Groeicurve buigt af

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biny, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa precies dat scheelt enorm, voor zo ver ik zie ontwikkeld M. Ook prima verder.
    Hij is wat slapper en rustiger, beweegt wat minder dan de leeftijdsgenootjes die ik ken maarja die zijn vaak ook 2-3kg zwaarder haha

T gaat goed tenminste we genieten weer en laten het los. T weekend steeds 5 voedingen is natuurlijk veel te kort maar hoop dat hij dat vandaag of morgen weer inhaald of miss krijgt hij ineens meer binnen zou natuurlijk ook nog kunnen.
    Donderdag weer naar de pre logopedist en daarna weer naar de kinderarts

2. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    #142 Annemeis, 15 jan 2018
    Laatst bewerkt: 15 jan 2018
    Hoi,

Heb niet alles gelezen maar onze jongste (nu 2,5 jaar) dronk ook nooit meer dan 90ml per fles tot bij 6 maanden zijn tongriem en lipriem is gelaserd. viel soms zelfs af, groeide niet goed. Kon niet goed drinken uit de borst of fles, na 90ml gaf ie het steeds op van vermoeidheid.
    Er was nooit echt goed gekeken naar zijn tongriem, wel even vluchtig in de kraamweek maar verder niet. Het bleek een verborgen tongriemprobleem te zijn, kun je de fles of tepel bij het drinken er zo uithalen? Of zuigt je kindje m goed vast/vacuüm? Dat kon onze zoon dus niet...
    Bij 6 maanden kwamen we erachter, kno durfde knippen niet meer aan bij 6 maanden dus zijn we naar een tandarts in Groningen geweest die het gelaserd heeft. Daarna moest hij even opnieuw leren drinken en na een weekje dronk hij 120 per voeding en na 3 weken 180! Toen ging het eindelijk een stuk beter met de groeicurve.

Is koemelkallergie al uitgesloten?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je het tegen mij hebt of Donutlover, dus ik reageer maar even

Tongriem en lipbandje zijn gekliefd bij de kno dus dat is het niet :)

Kma is niet uitgesloten, ik heb van de week bij de KA een balletje op gegooid ivm het niet goed groeien, eczeem, snel heel erg verkouden(puffer) en de gevoelig buik/ snelle wisseling van harde poep naar diarree... Maar volgens hem was er niets wat op kma wees....

Althans, gij erkende dat kinderen die klachten kunnen hebben, maar omdat het zo mild is en haar algehele overkomen verder prima is was het niet echt een optie

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    pff even klagen hoor... ze drinkt zoooo onrustig, alweer 5 dagen ofzo... loslaten na 2 slokken, huilen, wurmen...
    Ben gewoon echt 3 kwartier bezig...

Word er na 5 maanden wel een beetje gestoord van

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is er ook al gecontroleerd op spruw? Hier wel en dat bleek ze niet te hebben, toen ze werd opgenomen in het ziekenhuis zagen ze wel degelijk spruw. En ze had al hevige reflux dus voor haar de aanleiding om maar helemaal niet meer te drinken. En in jouw geval zou ik toch willen weten of het geen kma is, zo te lezen zou dat best het geval kunnen zijn, gek dat de kinderarts dat niet vindt...

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant

Wat zegt het cb?
    (Sorry niet alles gelezen)
    Eczeem, onrustig drinken, darmklachten... Juist de dingen om eens op bijv pepti over te gaan.het cb heeft van die proefpakketjes om te proberen. Wellicht toch een optie?

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

@Biny dat klinkt wel als KEA. Je zou eens 2 weken Pepti kunnen geven om zeker te zijn?

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ehm in het begin idd naar gekeken, had ze niet, KNO ook hekeken aantal weken erna en die zei dat er ook niks te zien was.

Ik zou inderdaad ook wel graag pepti willen proberen, maar heb pas over 3 weken weer een afspraak bij de KA....

Overigens, hoe is het dan te verklaren dat ze soms wel dagen heeft dat ze gewoon normaal drinkt?

Ik geef nu trouwens af en toe wat hapjes bijvoeding, althans, 2x gedaan en daar heeft ze helemaal geen last van kramp oid...

Echt waar, schiet mij maar leko_O

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ben al niey meer bij het cb... althans.. ben nu inmiddels al bij de KA geweest, dus het cb heeft niet meer zo heel veel toegevoegde waarde meer eigenlijk

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zou ik dat niet in overleg moeten doen met de KA? En dus nog 3 weken moeten wachten?

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Nouja.. t is aan jou hoor. Maar ik had je op de pepti gezet. Maar goed.. wie ben ik

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Eens

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik moet morgen weer naar het cb, zal het nog eens allemaal voorleggen en ook morgen de KA eens bellen

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant

Zou het écht doen. Zoals gezegd.. zij hebben zowel van hero als van nutr startpakketen voor verdenking kmea.
    Ook staan er bij ons regelmatig pakken die over zijn bij ouders.
    En zij kunnen ook machtigen.
    Ik zou écht even eea aankaarten.

Komen er allergieen voor in de familie?

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb het overigens vorige keer ook al aangekaart hoor bij t cb, maar zij dacht er ook niet aan...
    Eerder aan reflux maar Nav mijn antwoorden werd dat ook weer van tafel geveegd (ik denk zelf helemaaal niet aan reflux)

Verder niet echt noemenswaardige allergieën
    Mn man voor katten en hij kan niet tegen veel stof.
    Maar verder niks kwa eten oid.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Heb je kindje natuurlijk niet gezien.
    Maar kindjes met reflux willen over het algemeen juist vaak drinken, want dat helpt tegen de pijn.
    Gaf je al iets tegen de reflux? Is je kindje erg onrustig?

Hopelijk heb je een goed consult morgen..succes!

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee ze wil helemaal niet abnormaal veel drinken :)
    Spuugt ook helemaal niet veel, wel regelmatig, maar dat zijn gewoon mondjes en zeker geen hoeveelheden waarvan ik denk dat ze daardoor minder zou aankomen.

Dus nee ik geef en doe niks aan reflux omdat ik helemaal niet denk dat ze dat heeft :)

Ze is niet overdreven onrustig.
    Ze is iets ‘moeilijker’ dan de jongens, maar dat kan ook aan t feit ligfen dat ik de aandacht moet verdelen over 3 en ze soms dus even moet wachten.

Al gaat het de laatste 1-2 maanden wel een stuk beter :)

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    En is er dus geen reden om aan te nemen dat je kindje last heeft van reflux...en al helemaal niet dat het daarom minder drinkt/groeit...

Zoooo lastig. Succes!

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee inderdaad :)

En op zich drinkt ze niet heeeel weinig.
    Ze heeft tot 3 weken geleden tussen de 110-140 gedronken en de laatste 3 weken tussen de 140-200.

En gemiddeld drinkt ze per 24 uur 850/900
    Soms 750 en soms 1100, ligt eraan hoe de nachten gaan.

Op basis daarvan zou je toch denken dat ze gewoon zou moeten groeien

20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nou idd!
    Wat naar zeg dat ze zo onrustig is met drinken heel herkenbaar ook! Hier is dat vooral als hij echt niet wilt zeg maar.

Moet je morgen naar de ka? Ben benieuwd of ze nog goede tips hebben.

Wij mogen donderdag weer, helaas is hij afgevallen. Als je een baby met wat spekjes heeft valt dat niet zo op maar bij M. kunnen we dan weeeer ‘opnieuw’ beginnen. Snap je wat ik bedoel haha zn gevoel geeft het me.
    Woog afgelopen donderdag 4520 en nu nog 4460.
    T voordeel hebben we dat we eerst naar de logopedist moeten (en hij daar drinkt) en daarna pas naar de kinderarts en op de weegschaal moet.

Word er wel een beetje moedeloos van, 3e kindje en weet gewoon niet meer wat te doen!

Ik weet niet meer wie t vroeg maar hier is zijn mond 3x bekeken nu, de fles of tepel uit zn mond trekken gaaf met moeite evenals zn speentje.

Vanavond dacht ik nou gebruik mij maar als speen dan krijg je nog wat extras binnen, maar dan begint hij gewoon te knijpen en krabben, wilt ie dus echt niet

Deel Deze Pagina