Prik bij huisarts of GGD?

Discussion in 'Gezondheid' started by Meryl, Nov 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Hier ook nog even een vraagje over de Mex. griepprik dames;

Nu heb ik gisterochtend de huisarts gebeld voor de griepprik en staat er voor morgen & 3 december een vaccinatie gepland voor mijn partner & mij...

Net las ik echter;
    Als je baby is geboren op 23 mei 2009 of daarna, krijg je per post een uitnodiging voor de vaccinatie van ouders/verzorgers en broertjes of zusjes van vijf jaar en ouder.

Dit wist ik echter niet. Ook las ik ergens dat de vaccinaties na 23 november gepland worden, terwijl ik morgen al voor de 1e ga...
    Ben even de draad kwijt :( waarom na 23 november??

Wat denken jullie, de oproep van de GGD afwachten of gewoon morgen al naar de huisarts gaan? Weet het even niet...word echt gek van het hele gedoe om het virus :(

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Na 23 november begint de vaccinatie voor kinderen welke via de GGD zal lopen omdat de huisartsen te druk zijn. Waar ouders van kinderen onder de 6 maanden worden geprikt weet ik niet.

Ben je een risicogroep en/of in het 2de of 3de trimester van zwangerschap dan ga je naar de huisarts voor de prik. De meesten huisartsen geven deze week de 1ste prik.

Charlie

3. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Als je de eerste via de HA hebt gehad, krijg je de 2e daar ook (vaccins kunnen van elkaar verschillen ofzo, daarom moet je het bij één en dezeflde krijgen)

De GGD gaat alleen de nieuwe groepen vaccineren, dus bijv. ouders van zuigelingen. Dat doen ze vanaf 23 nov.

Voor jou zou het dus de huisarts zijn, voor mij de GGD (ze zij me vergeten op te roepen :$, dus nu hoeft het voor mij niet meer tijdens de zwangerschap, want word morgen ingeleid!)

4. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Maar ik behoor toch juist tot de nieuwe groep? Moeder van baby van 6 weken...vandaar mijn twijfel...

Balen zeg dat ze je vergeten zijn :( heel veel succes morgen in ieder geval!! Hoop dat je snel mag gaan bevallen. :)

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Dan zou je de prik bij het GGD krijgen.
    Ik heb 'm vandaag bij de huisarts gehaald maar er hing een lijst wie 'm nu mocht halen en wie op de GGD oproep moet wachten.

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Krijg jij dan ook de normale griepprik ieder jaar? Want dan klopt het dat je naar de HA moet. Alleen mensen die normaal dus niet heen hoeven, maar voor de mexicaanse wel de prik gaan halen, gaan naar de ggd. Dit omdat HA-en niet genoeg op voorraad hebben om buiten de risicogroepen te gaan vaccineren.
    Je moet ook de beide spuiten bij dezelfde instantie/huisarts laten zetten, omdat ze bij de ggd andere spuiten hebben dan die aan de ha-en geleverd zijn. En ze weten niet wat er gebeurt als je 2 verschillende krijgt.
    Ik zou morgenochtend ff naar de HA bellen om te vragen of jullie idd morgen kunnen laten zetten of dat jullie wachten op de ggd-spuit.
    Ik heb hem gistermiddag gehaald en tot nu toe nergens last van, alleen een stijve arm.. (ff afkloppen )
    Owja en waarom na 23 nov. Das vast omdat ze het logistiek allemaal moeten regelen: ruimte, brieven, rondbrengen van spuiten, koelinstallaties voor spuiten enz.

7. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden! :)

Ik ga meteen de huisarts bellen, voordat ik vanmiddag voor niets kom.

Groetjes,
    Meryl

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Heb je gisteren de prik nog gekregen??

9. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Ik belde dus...en inderdaad ik moet wachten op de oproep van de GGD. Blij dat ik naar de ha belde, anders had ik dus voor niks gegaan. De assistente liet weten dat zij dit gisteren pas wist...

Even afwachten dus....pff hoop dat het Mexicaanse gebeuren zo snel mogelijk achter de rug is...vervelend! Ik weet soms niet meer of ik me nu wel of geen zorgen moet maken om mijn kindje. Je hoort zulke verschillende verhalen...:( ben zo bang dat haar iets overkomt!

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Deze week krijgen alle ouders/ huisgenoten van kinderen van 0-6 maand de oproep van de GGD. Dus even afwachten nog :)

Share This Page