Hallo allen, Zoontjelief blijft vragen om voeding om de 2/3 uur, hij heeft sinds de geboorte iets van 3 keer doorgeslapen, dus 6 uur aan 1 stuk door, sindsdien niet meer. Als ik hem om 00:00 uur in bed leg dan wordt hij wakker om 02:00, 04:00 en 06:00 uur. Best vermoeiend eigenlijk. Overdag's ziet het er zo uit: 08:30 voeding, 10:30, 12:30, 14:30, en ga zo maar door. Wat kan ik hieraan doen? Hij slaapt overdag's 2 a 3 uur door, een uur naar de voeding slaapt hij meestal.
Hoi, Het zal zeker vermoeiend zijn, als je om de 2 uur je bed uit moet s'nachts.. Phuff Als je flesvoeding geeft, zal ik de voeding verhogen.. Misschien dat hij niet genoeg heeft. Succes
Je zegt dat hij een uur na de voeding 2 a 3 uur doorslaapt? Dan zit er toch 3 a 4 uur tussen de voedingen en niet 2 a 3 uur? Dit ziet er overdag dus prima uit, lijkt mij. En 's nachts: ik snap wel dat het op een gegeven moment gaat opbreken, maar ene baby is eerder toe aan doorslapen dan een ander. Daar doe je niks tegen. Bv is licht verteerbaar daarom zie je vaker dat de babies die bv krijgen later doorslapen. Het wordt echt beter!
Ik weet niet of het kan ik heb namelijk geen ervaring met borst voeding . Maar kun je niet kolven en dan wat rijste bloem toevoegen voor de nacht voeding? Dat vult namelijk lekker. In elk geval sucses. Janna
Sommige kindjes drinken nou eenmaal kleine beetjes aan de borst, maar wel grote hoeveelheden afgekolfd. Om het uit de borst te krijgen moet een kindje meer zijn/haar best doen, uit het flesje gaat het zoveel makkelijker. Als ik alleen maar afgekolfd gaf dan dronk Camila om de drie, vier uur. Live echter kwam ze het liefst 15 keer per dag of vaker en dit zeker tot een jaar!
Als je als baby zelf moet aftappen uit de borst is dat veel vermoeiender dan uit een fles... tja.. In principe is om de drie uur met ruim 2 maanden helemaal niet zo'n gek schema, zeker niet met BV. Ik gaf ook bv maar gaf de laatste fles een KV fles en mijn zoontje ging met 6,5 week doorslapen. De kv gaf mij de gelegenheid om een keertje uit te besteden aan manlief, te kolven voor reserve en even aan mijn rust toe te komen. Als je kindje ook 's nachts om de 3 uur komt zou ik zeker de late avondvoeding (23;00 - 00:00) verhogen (afgekolfde melk of kv) misschien dat dat iets helpt. Rijstebloem zou ik persoonlijk nog even mee wachten. Het ene kind is sneller met doorslapen dan het andere. Probeer overdag echt 6 volwaardige voedingen (2 borsten) te geven...
toen ik bv gaf kwam mijn dochter op eens ook om de haver klap, wou elk uur wel, we zijn toen gestopt met de bv en over gegaan op fv. in mijn bv zat blijkbaar niet voldoende voeding meer en van een flesje zat ze beter vol van. ik kolfde ook, omdat ze de borst niet kon pakken.
Dat je niet voldoende voeding in je Bv zou hebben, is onzin, maar je kindje drinkt gewoon minder makkelijk uit de borst: de fles drinkt veel gemakkelijker. Per keer zal het dus wat minder zijn dan uit de fles. Thirza drinkt bij de gastouder 200 cc, bij mij drinkt ze ws, als ik afga op wat ik kolf, zo'n 120-140 cc. En dus drinkt ze ook vaker. Hier overigens overdag ook rond de 2,5 uur tussen de voedingen. 's Nachts om de 3-4 uur. Wat je zou kunnen doen, is eens kijken wat er gebeurt als je je kleintje alleen bij je neemt en niet gaat voeden. Soms is het enkel mamahonger en vallen ze zo weer in slaap, (en kun je ze kort daarna weer terugleggen). Mengen met rijstebloem gaat niet met BV: dat bindt niet met elkaar. Bovendien wordt het pas geadviseerd vanaf 4 mnd. Wat je dus wel zou kunnen doen is kijken of je de laatste voeding 's avonds uit de fles kunt geven, afgekolfd, en of dat wat doet. Maar, ik kijk even naar de leeftijd van je zoontje, en hij zit ws. ook wel weer rond een sprongetje... Hier heb ik dus altijd aan veel voedingen vast gezeten. Overdag zit er enkel langer dan 3 uur tussen als ze al die tijd ligt te slapen, (wat niet heel erg vaak voorkomt: ik denk dat ze eens 2 keer per week eens een uur of 3 slaapt en dan drinkt ze direct voor en direct na het slapen). Alle andere keren drinkt ze dus met minder tijd ertussen. Ik heb het hier opgegeven om er meer tussen te willen krijgen. Overigens: hoe meer je er overdag tussen probeert te krijgen en probeert uit te stellen, hoe meer ze 's nachts in gaan halen. Hier is de truc toch wel geweest om 's nachts wat meer rust te krijgen, om te zorgen dat Thirza overdag voldoende drinkt. Als ze echt te weinig gedronken heeft, kijk ik toch wat ze doet als ik nog eens de borst aanbied. Of ik probeer het nog even weer als ik haar verschoond heb. Succes!
Ik voed overdag's om de 3 uur, soms om de 3,5 uur, dat gaat eigenlijk wel goed. In de nacht is er geen schema te maken, hij word dan wakker om het uur dan weer 1.5 dan weer 2 uur of hij slaapt 3 uur of langer en word dan wakker, geen pijl op te trekken eigenlijk. Vaak word hij gewoon wakker zonder dat hij honger heeft. Afgelopen nacht was zo'n nacht, om 01:30, dan weer om 02:30 dan weer om 04:30 en ik geloof ook nog om 05:00 maar het is niet zo dat hij dan alle tijden honger heeft. Ik hoop echt dat hij gauw wat meer uren pakt in de nacht. Maar dat kan je niet regelen natuurlijk hihi.
Je kindje is nog maar 2 maanden! Toen mijn zoontje zo oud was, zat hij zowat heel de dag en nacht aan mijn borsten vastgezogen Is niet meer dan normaal werd mij verteld door de lactatiekundige. Ik zou zeker niet gaan bijvoeden of bloem oid geven, daar gaat je productie van achteruit en vooral de bloem is slecht voor je kindje omdat hij daar nog te jong voor is. Ik weet dat er druk is vanuit de omgeving dat je kindje nu toch wel door zou moeten slapen, maar weet dat een kind op deze leeftijd dat doorslaapt, eerder uitzondering dan regel is. Het zal naarmate hij ouder wordt, echt beter gaan. Blijf hem op zijn verzoek voeden en je zal zien dat het vanzelf beter gaat.
Ook mijn zoontje druk om de 1,5/2 uur toen hij 2 maanden was... inmiddels is hij 5 maanden en drinkt hij nog om de 3 uur met uitzondering van 's nachts. Kleine kindjes hebben het echt nodig zo vaak drinken... daarmee houden ze hun bloedsuiker op peil! Echt waar je zal zien dat het beter zal gaan over een tijdje!
Bedankt voor al jullie reacties, schijnt dus normaal te zijn, hihi. Hij is idd nog klein, dus ik laat hem lekker drinken.
Vervelend dat je kindje 's nachts nog zo vaak komt. Thije komt overdag om de 3/3,5 uur, maar 's nachts slaapt ie gelukkig door. Ik geef hem vaak nog wat voordat we gaan slapen, zodat hij vol is voor de nacht zeg maar. Wellicht is dat ook een idee voor jou? Ook al heeft ie bijv. om 21.30 uur gedronken, dan geef ik hem om 23.00 uur weer, zodat ie er langer op slaapt. Ik geef volledig BV trouwens.
Jemig 15 keer per dag?! Hoe lang doe je over een voeding dan? Ik zo'n 40 minuten incl. verschonen en boertjes, dus dan zou ik de hele dag alleen maar aan het voeden zijn en nergens anders meer aan toe komen.. lijkt me niet de bedoeling. Knap dat je dat volgehouden hebt!
Ik heb geprobeerd om hem een lekker volle fles te geven om ongeveer 23:00, maar daar slaapt hij de nacht ook niet van door helaas! Ik zal geduld moeten hebben.
Helaas. Waarschijnlijk gaat ie ineens doorslapen, dat was bij Thije ook zo. Nachtvoedingen schijnen trouwens de beste voedingen te zijn, dus wat dat betreft is het fijn dat ie 's nachts komt. (ik probeer er een positieve draai aan te geven ) Er is trouwens geen peil op te trekken af en toe bij die kleintjes heb ik gemerkt. Soms denk ik om 23/24 uur, nou hij heeft echt goed gedronken, hij redt het wel ff! En dan komt ie al om 06.00 uur. Terwijl ie een andere keer om 22 uur al de laatste rommelige voeding heeft gehad en er dan ineens tot 07.30 op slaapt. Gekke wezentjes hoor die kleine kindjes, hihi
Je zou kunnen proberen om op jouw verzoek 's avonds wat extra te voeden. Of borstcompressie toe te passen (word op bv.com duidelijk uitgelegd). Mogelijk helpt het, maar je kunt je kindje natuurlijk niet dwingen door te slapen/langere tijd tussen de voedingen te laten. Mijn kindje slaapt dan wel door (9weken) maar zij clustert ik zit dus eigenlijk de hele avond op de bank te voeden. Ach alles heeft zijn voor en nadelen. Wat bij mij in elk geval helpt is niet het aantal voedingen tellen en niet op de klok kijken. Ik heb geen idee hoe vaak/lang enz. mijn kindje drinkt en vind het zo veel makkelijker als bij mijn eerste kindje waarbij ik dat wel bijhield. Verder je kindje bij jou op de kamer/bij je in bed laten slapen zodat je 's nachts niet al te veel uit bed hoeft als je moet voeden.
Hoi, Ik geef ook borstvoeding, mijn dochtertje sliep met 4 weken 's nachts door. Maar overdag komt ze wel vaak (soms zit er maar 2 uur tussen). Wij hebben vanaf het begin het verschil tussen dag en nacht geprobeerd duidelijk te maken. Door overdag de gordijnen open te houden op haar slaapkamertje en haar na elke voeding mee naar beneden te nemen totdat ze moe werd (soms al na 5 minuten). 's Avonds doen we de gordijnen dicht en na het voeden (doe ik op haar slaapkamer) het 10 minuten laten zakken en meteen weer terug in bed. Misschien kan je er iets mee? Groetjes tante