Ervaringen Jan Koning 4d hd echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Viva Mama, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viva Mama

Viva Mama Nieuw lid

23 dec 2009
    4
    0
    0
    Heeft iemand van jullie al ervaring met een pretecho 4d hd bij jan koning?
    En eventueel een foto om te delen?
    En vonden jullie dit echt mooier dan een gewone 4d echo?

Ik heb verschillende reactie's over hem gelezen, ben zelf geweest toen ik 15 wkn zwanger was, de 40 euro echo zeg maar, dat was op zich prima, hij nam wel even de tijd, liet wel alles zien, maar leek toch wat gehaast. Ik wil voor de dure echo toch wel meer tijd om het kindje te zien, en wat foto's e.d.

Dus ik was benieuwd of jullie daarmee ervaringen hebben?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik weet alleen dat degene die voor mij was bij Jan nog geen 15 minuten binnen was voor de 4D HD, érg kort

3. Viva Mama

Viva Mama Nieuw lid

23 dec 2009
    4
    0
    0
    Oh dat is wel érg kort.
    Zo jammer dat hij blijkbaar zo wisselend is in de echo's die hij doet, ik wil geen 100 euro (wordt wel vergoed door mijn verzekering) betalen voor maar 15 minuutjes, dan ga ik liever ergens anders heen.

Meer ervaringen misschien?

4. linde90

linde90 Niet meer actief

vegoed door de verzekering????
    Welke verzekering heb jij dan?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Een pretecho vergoed door je zorgverzekering?? Leef jij in de toekomst?? :D

6. Viva Mama

Viva Mama Nieuw lid

23 dec 2009
    4
    0
    0
  7. tulip

tulip Niet meer actief

ze heeft gelijk hoor, hier ook fbto en onze pretecho wordt ook door de verzekering vergoed.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heeeejjjj is goed dat ik dat lees!!
    Dacht alleen dat het kraampaket en de nekplooimeting vergoed werden.....mooi!

9. Viva Mama

Viva Mama Nieuw lid

23 dec 2009
    4
    0
    0
    Volgens mij is het wel óf nekplooimeting óf pretecho, maar kan ook dat ik dat verkeerd heb gelezen. (die nekplooimeting hebben wij toch niet laten doen, dus ook niet zo in verdiept).

Verder niet iemand met ervaringen? :)

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier cz en wordt zowel nekplooimeting als pretecho vergoed.
    Overigens werd de geslachtsbepaling bij mijn dochter wel vergoed, had het gewoon opgestuurd :) maar volgens mij hadden ze toen een fout gemaakt :)

11. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat klopt. Mijn man las het van de week voor, of een pretechp of een nekplooimeting. Wij hebben die laatste niet gedaan, dus daarom krijgen we wel de pretecho vergoed.

12. Behappy

Behappy Niet meer actief

Echt bij cZ ??? Dat wist ik helemaal niet ..
    Zit zelf ook bij cz

13. SeaShell

Maar net aan welk pakket

Ik heb bijv CZ jongeren en dan krijg je het niet
    Bij gezinnen volgens mij wel, alleen dan betaal ik bijna €600 per jaar meer dan nu, en van dat geld dat ik daarop bespaar kan ik meerdere pretecho's en NT metingen laten doen

14. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij zijn sowieso via het werk van mijn man verzekerd en dat scheelt weer wat. Maar ik krijg ook nog korting op mijn zorgverzekering omdat ik 21 ben. Ik verdiep mij eigenlijk nooit in dit soort dingen. En stuur gewoon de rekeningen op :). Ik heb inderdaad gezinnen (geloof ik) omdat er ook extra dingen bij zaten die niet bij jongeren zaten en ik wel belangrijk vind.

Overigens heb ik net berekend dat het verschil voor mij maar 9,45 per maand extra kost. Hoe kom jij dan aan 600,00?

En toen ging het niet meer over Jan koning hahaha

15. SeaShell

Het gezinnen pakket zou mij €50 per maand meer kosten dan het jongeren pakket wat ik nu heb
    €50 x 12 maanden = €600 per jaar

Dus voor mij loont dat niet en kan ik het beter zelf betalen :)

16. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    I understand. Toch raar dat het voor iedereen verschilt. :(

17. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik heb de cz gezinspolis en heb zojuist even gebeld. Een gratis pretecho zag ik namelijk wel zitten:)

Degene die ik aan de lijn had, had het steeds alleen maar over downsyndroom:(. Zij gaf aan dat de echo wel in het ziekenhuis moet plaatsvinden, maar niet op aanvraag van de gynaecoloog of verloskundige.

De vergoeding is dus niet bedoeld voor een pretecho bij een particulier echobureau. Ik neem aan dat ze ook bedoelde dat het ging om de nekpooimeting, dat heeft ze echter niet zo benoemd. En dan in de gevallen dat er medisch gezien geen reden is voor die nekplooimeting, omdat je jonger bent dat 36 jaar en er in je familie geen downsyndroom voorkomt.

Dus helaas, geen gratis pretecho!

18. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Waar heb jij die pretecho dan laten maken? In het ziekenhuis of ergens anders?

19. jokesonyou

8 mei 2012
    7
    0
    1
    Ik heb een 4d echo gehad bij Jan en ben er wel positief over. Ons kindje lag er steeds niet goed voor, waardoor we uiteindelijk nog geen super duidelijke foto's hebben. We mochten echter wel meerdere malen terug komen om het nog eens te proberen, omdat hij ons ook graag tevreden naar huis wilde laten gaan dus hij heeft wel erg zijn best gedaan voor een mooi resultaat! Over de kwaliteit kan ik niet zo goed oordelen, omdat ik nooit een 'gewone' 3d echo heb gehad dus ik kan dit niet echt vergelijken.

20. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bij Drs papa in Amsterdam. Gewoon rekening opgestuurd. Kreeg gewoon het geld terug.

Deel Deze Pagina