Hallo, Ik ben 3 maanden geleden bevallen met 32 weken van een 1400 gram wegend meisje dmv een keizersnee. Ik heb meteen de pil geslikt een maand ivm borstvoeding, na die maand ongesteld geworden en weer de oude vertrouwde nuvaring gaan gebruiken. Nu had mijn vriend al 2 weken het idee dat ik weer zwanger was en had ook veel symptomen die ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook had. Zaterdag zou mijn nod zijn, maar had niet getest omdat het dus ook niet gepland was. Ik dacht, test woensdag wel als ik dan nog niet ongesteld ben. Nou kreeg ik maandag zon buikpijn die ik altijd de eerste dag heb.. maar er kwam niks.. dinsdag avond een grote bruine slijmprop verloren en wat stolsels. Die nacht kreeg ik ontzettend veel buikpijn, rugpijn en was misselijk. Ik wist niet goed waar ik het zoeken moest, leek wel weeën. Een warm bad hielp, een kruik niet.. ik had continue het idee dat ik moest gaan bevallen.. had zelfs ook een soort van persdrang.. heel erg raar vind ik het.. De pijnscheuten komen en gaan, en daartussendoor heb ik gewoon een beetje buikpijn. Heb nu ook nog steeds die pijnscheuten. Ik bloed ook super veel helderrood, normaal menstrueer ik heel weinig en een beetje meer donkerrood.. Ik heb gisteren avond een test gedaan maar die was negatief. Mijn vorige menstruatie na de bevalling was wel "normaal". Zou dit een miskraam kunnen zijn of is dit normaal na een keizersnee? Toen ik op Google de symptomen intypte kwam er alleen maar te staan: miskraam miskraam miskraam.. Maar ik weet dus helemaal niet of ik überhaupt wel zwanger ben geweest.. Liefs kim
he Kim soms duurt het even voor je hier een reactie krijgt, dit komt omdat we dit werk doen naast onze drukke baan. Er staat ook duidelijk vermeld dat je bij dringende vragen je eigen verloskundige of arts moet inschakelen! Ik kan achteraf niet zeggen of je zwanger bent geweest, dat weet je alleen zeker als je een positieve test zou hebben gehad. Dit zal dus altijd onduidelijk blijven. De eerste paar keer ongesteld na een keizersnede, of gewone bevalling, zijn altijd anders dan je gewend bent en kunnen veel heftiger zijn, ook zoals jij hierboven beschrijft. Mirjam