Maandag nipt dag!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Vek, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik rijd zo naar het zkh om de nipt af te laten nemen!

Zijn er meer meiden die dit vandaag doen en zullen we samen aftellen en duimen voor een goede uitslag?

2. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Geen test vandaag maar ik wil je wel succes wensen 👍🏻

3. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jammer! Echt Niemand anders op her nipt-wachtbankje?

4. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Nee.. Maar jij veel succes :)

5. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Ja, ik :). Ook gisteren toevallig. Spannend hè?

6. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zeker spannend! Waar heb jij het laten doen?

7. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Ik ben in het Erasmus Rotterdam geweest. En jij?

Mag ik vragen waarom je de NIPT af laat nemen? Had je een verhoogde kans n.a.v. de combinatietest?

8. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor dat mag je vragen. Wij hebben de combinatietest overgeslagen. Omdat ik 34 ben gaat de leeftijd langzaam ook wat meetellen en we wilden graag meteen zekerheid (voor zover een onderzoek zekerheid kan bieden. Het bloed is in NL afgenomen en naar Antwerpen gestuurd en wordt dus nu in de VS bepaald.
    Jullie hadden wel een verhoogde kans? Oh wacht, ik lees nu je onderschrift pas...lijkt me heel heftig wat jullie hebben meegemaakt!

9. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Ja, het was inderdaad een hele heftige tijd. Vandaar dat ik het nu toch wel spannend vind. Bijzonder dat je meteen voor de NIPT bent gegaan. Het is namelijk geen goedkoop onderzoek en hij wordt niet vergoed als je niet eerst een combinatietest hebt gedaan of een medische indicatie hebt. Ik ben zelf 39 nu, dus de leeftijd is bij mij ook een 'puntje'. Waar heb jij hem laten afnemen? Misschien staan onze buisjes wel naast elkaar in het vliegtuig. Schept toch een band, vind je niet? :D ;)

10. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja daar zeg je zoiets! Gezellig! Goed gezelschap is nooit weg op zo'n lange reis toch?
    Ik vind het ook zo'n maf idee dat een 'stukje baby' nu op reis is naar de VS? Zo zonder mij?

Ik heb best wat mensen in mijn omgeving die een combitest hadden met een afwijkende uitslag waar uiteindelijk na extreem veel zorgen niks aan de hand bleek..lang over nagedacht, alle studies ernaar gelezen (ben zelf onderzoeker dus overal toegang toe) en we hebben de gelukkige positie dat we het kunnen betalen ook al is het een boel geld...

11. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Was het voor jou ook nog een afweging vwb de keuze tussen vlokkentest of nipt? Nipt heeft ook een wat hogere afwijking vwb betrouwbaarheid, zeker voor trisomie 13 en 18. Ik heb me ook helemaal suf gelezen. Voor kansberekeningen en percentages was je bij mij ook aan het juiste adres :D . Ik probeer dat nu juist wat meer los te laten.

12. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vlokkentest is geen keuze geweest voor mij omdat dat niet op eigen initiatief kan en ik bij een laag risico (wat ik in principe heb) ook geen risico op een miskraam zou willen nemen....dit is een mooie tussenweg!

13. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe was dat voor jou dan? Je neemt met nipt toch iets meer onzekerheid voor lief?

14. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Klopt, maar vorige keer bleek ons kindje te zijn overleden. Kans is groot dat dat door de chromosoom afwijking zelf kwam natuurlijk, maar toch. Dat risico wil ik nu absoluut niet nemen. Vwb down is de uitslag 99% betrouwbaar en de andere 2 brengen zoveel fysieke afwijkingen met zich mee, dat dat ook op de echo wel te zien is (ook al bij 12 weken). 100% zekerheid heb je nooit, maar bij deze keuze voelde ik me het prettigst. Ik wist trouwens niet dat een vlokkentest niet op eigen initiatief kon. Nu weer 2-3 weken op het wachtbankje, maar dan net even anders :D

15. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe krijg jij de uitslag? Ik zal een email krijgen en heb dus maar even ingesteld dat deze in een aparte map binnen gaat komen. Anders zit ik straks op mijn werk met mijn telefoon in handen: lijkt me teveel gestress. Nu kan ik bewust 's ochtends en 's avonds even kijken met vriend erbij...

16. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Ik word gebeld. Normaal sturen ze een brief, maar dat vond ik niets. Met bellen heb ik niet zo veel problemen, ook al zit ik op mijn werk.

17. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja! De uitslag is binnen en alles is goed!!! Dag 6 na afname al! Supersnel en fijn!

Succes Marjo!!!

18. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Ohhhhh, nu al??? Gefeliciteerd, super nieuws. Ik heb nog niets gehoord, maar ik lees verhalen dat ze in het Erasmus akelig traag zijn en dat het zo 3 weken kan duren. Waar had jij het gedaan?

19. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Antwerpen...en dus in Amerika bepaald...zal wel met ervaring en apparatuur te maken hebben hoe snel het gaat? Wordt jouw sample ook opgestuurd of in het Erasmus bepaald?

20. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Ah, vandaar. Via Antwerpen gaat het altijd heel snel. Die van mij gaat ook naar Amerika, volgens mij ook via Belgie. Ik vrees dat het hier nog wel even gaat duren dus :(.

Deel Deze Pagina