Groeicurve online

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie1973, 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Vanochtend gemeten en gewogen: 65 cm en 6880 gram.
    Het gewicht valt me eerlijk gezegd tegen :( ik had hem zwaarder verwacht, ook omdat hij toch nog om de 2-2,5 uur komt overdag. Maar de arts was tevreden en vond me flink dat ik nog zelf voeding gaf, ze kent genoeg moeders die allang gestopt zouden zijn met zo'n hongerig kindje. Die veer heb ik dan maar weer te pakken :)

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou uh, ziet er prima uit hoor!

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    De curve van Tessa met 8 maanden.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Mijn curve met ong. 14 maanden.

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik kwam mijn boekje van het CB tegen. Erg grappig om te lezen.
    Ik kreeg met 7 weken een paar lepeltjes sinasappelsap :confused:

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Vroeger was dus niet altijd beter.... :confused: :confused: :confused: :x

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ja erg hè...
    Vroeger was dat schijnbaar heel normaal :rolleyes:
    Ik heb zelf ook nooit geen BV gehad. Wij alle 4 niet.

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Hihi, ik heb toevallig net vanmiddag gevraagd aan mijn moeder: zeg mam, hoelang heb je mij eigenlijk gevoed?
    "Mwah, hooguit 4 weken, maar jij bent de 4e, en voeden met 3 andere kids erbij is moeilijk." Ook werd ik regelmatig door de oudste geflest (bijna 7 jaar ouder) en toen het poepen lastig ging, kreeg ik ook af en toe een beetje sinaasappelsap.
    Oh, en mam vroeg nog: geef je ook al pap? Euh, nee, dat past niet door de gaatjes van mijn tepels ;) (ben niet een fan van kolven (= geen genoeg geduld voor))

Maar even terugkomen op Boney haar groeicurve: ziet er toch prima uit? Je groeide er flink op :)

Groetjes van Kiki

Met mij is het goed gekomen hoor, ik ben inmiddels een erg gezonde volwassene :)

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik moest mijn dochter 13 jaar geleden op advies van de kinderarts ook verse sinaasappelsap geven ivm ernstige opstipatie problemen.
    Toen was ze ook nog maar een week of 6.
    (ze moest in de kraamweek al een clisma en heeft tot haar 4e aan de laxeer poedertjes gezeten)

Ik heb wel borstvoeding gehad,een week of 4,maar mijn moeder had niet genoeg voeding en moest bijvoeden met flesvoeding en na iedere voeding wegen.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gelukkig hebben we nu meer kennis.

12. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hey,
    Ik ben gister weer bij de arts geweest voor Xyno, hij heeft wsl toch reflux en heeft nu zantac gekregen. Vannacht sliep hij waarempel goed dus ben al blij dat het een nacht geholpen heeft.

Maar hij zei ook dat xyno niet goed groeide. Ik had zoiets van het zal allemaal wel dit riedeltje heb ik bij de andere drie ook al eens gehoord, maar onzeker als ik dan thuis ben heb ik toch de groeicurve eens ingevuld.
    Hij ligt kwa lengte en groei netjes op de onderste lijn, was ook niet echt lang en zwaar bij de geboorte dus kwa lichaamslengte volgt hij mooi op.
    Maar kwa gewicht zit hij zelfs onder de -3 lijn :confused:
    Het gaat wel omhoog langzamer dan de lengte maak me nu dus echt zorgen. Hij zat al tussen de -1 en -2 lijn en is veel afgevallen de eerste week, maar omdat hij steeds wel iets bijkwam maakte ik me weinig zorgen.

De arst is helemaal voor bv en had me een blad meegegeven voor bv op te krikken en ja die dingen heb ik allemaal allang gedaan. (gaat zo al vanaf de geboorte) Alleen op deze week bijvoeden lijkt hij iets bekomen te zijn kwa zijn gewicht, maar nog steeds niet voldoende en hij heeft vreselijke krampjes van de hypo allergeen voeding. (ook al krijgt hij maar 30cc als hij er echt om vraagt gister heeft hij bijv helemaal geen fv gehad)

Weet het echt even niet meer. Lk komt om de vier dagen. Het aanleggen gaat erg goed en ook zuigt hij mooi. Snap het gewoon niet. Zou het te maken hebben met het huilen door de reflux? Door mijn stress (ook nog een gebroken been erbij sinds woensdag)

Snap trouwens niet hoe ik de curve kan uploaden :S

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Steffie -> ;)
    - Ga naar bv.com
    - Kopier de curve's.
    - Sla ze op via paint op je pc.
    - Ga naar www.tiniypic.com
    - Daar kan je bladeren in je pc.
    - Kies het bestand dat je wil hebben.
    - Kies bij verklein voor het formaat dat hier toegestaan is -> Website/Email 320x240
    - Klik op uploaden.
    - De tekst die in het balkje komt te staan bij IMG-code voor forums & berichtenforums, die kopieër je en plak je hier in je bericht, dan komt je plaatje dus hier te staan!

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Kwam dit topic tegen en hier komen ze dan!

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
  16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dames bedankt voor alle complimentjes, had ze nog niet gezien :oops:!

Kiki,
    Mooie curve hoor!

Boni001
    Ook voor jullie, mooie lijntjes!

Boney,
    Mooie lijntjes, mama en tessa lijken aardig op elkaar! Wat een grappig idee trouwens om je eigen curve erin te zetten! En ik heb even in mijn boekje gekeken, en ik kreeg met 10 weken fruithap :rolleyes:! Tja, ach, tis wat! Overigens geen slokje borstvoeding hier hoor, volgens mijn moeder kon ze dat namelijk niet geven omdat ze toen ze puber was een gezwel in haar borst had (wat de huisarts er zelf uit gehaald heeft *ieuw* *auw*). Maar ik kan wel eens kijken om mijn gewicht in die curve te zetten, kijken wat eruit komt? Maarja ik was REUS! Haha! Gelukkig allemaal goed gekomen en nou gewoon normale maten ;)!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ik heb mijn "curve" in mn album gezet ;)!
    Wel een heel verschil met die van Maloutje en Ruben ;)!
    Geloof trouwens wel dat die ene uitschieter een weegfout geweest moet zijn! Haha! Of ik ben flink op dieet gezet toen :)!

18. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Hallo dames, hier ook een trotse bv Mama.
    Helaas heeft ons meisje een groei dip gehad wat resulteerde in stilstand in lengte en daling in gewicht. Dat was even schrikken! Inmiddels heeft ze dr groei weer opgepakt maar omdat ze ondertussen heel wat moet inhalen hebben we verplicht FV erbij.
    Nu dus, bv, fruit + gekolfde bv met rijstebloem, FV, Groente + aardappels, FV, bv.
    Ik gebruik Friso HA voeding, 180 cc + 6 fv en 2 rijstebloem. Alles gaat erin als koek gelukkig en sinds ze de fv krijgt is ze al een halve kilo aangekomen (nog géén week!) Gelukkig maar.

Maar ik wilde ook haar statistiekjes even met jullie delen:

19. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
  20. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Zoals op beide curves te zien is zit ze weer in de stijgende lijn. Haar lengte zit zelfs al weer in de lijn van haar oude groei, gewicht moet nog even.
    5 dec weer op controle bij ka en wie weet hoe het er dan uit ziet!

Deel Deze Pagina