Zl heeft een aft op zijn tong en kan/durft daarom niet bij me te drinken. Maar ik wil niet dat dit al het einde van de bv is.... iemand tips, hoe ik hem weer aan de borst kan krijgen.... van de HA een verdovend middeltje voor op de tong gehad, maar hij had net nog last en niet gedronken. Sinds gister middag half 5 niks meer bij mij gedronken en een drama nacht achter de rug, omdat hij normaal altijd bij mij in slaap valt.
Sorry, ik heb het nog nooit meegemaakt. Maar heb hier al wel regelmatig gelezen over borstweigeren. Er zijn kindjes die zelfs twee weken weigeren en toch weer gaan drinken, dus het hoeft zeker niet het einde te zijn hoor! Misschien eens aanleggen als hij slaapt?
als hij half slaapt (echt slapen lukt niet) lukt het ook nog niet. ik denk dat de pijn echt te erg is.
Rustig aan, geen paniek! Het gaat goed komen. Jouw borsten kunnen dit best aan hoor! Het zijn geen beginnelingen meer Dus effies wat minder actie is voor nu niet erg. Wel kolven om de boel op gang te houden. Heeel vervelend die aften. Dat doet enorm zeer, ik kan me voorstellen dat je zoontje er echt niet lekker van is! Als hij zich beter voelt, gaat ie wel weer drinken hoor! Ter info, hier ooit 2 weken niet gedronken (met 10 maanden). Daarna tot 2,5 verder gegaan. Succes! Wat helpt is hele sterke kamille thee op de aft druppelen. Of anders zo'n spulletje bij de apotheek halen. In mijn ervaring gaat het, onbehandeld, niet écht snel over...
dankje zoe123! ik kolf 3 keer ipv de 8x die hij normaal drinkt en dat is prima denk ik. (hoe mensen dat fulltime kolven volhouden.ppfff) ik ga zo de stad in om wat spullen te kopen. maar vind het vooral spannend of hij wel weer wilt drinken als de pijn weg is....
Aten doen inderdaad afschuwelijk veel zeer, kan me voorstellen dat jouw zoontje dan niet wil drinken uit de borst omdat hij daar zijn tong vrij intensief voor moet gebruiken.... Wat ik kan aanraden tegen de aften is bessensap of kamillethee geven, dan gaat het sneller over/het helpt tegen de pijn en hopelijk heb je hem dan zo snel mogelijk weer aan de borst!
Auw aften! Arme jongen, snap heel goed dat hij niet wil drinken. Verdovend middel werkt natuurlijk pas na een poosje, en geeft ook een raar gevoel op de tong. Verdoof dus op tijd voor je aanlegt. Kolf eventueel om je productie op peil te houden (moedermelk werkt verzachtend qua pijn, ook uit een bekertje) tot hij weer kan.
geshopt en appelazijn, bosbessensap, thuja d6, kamillethee, vit C in huis en natuurlijk een hoop liefde, hopelijk komt het snel goed! en drinkt hij weer lekker live, mijn bv voorraad word weer mega! oh hij drinkt idd al mm uit een beker.
Mijn dochter weigerde 2 wkn terug ook om uit de borst te drinken. Heeft dan maar 2,5 dag geduurd maar inmiddels zijn het weer haar beste vrienden. Hoop voor jou dat hij straks ook weer gaat drinken. En idd Pff fulltime kolven is niet niks.
Oudste weigerde 5 dagen. Kolfde toen 3x daags. Ze pakte toen de borst wel weer en heeft nog een jaar lang bij mij gedronken.
getver wat mis ik het voeden zeg... niet normaal hoe erg ik het mis de aft lijkt wel echt al veel minder. maar het lijkt of hij nog niet durft te drinken, zet zijn mond soms wel om mn tepel, maar gebruikt geen zuigkracht of zijn tong daarbij.
ik durf dat nu nog niet, maar di op wo ga ik dat denk ik wel doen. hij is nu ook tevreden met een aantal slokken mm uit een beker in de nacht. intussen drinkt hij wel echt veel te weinig.
ik kan het nog bijna niet geloven.... maar hij heeft net na toen hij bijna in slaap viel 1 kant echt goed gedronken, twee 2 een TSR.... oh wat heerlijk