Baby eerder halen na bloedverlies 32 weken zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nurse1989, Aug 22, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nurse1989

Nurse1989 Actief lid

Jul 10, 2021
    161
    175
    43
    Hoi dames,

Afgelopen woensdag avond ben ik enorm veel bloed verloren terwijl ik 32.3wk zwanger was. Ik voelde wat lopen en voelde met mijn hand en die was helemaal rood. Toen ik ging staan liep het allemaal langs mijn benen, flinke plas bloed op de grond. Ik ben opgehaald door de ambulance en in het ziekenhuis aan de longrijping en weeenremmers gezet.

Eerst dachten ze dat de placenta voor de uitgang lag waardoor er een bloeding was, later bleek dit niet zo te zijn en tasten ze in het duister.

Inmiddels is het bloeden weg, ook de harde buiken zijn gestopt en ben ik thuis met verplichte bedrust. Dus mag echt helemaal niks doen. Netflix en douch en wc. Thats it.

Mijn keizersnede staat gepland voor 3 oktober. Dan ben ik 39wk en 1 dag.

Maar ik heb eigenlijk de hele zwangerschap al een onheilspellend gevoel, tot aan 13 weken telkens bloedverlies gehad. Veel vitamine tekorten ( door gbp ). Ik ben nu echt als de dood dat dit nog een keer gebeurd en dan een foute afloop. Ik vind af wachten tot 39 weken zo lang dat ik liever heb dat hij met 37 uiterlijk 38 weken gehaald word. Het zit mij niet lekker, ze weten niet waar de bloeding vandaan komt en dit levert echt veel stress op.

Heeft iemand dit ook gehad? En werd de baby toch eerder gehaald? Maak me nu constant zorgen.

2. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

Wat ontzettend nare situatie.. Ik heb dit niet meegemaakt, maar wilde ook niet zomaar weg klikken. Hoe is het nu?

3. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,433
    587
    113
    Female
    Bij de zwangerschap van de jongste ook de hele zwangerschap bloedingen gehad die ze niet konden verklaren..

Hij is niet eerder gehaald omdat ik sowieso met 37 weken werd ingeleid.

Hopelijk blijft het de komende weken rustig.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Geen ervaring mee, maar wilde je heel veel sterkte wensen en meegeven: als het je niet lekker zit, maak het kenbaar!!! Zeker niet je mond dichthouden.

Lara123 likes this.
  5. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,839
    113
    Ik ben drie keer ingeleid om drie verschillende redenen.
    Eenmaal met 35+5, 38+3 en 37+6. Mijn ervaring is dat de artsen vaak het doel op 39 weken zetten maar naarmate de tijd vordert ze vaak dit vervroegen indien nodig. De kans is dus best aanwezig dat als jij met 37 weken weer een bloeding krijgt ze eerder ingrijpen. Bedenk je wel dat het verschil tussen een baby van 37 weken of 39 weken erg uit kan maken. De meeste baby's zijn met 37 weken gewoon nog niet klaar ervoor en vertonen tekenen van randprematuriteit.

Share This Page