehad, maar echt bij de laatste 3/4 controles bij de gyn, zelfs nog de dag voor m'n vliezen braken!

Mja, voordeel was dan wel dat ik bij de gyn liep, en we dan gewoon even naar een andere kamer gingen en er direct met een echo gecontroleerd werd. Kleine meid is hier verder helemaal gezond geboren, dus 't hoeft niks te betekenen. Tis wel eng hoor, maakt niet uit hoe ver je bent in je zwangerschap.

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    He bah vervelend zeg...
    Maar hou maar in je achterhoofd, als de vk dacht dat er ook maar enig twijfel zou zijn over je kindje, dat ze je direct had doorgestuurd!! Net als ze wilde dat je meteen mee naar de praktijk kwam! Heel veel succes met de 20weken echo en geniet ervan, is zo bijzonder!!

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Wat fijn dat jullie me zo geruststellen! Was echt helemaal van slag, maar jullie ervaringen stellen me wel gerust. Ik ben gelukkig niet de enige!
    Heel erg bedankt voor jullie steun en medeleven!!!

Liefs,

11. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Ik heb dit tijdens mijn eerste zwangerschap ook gehad.. de verloskundige kon geen hartje horen met de doptone.. ik kan me nog goed haar zorgelijke gezicht voor de geest halen. Ik moest meteen door naar de echokamer. Daar vonden ze gelukkig al snel een hartje. Man wat is dat schrikken! De oorzaak was de placenta, die bij mij aan de voorkant zat/lag waardoor je niks kan horen.

Wat was trouwens dat vocht wat jij verloor?

Groet

12. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama van Mike,

Dat vocht is nog niet duidelijk. Het lijkt geen vruchtwater te zijn. Wellicht een blaasontsteking waardoor ik wat urine verlies, of afscheiding. Schijnt steeds meer te worden.

Moet morgen nog een urine test laten uitvoeren.

Hoe ver was jij toen jou dit overkwam tijdens je eerste zwangerschap? Het nadeel is dat ik de baby nog niet goed voel.

Wellicht is een placenta die ervoor ligt ook daar de oorzaak van idd!

Hoor het vrijdag wel.

13. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Als de placenta voor ligt kunnen ze het hartje ook weleens niet vinden.

Deel Deze Pagina