Groeicurve buigt af... Wat te doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hmm tja wat is goed, na de geboorte is hij ver afgevallen en het duurde lang voor hij weer op gewicht was. Hij weegt een kilo lichter nu dan zn grote broer woog met 4,5 maand.

van het cb moest ik 2 weken afwachten en dan weer gaan wegen, dat heb ik dus gedaan, dus ik weet niet zo goed wat ik van nog een week afwachten beter zou worden ;)

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oh dus na de eerste keer afvallen heb je nu alweer 2 weken gewacht en was je kindje weer afgevallen of niet goed bijgekomen?

Sorry kan zijn dat ik het niet goed gelezen heb

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja snap ik hier loopt ook zn bijdehandje rond die wil overal.mee helpen ook kolven;)

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Heb hier laatst de meiden gewoon even laten kolven:D klinkt gek maar ze wilden ook even helpen...:D bij mij dan he toen ik aan het kolven was he:)

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Anders even advies van een lactatiekundige?

6. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hier hetzelfde: ruim 5800 gram en 63 cm op 4,5 mnd. Ook advies om t beginnen met bijvoeding.

Maar ze is altijd al fijntjes geweest (in de buik en bij geboorte) en lijntje buigt maar een klein beetje af. Ze heeft ook net een periode achter de rug waarbij ze snel afgeleid was, veel snackte en slordig dronk. Nu drinkt ze weer veel krachtiger en 'completere' voedingen.

Ik wacht nog even lekker af. Geef wel wat grotere flesjes mee naar gastouder: 150 cc ipv 110.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn zoontje komt ca. 150 gram per week aan en volgt keurig de middenlijn. Nu zijn we gisteren weer geweest voor het weeguurtje en toen was hij in 10 dgn tijd maar 35 gram aangekomen.:( Dat was even paniek bij mij. Gelukkig reageerde het cb vrij relaxed. Hij doet het goed, de vorige keer zat hij iets boven het lijntje en buigt nu weer af precies op de lijn. Voor hun nog geen reden voor paniek, maar vond het voor mezelf wel lastig. Het was vorige week mijn eerste werkweek en dat gaf natuurlijk ook weer meer stress (omdat ik hem live moet voeden thuis). Dus was al even bang dat ik hem 'tekort' zou doen of dat mijn productie in elkaar zou storten. Hij oogt tevreden en slaapt goed. Dus moet er maar vertrouwen in hebben dat hij voldoende binnenkrijgt en dit inderdaad bij de bekende 3/4 maanden dip hoort.;)

8. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Kijk naar je kindje dan weet jezelf wel als je het goed doet! ...Overleg met de lactatie kundige... niet kijken van meeting naar meeting maar deel het is door de weken hou oud hij nu is dan zal je vast versteld staan ... 3/4 maand zie je vaak een groei dip

Mijn eigen ervaring en ook ik heb heeeeel erg zitten twijfelen onze zoon is 7050 gram en 67 cm (afgelopen donderdag gewogen) En was 3520 gram bij de geboorte hij ging naar de +1 en zit nu tussen de -2 en -2,5 hij zakt ook steeds verder de curve uit ... binnenkort hebben we een afspraak bij de kinderarts maar ik verwacht dat daar niets uit komt.

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Slik je al fenegriek pillen en drink je bv thee? Anders een LK langs laten komen om even mee te kijken?

Ik herinner mij wel dat de groei van mijn dl ook afboog rond die leeftijd. Ook had ik toen ene productie dip. Zij is ook lang en dun. Het kwam, na veel aanleggen, pillen en thee, wee helemaal goed. Ze drinkt nog steeds en is nog steeds klein en tenger en eet als een bootwerker. Het had dus niets met de bv te maken.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier groeide dochterlief ook niet hard op de bv... Mondjesmat!
    Maar toen ik met de bv stopte groeide ze met fv in hetzelfde tempo door.
    Zoonlief daarentegen groeit de pan uit op de bv!

Deel Deze Pagina