korter zwanger dan je dacht na een echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by nensi, Mar 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nensi

nensi Lid

Dec 13, 2007
    6
    0
    0
    Loosdrecht
    Hoi,

Mijn 1e dag van mijn laatste ongesteldheid was 16 januari... nu net bij de gyn. geweest voor een echo en nu blijk ik pas 6 weken en 6 dagen zwanger te zijn, ipv 8 weken en 5 dagen.

wie heeft hier ervaring mee en weet hoe dit zit?

gr. Nens

2. Ilse100

Ilse100 Actief lid

Jan 4, 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Het kan zijn dat je een late eisprong hebt gehad. Hoe lang is je cyclus normaal? Bij de eerste berekening gaan ze standaard uit van een cyclus van 4 weken volgens mij.

Groetjes Ilse

3. nensi

nensi Lid

Dec 13, 2007
    6
    0
    0
    Loosdrecht
    volgens mij had ik een contstante cyclus van 31 dagen....

en nu die echo, ik begrijp er niks van...

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat had ik ook. Ik dacht dat ik 9 weken was, maar bleek dat ik nog maar 7 weken zwanger was.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij mij hebben ze het vandaag ook een week bijgesteld bij de echo. Bij mijn vorige zwangerschap was dat ook zo.

6. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    Kan gebeuren dat je een latere eisprong hebt idd en dat de innesteling langer heeft geduurd, ook dat kan er een paar dagen langer over doen.

Maar joh het voornaamste is dat het hartje klopt toch? een hele fijne zw gewenst en geniet er lekker van!

7. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik dacht ook dat ik al 8 wk en 5 dagen was toen we onze eerste echo kregen... dat werd terug gezet naar 6 wk en 2 dagen.
    Ze zei toen fat ik een week in kon halen, maar bij de 20 wk echo liep ik precies gelijk... Maar gister bij de pretecho liep ik een week voor hahahha dus ja het wisselt een beetje maar het is gezond! en dat is het belangrijkst!

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    bij ons hadden ze het ook ongeveer 1,5week korter bedacht, maar nu loopt ons beebje 3 weken voor :p dus het is waarschijnlijker dat ik toch wel 1,5 week zwanger ben en dat hij dan nog 1,5 week voor loopt. maar met 20 weken stellen ze je uitgerekende datum niet meer bij. ik heb het alleen wel in m'n dossier laten zetten dat het waarschijnlijk is dat ik langer zwanger ben dan zij in eerste instantie aangenomen hebben, want ik wil geen 44 weken zwanger zijn terwijl zij denken dat ik 42 weken zwanger ben. gelukkig wilden ze dit wel doen, omdat ze de berekening gedaan hebben met 8,5week en het toen lastig meten was.

9. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    bij mijn eerste 2 heb ik dit ook gehad, en voor mijn gevoel kon dat niet kloppen. toen mijn eerste geboren werd, op de uitg.datum bleek dat zijn placenta helemaal verkalkt was, en de gaten zaten er zowat in, bleek ouderdom te zijn. hij had toch te lang gezeten.
    bij mijn dochter heb ik dit aangegeven en is de datum een week vervroegd, zodat ik ook gerust was

bij de derde klopte de uitger.datum weer wel.

10. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    wij bleken vandaag ook 2 weken korter zwanger te zijn dan we dachten... was nog wel ff zoeken naar het hartje maar gelukkig het werd gevonden :)

11. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    vorige week zei de gyneacoloog dat het exact klopte hoever ik was (jah hij had het zelf uitgerekend) maar alleen de grote van het kleintje kwam er nog niet echt mee overeen, ik zou een week minder ver zijn dan dat we dachten... hij was wel nog niet zeker en heeft het even zo gelaten... dus ik weet het nog altijd niet zeker :D maar het is eender... al had ik wel graag dat ik toch die week verder was :D dan is het minder lang wachten he :p

12. westlander84

westlander84 Actief lid

Feb 13, 2008
    152
    0
    16
    westland
    hey meiden,

ik had juist het tegenover gestelde bij mijn eerste echo ik was precies 9 weken daar voor ongesteld geweest en op de echo was ik 9 weken en 3 dagen dus 3 dagen verder (het vruchtje was groter)

kan best dat ik met de 20 weken echo weet terug gezet wordt naar dat ik minder ver zwanger ben hoor:D maar toch het is en blijft speciaal wat je ziet:D

xxx suc6 met de zwangerschappen

13. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Bij mij was er op de echo maar een dag verschil. Ik dacht dat ik toen 8 weken en 5 dagen was en het bleek, via de lengte, 8 weken en 4 dagen te zijn. Dus die ene dag is niet echt veel! Wel gelukkig een kloppend hartje te zien!

14. lmfao

lmfao Actief lid

Aug 16, 2007
    348
    0
    0
    hier ook gebeurt ik dacht 12 weken te zijn bleek maar 8,ik had het er toevallig vanmiddag met een vriendin over of het kan zijn dat zelfs dat een fout is dat ik nu dus nog 4 weken langer ben dan verwacht,ik wil het de vk de volgende keer gaan vragen of er fouten gemaakt kunnen worden met de termijnecho.de vk vertelde mij dat ik gewoon een menstruatie had overgeslagen,wat ik gewoon nog NOOIT heb gehad.

15. Niet meer actief

Kan in zo'n vroeg stadium ook best zijn dat het vruchtje gewoon nog te klein is om echt goed op te meten..

Bij mij dachten ze (toen ik 6 weken en een paar dagen was) dat ik ook een stuk korter zwanger was... nu heb ik woensdag weer een echo gehad, en blijk ik precies op schema te zitten met mijn laatste ongesteldheidsdag...

16. Suus1981

Suus1981 Lid

Apr 6, 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    Maar als ze je eerst terug zetten en dan blijkt dat dat een misberekening was zetten ze je dan wel weer op de oude berekening. Bv eerst 10 weken zijn, bij echo lijkt het 8 weken. en dan blijkt later dat je toch niet 2 weken te weinig had gerekend?
    Zetten ze dat dan wel weer op de data zoals het echt is?

Je loop anders wel het risico dat je straks 44 weken rondloopt i.p.v. 42 weken. Heb daar hele vervelende verhalen over gehoord en kan ook negatieve gevolgen hebben voor de baby.

En als je beeb 1 week voorligt? wat bedoelen ze daarmee? Is de beeb dan 1 week verder in ontwikkeling als de zwangerschapsduur?

Oei, krijg hier heel veel vragen van merk ik , haha :(

17. Niet meer actief

Ja ze zetten je dan weer terug op je oude berekening... mij gaven ze ook 2 weken korter, nu bleek op de echo dat de baby toch echt 9 weken en een paar dagen was (zoals volgens telling van mijn menstruatie) en niet 7 weken.
    Nu hebben ze mijn uitgetelde datum ook naar aanleiding van mijn laatste ongesteldheidsdag bijgesteld! (Scheelt toch weer bijna 2 weken ;))

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je dadelijk 44 weken rondloopt ipv 42 weken hoor, zijn allemaal fabeltjes!

Als je beeb 1 week voor ligt betekent dat ze gewoon goed op groei liggen, maar is ook niks mis mee... mijn beste vriendinnetje is een paar weken terug bevallen en haar beeb lag ook voor op groei, terwijl ze wel pas bevallen is toen ze 10 dagen overtijd was. Ze heeft een super gezonde dochter van 7.5 pond!

Haha heb jij niet dat je heeeeeel onzeker wordt van die zwangerschap? Het liefst wil je alles opzoeken wat je doet of het wel goed is etc? haha

18. Suus1981

Suus1981 Lid

Apr 6, 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    Mwah, niet echt, weinig onzekerheid. Het voelt allemaal erg goed.
    Vind het allemaal nog wel erg onwerkelijk dat ik zwanger ben, heb ook maar weinig klachten :) Alleen de boezem is erg gevoelig, af en toe beetje misselijk en ik bezoek de wc regelmatig. Oh, en al mijn broeken zitten strak, mijn darmen zijn plaats aan het maken, haha.

Ben eigenlijk voornamelijk aan het genieten van het feit dat ik zwanger ben en laat alles een beetje over me heen komen. Maar toen ik dit topic las kreeg ik het wel ff benauwd, haha. Zag mezelf al lopen met 46 weken,beeb van 11 pond, haha. Het moet er ook nog uit he?

Das eigenlijk het enige waar ik tot nu toe tegen op zie. Bevallen. Maar heb nog een hele tijd om me daar op voor te bereiden. Hoop dat alles goed gaat en dat ik thuis kan bevallen.

19. Coni

Coni Actief lid

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik ging naar het zh omdat ik bloedverlies had, volgens mijn berekening zou ik ruim 6 weken zijn dus er zou wat te zien moeten zijn op de echo. Dit bleek echter niet het geval ze zagen wel dat ik zwanger was maar nog geen vruchtje en zeker geen kloppend hartje. Ik dus helemaal in een stress want zo begon vorig jaar mijn mk ook. Een week later weer naar het zh en toen zagen ze wel een vruchtje en kloppend hartje en na het meten van het vruchtzakje was ik dus een week korter. Ik ben toen iedere week in het zh geweest. En met 8 weken en 1 dag was de gyn druk en mocht ik bij de echoscopiste komen om te kijken of alles nog goed was. En ja hoor we zagen heel duidelijk een kindje liggen met kloppend hartje en zij kon het kindje precies van kop tot kont meten en wat denk je? Ik was op dat moment 9 weken en 1 dag zwanger precies volgens mijn eigen berekening. En deze datum hebben we dus ook aangehouden. Een week later weer naar de gyn en weer kijken deze echo was erg onduidelijk en ook zij mete het kindje weer op en weer was ik 9 weken en 1 dag terwijl het nu 10 weken en 1 dag zou moeten zijn. Maar de gyn zei dat ik gewoon 10 weken en 1 dag zwanger ben en dat de echo niet duidelijk was. Met de nekplooimeting klopte alles weer precies.

Het kan dus inderdaad zijn dat je een late eisprong heb gehad of een late innesteling. Ik raad je aan om je niet al te ongerust te maken want je zult zien dat het kindje toch bijna altijd volgens je eigen berekening zal komen want jij kent je lichaam toch beter dan menig ander,

succes, gr. Nicole

20. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Zo.dat scheelt gewoon 4 weken! :confused:
    Ik denk dat ik ook minder ver ben dan dat wij nu denken.Mijn echo vorige week liet wel een vruchtzakje zien,maar(nog)geen kindje of hartje oid.Het is dus ook mogelijk dat dat allemaal nog komt?!
    Ik hoop het.... :D

Share This Page