Ik ben afgelopen vrijdag naar de dokter geweest, omdat ik alweer ruim anderhalf jaar geleden gestopt ben met de pil. Hij gaf aan dat ik moest gaan tempen, maar ik ben al een week geleden ongesteld geweest, heeft dit dan eigenlijk wel zin? Ook zei hij dat het niet uit maakt hoe laat je tempt, als je maar meteen tempt als je wakker word, klopt dit? Nog een ander vraagje: ik heb nu al 2x na de sex last van wat bloed verlies, waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb hier 'normaal' geen last van.
Hoi bootsy, Het is verstandig om op te volgen wat je huisarts je opdraagt. Zo kan hij een duidelijk beeld scheppen. Een maand tempen heeft weinig meerwaarde 3 is beter. Dan kan je een patroon zien. Het mooiste zou zijn dat je elke ochtend op een vast tijdstip tempt maar is het een keer een uurtje anders dan is het hek niet van de dam. Bloedverlies na gemeenschap kan komen door dat jebaarmoedermond dan een wondje heeft opgelopen, dit kan komen door de wrijving. Dit kan geen kwaad. Geef dit bloedverlies ook even aan bij je huisarts Imke