Wat vinden jullie? Wanneer prive en wanneer op werk? Ik ben pas 5 weken. Mn zussen heb ik het meteen verteld. We kunnen absoluut geen geheimen hebben voor elkaar. Maar afgezien van mijn zussen weet niemand het.
Familie en goede vriendinnen vrijwel meteen. Begin nu ook rustig rond te vertellen. Maar zet nog niks op social media. Dat pas na 12 weken.
Familie en goede vrienden meteen, werk is bij mij even anders omdat ik een eigen zaak heb. Wil het rond de 24 weken gaan delen met klanten. Volgende week (12.4 weken) gaat het op Facebook als we een goede 12 weken echo hebben gehad Gefeliciteerd!
Prive moet je natuurlijk zelf weten. Wanneerje het op je werk verteld is afhankelijk van wat voor werk je doet. Ben je bijvoorbeeld schilder ofzo....of werk je met gevaarlijke stoffen, dan zou ik het direct melden. Vanaf het moment dat jij verteld dat je in verwachting bent, dat moment is jouw werkgever verplicht je te beschermen en een veilige werkomgeving aan te bieden. En gefeliciteerd
Ik heb het mijn naasten meteen verteld en bij mijn werk heb ik eerst gewacht tot ik mijn nieuwe contract getekend had. Kwam net zo uit dat rond de 12 wkn mijn jaarcontract afliep dus daarna verteld
Waar je jezelf het beste bij voelt. Onze ouders hebben we binnen 5 minuten na de eerste test opgebeld . Vrienden die wat dichterbij ons stonden wisten het rond de 12 weken, een paar dagen later hebben we het online gezet op facebook.
Familie rond de 7 weken, vrienden met de 11 weken, op Facebook met 13 weken en verteld op het werk met 16 weken.
Familie en echt goede vriendinnen na de positieve test. Op het werk met 11 weken na goede 12wekenecho. Bewust dit keer wel vroeg verteld aan familie en vriendinnen. Vond het de vorige keer met de miskraam vreselijk dat niemand het wist en ik na de gebeurtenis nkg moest vertellen dat ik zwanger was.
Gefeliciteerd allemaal. Grappig om te lezen dat dat soms heel verschillend is. Iedereen doet idd wat goed voelt en zo hoort het. Ik heb het mijn manager zojuist verteld. Dat heeft zo zn redenen. Het is momenteel gekkenhuis op het werk. Door zieken en reorganisatie hebben we het nog drukker als normaal (en dan is het ook al vrij druk). Ik heb daarnaast ruim 12 uur reistijd per week, naast 40 uur werken. Ik trek het nog wel, maar eenmaal thuis ga ik meteen op de bank liggen en kom ik er alleen maar vanaf om in bed te gaan liggen. Eten doe ik nauwelijks, geen trek. Hij is erg vriendelijk en begripvol. En reageerde ook nu weer positief. Hij gaf aan dat het goed is om te weten zodat hij me enigzins kan sparen. Ik heb hem wel nadrukkelijk gevraagd het niet aan de rest te vertellen tot 12 weken. Verder weten dus alleen mijn zussen het. Misschien dat ik het durf verder te vertellen wanneer ik een kloppend hartje heb gezien. 28-1 echo!
Wij hebben ook nog niets verteld. We zijn van plan om het onze ouders te vertellen als ik 7 weken zwanger ben, broers en zussen met 9 weken. Met 10 weken hebben we de eerste echo en als dan alles goed is willen we het ook onze vrienden vertellen. Maar ik durf het nu nog niet te vertellen, ben best nog wel bang dat het fout gaat. Andere kant is áls het fout gaat je het dan ook graag wil delen met je familie maarja... lastig... op dit moment voelt het beter om het nog even voor onszelf te houden
Ouders: na eerste echo (7w) Werk: 9w, toen ik uit verlof kwam. Werk in de bijzondere jeugdzorg dus kans op agressie. Rest van de familie: na de 12 weken echo. We vonden het wel leuk om een geheimpje te hebben
Hier heb ik het mijn vader verteld toen ik de CB in mijn handen had. Mijn broers en zussen na de eerste echo met 8 weken en een paar dagen en mijn schoonfamilie na de termijn echo met 11 weken en 2 dagen. Social media hebben we 2 dagen later toen we iedereen die we het nog persoonlijk wilde vertellen hadden gehad. Werk wist het ook na de termijn echo. Lekker doen wat goed voelt voor jullie.
Ben nog niet zwanger maar wij willen het vertellen met 12 weken. Tenzij het echt niet te verbergen is vanwege een vroege dikke buik of extreme klachten. Mijn nicht is vorig jaar bevallen. Zij vertelden het rond de 6 weken. Mijn schoonmoeder reageerde daar heel negatief op. Want dat was veel te vroeg, er kon nog van alles mis gaan, hoe kon ze dat nu al vertellen, als het nu mis ging dan zou ze haar (schoon)ouders heel veel verdriet doen, enz. Mijn moeder is eigenlijk precies zo. Als iemand zwanger is en het voor de 12 weken vertelt dan is dat veeeeel te vroeg. Heb geen zin in negatieve reacties, dus met 12 weken. Daarnaast hoeft niet iedereen te weten dat we bezig zijn voor een kindje. Een miskraam zou ik ook niet met ouders en vrienden willen delen. Dat is iets voor mijn man en mij.
Aan onze ouders en zusjes hebben we het meteen verteld. Dat viel toevallig samen met kerst en het leek ons wel een mooi kerstcadeautje Een aantal heel goede vrienden weten het ook al. Maar met de rest van de wereld delen we het nieuws na de termijnecho. Die is bij ruim 10 weken. Moet erbij zeggen dat onze ouders het moeilijker vinden dan wij om hun mond nog even dicht te houden
Het is maar net wat je fijn vind me zussen weten t al en de rest kan nog wel een maandje wachten jahaha
Hier wist mijn vader het met 7 weken al! en mijn vriend zijn vader wist het toen ookal. verder is het bij mij verteld door de rouwkaart van mijn vader toen hij overleed, daar stond een hartje achter mijn naam en wisten de mensen dus dat ik zwanger was. dat was met 13/14 weken, op facebook kwam het pas met 20 weken dus toen pas wisten mijn collega's het (ik werkte al vanaf het begin van de zwangerschap niet ivm extreem overgeven en daarna het verlies van mijn vader mijn baas wist het al wel vanaf 7 weken!)
Bij mij wist bijna iedereen het vanaf 7 weken. Op mijn werk al met 5 weken. Ik wilde het gewoon delen omdat het mij ook fijn lijkt om het verdriet te kunnen delen. Op mijn werk heb ik het verteld omdat ik een contract voor onbepaalde tijd moest krijgen. Gezien de goede verhouding met mijn districtsmanager wilde ik dat hij op de hoogte was. En het niet achteraf zou horen. Ik heb gewoon mijn contract gekregen .