Mijn dochtertje groeit ongeveer hetzelfde (ze is nu iets meer dan 2 maanden en 4420gr) en was vandaag bij het cb en er werd me zo'n beetje opgelegd dat ik met bijvoeding moest gaan beginnen omdat ze zo slecht groeit... Heb jij dit ook gehad? best wel verwarrend allemaal
Sorry dat ik me ermee 'bemoei' maar je kleintje is maar net 2 maanden, ik vind dat persoonlijk echt veel te vroeg om met bijvoeding te beginnen. Het lijfje (maag/darm stelsel) is daar mi nog helemaal niet rijp voor. Heb je haar gewicht al ingevult op de groeicurve op www.borstvoeding.com ? Dat is een andere curve dan op het cb, deze curve is speciaal voor borst-kindjes, die op het cb is eigenlijk vooral gericht op flessen-kindjes. En hoeveel is ze gegroeid? (In de afgelopen week/weken/maand?) Ik zou er gewoon voor kiezen om de kleine wat vaker aan te leggen. Zodat ze meer en vaker wat melk krijgt om lekker van te groeien. Liefs, Hanneke!
ik denk bijvoeding in de vorm van melk? Onzin.. de lijn van hazel is prachtig! ze groeit mooi! Ze zit alleen op een lager lijntje!
Blond, sorry! Idd dat zou ook kunnen! haha! Ik dacht bij bijvoeding idd aan groente/fruit. *zoekt lijntje van Hazel even* En ja idd dat is een prachtig lijntje!
Ja, ik ben nu begonnen met haar weer om de 3 uur aan te leggen en moet volgende week weer naar het CB om te kijken of ze nu wel voldoende is gegroeit(150gr per week). Ik bedoelde met bijvoeding idd flesvoeding. Maar harstikke bedankt voor je reactie ik heb de curve op borstvoeding.com ingevuld en bij de geboorte zat ze iets boven de dikke lijn en nu zit ze tussen de dikke lijn en de iets minder dikke lijn, precies er tussenin. Dus ja ik ga het afwachten maar vond het gewoon zo vervelend dat die verpleegkundige het me zon beetje oplag dat ik haar flesvoeding moest gaan geven en vroeg me ook af wat ze gaan doen als ik dat wijger en zij zien in hun ogen dat mijn kind niet goed wordt gevoed..? nah jah weer een heel verhaal sorryy maar maak me een beetje zorgen erover
Dan is het een prachtlijntje, geen zorgen over maken meis! Bij de meest Cb's hebben ze geen kaas gegeten van borstvoeding! Als haar lijntje mooi omhoog gaat is er toch niks aan de hand. Die van mij zit ver onder de dikke lijn, maar hij groeit, en dat is belangrijk. Die dikke is een soort gemiddelde. Ik was zelf ook een slanke baby en mijn man ook, ik kan dan niet verwachten dat ik een hele bolle baby krijg.
Idd helemaal mee eens! Verder is om de 3 uur aanleggen idd super! Evt om de 2.5 uur als dat voor jullie beide te redden is. Verder niet te bang worden door dat cb -> die verpleegkundige hoor! (dat heb ik al gedaan en je schiet er helemaal niks mee op, ik heb er wel van geleerd overigens, ik laat me niet meer gek maken) De curve van de kleine is goed, zolang het maar omhoog gaat! Oke als hij nu naar beneden gaat afbuigen, ja dan is het tijd om eens te kijken wat er mis gaat en dan misschien wel bijvoeden met flesvoeding (en geen groente en fruit, sorry erg dom van mij). Maar zolang het omhoog gaat is het prima! En het cb doet niks en ze kunnen je niks verplichten, het is jouw kindje en als die lijn naar beneden afbuigt dan neem ik aan dat je zelf ook snapt dat er iets moet veranderen. Maar kijk naar je kindje, is ze tevreden/alert/groeit ze/heeft ze 5-6 natteluiers per dag, dan doen jullie het super!
Fijn hoor zo'n stabiel kind ... nu maar hopen dat het fysieke en het emotionele een beetje op elkaar lijken
Vandaag weer wezen wegen. 7060 gr. Ben er blij mee. Curve gaat iig iets omhoog en dat is wat ik wilde zien