Flessenweigeraar en naar de opvang

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lemis, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemis

lemis Actief lid

12 mrt 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam
    Beste mamas

Ik zit echt een beetje te stressen, volgende maand moet mijn kleine (5mnd) naar de opvang en wilt nog steeds geen fles de bb is dan 6 mnd. Neemt geen fles van mijn man en helemaal niet van mij, neemt alleen flesje van mijn zus die soms oppast. Hoe moet dit nou straks op de opvang, ben benieuwd of de kleine dan ook volhoud om te weigeren. Iemand die dit al eerder heeft meegemaakt? Hoe gingen jullie daarmee om? Zat al te denken als t echt niet gaat en de bb wilt echt echt niet drinken, ga ik dan in mn kolftijd heen en weer wat natuurlijk niet de ideale situatie is :( *zucht*
    scheelt wel natuurlijk dat de bb dan 6 mnd is want dan kan er al wat geproefd worden met vast voedsel...

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nou ik moest ook gaan werken

Maar mijn zoontje heeft ook kma en pakt geen fles slaat hem zo uit je handen

Blijft huilen huilen en met vast voedsel vervang je geen fles

Hij is nu 9 maanden en ik zit nog thuis

Werk freelance maar ben tijdelijk gestopt want zo krijg ik stress en baby stress

Succes

3. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Helaas ervaring mee. Mijn oudste, inmiddels 13, was er zo één.
    Is echt heel erg vervelend. Kon echt niet stoppen met werken. Dus baby heeft de eerste dagen bij de gastouder niets gedronken.

Ik was veel te laat gaan oefenen met het flesje. Pas met 12 weken.

Dit gaf wel stress bij mij. En het naar de opvang gaan ook wel bij haar.
    Maar het kon niet anders.
    Ik kon er niet heen om te voeden. Er was al amper tijd om te kolven. Werk in de zorg. En ja, ik weet het, je hebt er recht op etc. etc. maar zo eenvoudig ligt het niet altijd.

Ze tankte 's avonds bij mij bij. En na 3 dagen opvang pakte ze ineens de fles en ging het steeds beter.
    Dus er gloort hoop aan de horizon.

Bij mijn twee volgende kinderen ben ik vanaf de kraamweek gaan oefenen met flesjes. Moest ook omdat ze beiden bijgevoed moesten worden ivm laat op gang komen productie.
    En met hen heb ik geen problemen gehad.
    Wel flesje gebruikt met hele langzame flow (dr browns prematuur) zodat het niet te snel zou gaan en ze lui werden aan de borst.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hier was jongste dochter een fanatiek flesweigeraar. Die begon al te gillen als ze die fles zag, echt, hoe dan! Het maakte ook niet uit wie de fles gaf.
    Ze wou er niets van weten.

Ik ging dus met klotsende oksel naar mijn werk.
    Maar godzijdank, bij de gastouder accepteerde ze de fles.
    Die gaf haar de fles buik tegen rug. Dus ze kon een beetje om zich heen kijken.
    Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat!

5. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Hier ook een weigeraar.
    Heb nog 2 maanden extra verlof op kunnen nemen, ging weer werken toen ze 7 maanden was. E ging naar de oma's, deze hebben geduldig met open beker of lepeltje de afgekolfde bv gegeven. Niet veel maar ze bleef vrolijk. Fles ook gestopt met oefenen maar dus open beker of de rietjesbeker hema (ideaal!!) Ik werk onregelmatig maar dat was fijn voor de productie.
    Heb tot 2 weken geleden bv gegeven 1a2 x daags toen nog, waarna ze zelf zei "op".
    Het was soms zwaar bv/flesweigeren, nooit gedacht het zo lang vol te houden. Maar kijk er nu met een goed gevoel en vol trots op terug.
    En onthoud......het gaat over uiteindelijk Bv of drinken uit een fles doen ze niet tot hun 18e:D
    Succes!!

6. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Hier ook een fleswijgeraar! Zoontje is nu bijna 5 maanden en drinkt zeer weinig uit de fles.
    Nu zit ik momenteel thuis en blijf voorlopig ook thuisblijf mama, dus zo'n ramp is het niet.
    Maar het zou toch handig zijn als hij eens een voeding uit de fles zou drinken..:) papa en mama willen ook wel eens een avondje weg bijvoorbeeld.

Je zal waarschijnlijk alle mogelijke houdingen en flessen al geprobeerd hebben? Net als vers gekolfde melk geven geen koelkast/diepvries ivm andere smaak?

Mijn oudste dronk met +-7 maanden ook uit een rietjes beker, dus mocht hij echt blijven weigeren dan proberen we dat..

7. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook een flesweigeraar. Gelukkig bijtijds begonnen met oefenen want ik was ook al flink aan het stressen. Afgelopen 2 wekdn na flink stoeien drinkt ze nu eindelijk goed uit het flesje. Ik heb haar in die tijd alleen s'avonds,s'nachts en s'ochtends de borst gegeven de rest vd de dag afgekolfde melk. Dus 3x borstvoeding en 3/4x afgekolfde melk uit fles. Het doorzetten is beloond. Succes en sterkte!

Deel Deze Pagina