Ik werk als gastouder en er is een kindje van 1 jaar in de opvang die borstvoeding krijgt. Dit dronk hij altijd prima hier, totdat hij 3 weken op vakantie ging. Tijdens de vakantie heeft hij geen borstvoeding uit fles of beker gehad, alleen maar bij zijn moeder gedronken. Hij weigert bij mij nu dus echt om de borstvoeding te drinken. Dit geeft verder niet, hij drinkt wel water en hij eet ook voldoende. Alleen nu zit ik dus wel met zo'n 1,5-2 liter voeding in mn vriezer. Ouders willen het niet, want hun vriezer ligt ook al helemaal vol. Weggooien vind ik zonde (hoewel de vader dat prima zou vinden), maar het gaat niet meer opgedronken worden. Nu vroeg ik me dus af of de voeding op een of andere manier te verwerken is voor dit kindje (en eventueel zijn zus) zodat ik het niet allemaal weg hoef te gooien. Alvast bedankt voor jullie tips.
Pap of pannekoeken van maken? Of andere eetbare dingen specifiek voor hen maken waarbij je normaal melk gebruikt?
En is dat een beetje goed te doen dat pannenkoeken bakken? Kan ik dan gewoon de benodigde hoeveelheid melk vervangen door dezelfde hoeveelheid borstvoeding? En dat gaat dan precies hetzelfde? (Ja, niet heel intelligente vraag haha maar heb het tenslotte nooit gedaan )