nou,de titel zegt het al. Gister van de vk door gestuurd naar de gyn omdat me bloeddruk te hoog was(140/100)(in 2 weken gestegen van 140/70) Urine en bloed was allemaal ok,maar de kleine heeft dus een groeiachterstand van bijna 3 weken! Ben hier best van geschrokken,en zie op tegen morgen(heb ik weer ctg) Hoop zo dat me bloeddruk omlaag gaat! Volgende week weer een echo en ctg... zijn er hier meer meiden die dit nu meemaken?Of die dit mee hebben gemaakt?wil er niet teveel mensen in me omgeving mee belasten,maar zit er best erg mee(ook weer goed voor me bloeddruk natuurlijk) liefs een geschrokken Jolien
Oei, dat is schrikken. Je bloeddruk is inderdaad hoog. Bij een onderdruk van 100 zoals bij jou gaan ze denken aan mogelijke zwangerschapsvergiftiging. Maar aangezien je bloed en urine goed zijn denk ik dat je je daar (nog) niet druk over hoeft te maken. Je bloeddruk schommelt trouwens ook hoor, het zijn momentopnames. Bij je bloed en urine is dat in ieder geval veel minder het geval. En je beeb kan volgende week weer een groeispurt hebben. Brandnetelthee schijnt goed een gunstige invloed op je bloeddruk te hebben. En rustig aan doen, je heeeeel veel laten verwennen! Succes morgen bij de ctg!
Onze oudste had ook een groeiachterstand, en ik pre eclampsie (mijn bloeddruk was niet eens schrikbarend, maar wel eiwit in mijn urine, en heel veel vocht vasthouden). Ik ben met 34.1 weken opgenomen in het ziekenhuis en onze dochter is 2,5 weken later (spontaan) geboren. Een piepklein meisje van net 4 pond, maar helemaal gezond! Ze is nu 21 maanden en alles gaat goed! Ik hoop dat dit soort ervaringen je wat meer rust en vertrouwen geven!
Hoi Jolien dat is schrikken dan.. vooral als je je zelf nog niet zo belabbert voelt. Ik had ook 140/100 en moest bedrust houden. En 3 weken mag nog hoor, idd je baby kan zomaar weer n spurtje krijgen. No worry's.. succes morgen, laat je t ons weten?
thanx meiden!Zal morgen idd laten weten hoe het gegaan is. probeer zoveel mogenlijk rust te houden,maar volgens mijn gyn kon ik er zelf niet al te veel aan doen(werk al sinds 31 weken niet meer) ga zo lekker naar bed,en morgen zet ik er wel neer hoe het gegaan is.... liefs jolien
vandaag zag alles er wel goed uit,blijf wel onder controle van de gyn,en moet maandag weer ctg en echo,en donderdag ook weer ctg en echo.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap vanaf 27 weken met een verhoogde bloeddruk gelopen. Onderdruk tussen 88 en 95. Ik had steeds geen eiwitten in de urine. Tot 35 weken 5dagen, toen had ik een onderdruk van 115 en eiwit in de urine. Gelijk door naar zh en daar uiteindelijk opgenomen met pre-eclampsie. In de volgende dagen steeg mijn onderdruk zelfs naar 130. Met 36 weken precies een echo gehad en toen bleek mijn zoontje een groeiachterstand te hebben van 4 tot 5weken. Diezelfde dag is hij gehaald met een spoedkeizersnee. Heel klein, maar verder wel kerngezond. Inmiddels merk je er niks meer van, ik heb nu een gezonde knul van 1,5 jaar die qua lengte zelfs voorloopt op zijn leeftijdsgenootjes. Dus ook bij mij is het allemaal positief geeindigd, net als bij Kiz. Maak je niet te druk (slecht voor je bloeddruk), ze houden je goed in de gaten en grijpen wel in als het nodig is. Probeer zoveel mogelijk rust te nemen. Succes meid! Het komt allemaal wel goed!
Hoi Jolien, Bij de 20 weken echo gaven ze bij mij ook aan dat ons kindje te klein is. 2 weken later weer een echo gemaakt om te kijken of dit echt het geval is. En inderdaad het kindje is te klein. De vrouw die de echo maakte zei dat het allemaal wel mee viel en de vk maakte er meer ophef over. Achteraf valt het inderdaad mee. Ik ben nu 33 weken en vorige week bij de echo was het kindje 1500 gr. Wel moet ik elke 2 weken voor een echo. Op zich is dit natuurlijk best wel goed. Maar ik denk ook dat je wel bang gemaakt wordt door al die echo's. Probeer er toch niet al te veel mee bezig te zijn, want teveel stress is ook niet echt goed voor de groei. Sterkte Groetjes Kyansa