Is diëten echt zo slecht?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sofieke, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Ha dames,
    Ik zit nu weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap en krijg van iedereen (oa ook dietiste) te horen dat ik nu niet verder mag afvallen omdat er anders giftige stoffen in de BV komen.

Maar ik ben van mezelf best zwaar, ook met heel wat overgewicht aan de zwangerschap begonnen en voel mij gewoon goed met mijn huidig eetpatroon. Ik eet gewoon evenwichtig en zeker voldoende, alleen laat ik het snoepen en alle soorten sapjes die ik graag dronk. Heb nog geen moment honger gehad dus dat wil wel wat zeggen, alleen neem ik wat gezonds als ik trek heb. Neem ook nog eens mijn dagelijkse vitaminen erbij. Dus volgens mij krijg ik en dus ook Thijs meer dan genoeg binnen.
    Is het nu zo erg om nog wat kilo's kwijt te geraken op deze manier? Wat is dat nu met die giftige stoffen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij moet je vooral veel water drinken om die afvalstoffen goed kwijt te raken. Maar als je dietiste het zegt, zou ik het haar toch nog eens uitgebreid vragen...

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je mag wel afvallen als je bv geeft alleen niet te snel. Volgens mij is een halve kilo per week verantwoord.

4. Alita

Alita Niet meer actief

en als je dan vanzelf afvalt? hoor je toch vakerdat vrouwe die bv geven vanzelf afvallen wat gebeurt er dan met de giftige stoffen?

5. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Als ik het goed begrepen heb mag je de zwangerschapskilo's wel gewoon kwijt geraken. Dat vet is anders dan het reeds aanwezige vet (voor de zwangerschap). In dit laatste zitten die giftige stoffen.

Maar vind het wat raar dan zou ik dus ongezonde dingen moeten gaan eten om niet verder af te vallen. Dit terwijl ik zo trots ben dat ik dat afgeleerd heb... Ik eet gewoon gezond verder en dan zal het toch wel allemaal niet zo een vaart lopen. Hoop ik...

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je niet te snel afvalt is meer afvallen dan de zwangerschapskilo's ook geen probleem hoor. Op bv.com kun je ook dietisten vinden die wat meer verstand hebben van bv, mischien kun je die eens raadplegen ?
    En er zitten sowieso al vervuilende stoffen in moedermelk (zelfs al in je vruchtwater) hoe langer je voed hoe "schoner' je melk word. En ook moeders die geen vlees eten hebben schonere melk. Maar nu dwalen we af geloof ik.

7. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Je mag heus wel afvallen hoor, maar let er op dat je niet te snel en op de verkeerde manier af valt. Een crash dieet is dus uit den boze. Als je gewoon gezond en evenwichtig eet en regelmatig beweegt en hier door af valt... dan is er niets aan de hand.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je het gewoon doet zoals je beschrijft kan het mi geen kwaad. Je eet namelijk nog gewoon normaal/normale hoeveelheden. Alleen laat je de extra'tjes staan. Daardoor ga je echt niet ineens heel hard afvallen en is het dus volgens mij prima.

Deel Deze Pagina